2014-01-16, 22:39
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
... Kanske är det så att det är Åsas ord, i tro eller med rent samvete, som försöker få Sara att släppa Helge och i det även sluta kontakta församlingen?

För en frisk människa utan gudstro så är det svårt att tolka in i de offentliga smsen att nån ska dö eller gå hem. Snarare att nån ombeds sluta kontakta någon eller avsluta ett förhållande. Med Helge eller med församlingen i stort.

För en rätt som blir presenterad med bakgrunden att smsen skall vara dödsönskningar/beordningar skall handla om att döda någon så blir tolk ningen där efter. (Minns inte i nuläget om det bara var Sara som hävdade att det var beordringar på att fullborda mord.)

Är man inte insatt i fallet så finns det inget som tyder på att det hade med död att göra och minns jag rätt finns inget av detta "skicka hem" i dem. Är man mentalt störd så finns det stor möjlighet att tolka in vad man vill i smsen.
För att återuppliva de bortträngda minnena kring Åsas famösa Londonresa kan man kolla på det här inspirerande youtubeklippet som visar hur det begav sig när Åsa & Gurds stridsmän for till Spy Bar inne i Stockholm.

Väl hemkomna tog Ubbe Död intryck av alla anekdoter om att de fick mycket sex så fort Knutby nämndes som svar på frågan varifrån gurds stridsmän kom. Han är inte lika kvick som PaWa som tidigt förstod att flytta ifrån Kristi Brud

I verkligheten for Åsa aldrig till London och på så sätt hade alibi under mordnatten. Gammelwaldau berättade i polisförhör att han på morgonen efter mordnatten satt med Åsa vid frukostbordet och diskuterade vem av dem som skulle underrätta Daniels föräldrar. Ljög Kristi Bruds svärfar, eller?

Det är idag lätt att förstå varför svärföräldrarna har tvingats lämna sekten i Gränsta. Åsa tål ingen som säger emot henne.
Citera
2014-01-17, 10:39
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
För att återuppliva de bortträngda minnena kring Åsas famösa Londonresa kan man kolla på det här inspirerande youtubeklippet som visar hur det begav sig när Åsa & Gurds stridsmän for till Spy Bar inne i Stockholm.
/.../
Det är idag lätt att förstå varför svärföräldrarna har tvingats lämna sekten i Gränsta. Åsa tål ingen som säger emot henne.
Man tror inte sina ögon:
Citat:
Skavlan
21:00 - 22:00 Idag, 17 januari 2014
Svensk-norsk pratshow från 2014. Gäster är Åsa Waldau ("Kristi brud"), Malcolm Gladwell, Nikolaj Lie Kaas och David Hasselhoff. På scen står Weeping Willows. Det är 10 år sedan Knutbydramat. Den tidigare pastorn Åsa Waldau, ofta kallad "Kristi brud", berättar om sin syster som blev mördad, tiden efter tragedin och om det liv hon lever i Knutby i dag. /.../Programledare: Fredrik Skavlan.
Citera
2014-01-17, 11:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Okej, du tror att Knutbymordet är arrangerat av Nato. Föreslår att du pratar vidare med din psykiater om det här, önskar dig bättre hälsa.
Givetvis är det inte så jag tror men man behöver inte vara särskilt konspiratorisk för att konstatera att bakom så gott som alla orimliga domar och efter falska utpekanden plötsligt nedlagda utredningar så gömmer sig en övergripande makt vars metoder ingen skall få lov att veta något om. Överstyrelserna för psykologiskt och ekonomiskt försvar har dock i tidigare sammanhang förklarat sitt nära samarbete och beroende av NATO. Nu sitter en dam med orimligt stor makt som chef för författningsskyddet och avgör vilka avgörande bevis för brottslig infiltration som måste hemligstämplas för att inte störa vårt förhållande till främmande militärmakt enligt psykstyrets egen syn på saken.
Citera
2014-01-17, 11:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Javisst, det är ju helt klart att om hon hade brutit med sekten när hon skickades därifrån, så hade inget mer hänt.

Men, frågan är alltså varför hon höll kvar kontakten.

Enklaste svaret på frågan är väl att hon var "hjärntvättad". Fortfarande. Det var inget som försvann för att hon flyttade hem till Småland.

Hon försökte fortfarande att få Guds "nåd".

Resten är, som man säger, historia.
Hur "lättvättad" Saras hjärna än må ha varit ligger en betydande organisation bakom med experter på mediekontroll och psykologisk krigföring. Ingen enskild eller ens en mamma kan så totalt få kontrollen över en individ att denna kan förmås begå eller ta på sig skulden för mord. För avprogrammering krävs samma resurser och erkännande av de faktiska förhållandena i omvänd ordning. Så länge Sara fortsätter att vara obegriplig för media rättsstat och folk i allmänhet är hon fortfarande användbar i överstatens intresse och under psykstyrets kontroll.
Citera
2014-01-17, 16:11
Medlem
Hunnerkungens avatar
Varför tog Åsa Saras hand under rättegången?

Citat:
Har du haft någon kontakt med Sara Svensson?

- Nej inte nu, däremot skrev hon ett brev där hon uttryckte en sorg över vad hon hade gjort. Till min familj, efter rättegången. Då kände jag "okej, det räcker, nu behöver du inte prata mer".

Hon bad om förlåtelse?

- Ja.

Gav du den då?

- Det är jättesvårt, jag tänker i bland "kommer jag att möta henne i himlen"? Det är inte min sak att avgöra. Det är för lätt att säga "förlåt" och så ska det bli bra. Hur kan man förlåta någon som tar ett liv på det sättet? Jag kan inte det. Förlåta är att sitta vid samma bord igen och jag vill aldrig sitta vid samma bord som dem igen, jag vill aldrig mer se dem.
http://www.expressen.se/nyheter/asa-waldau-jag-gar-inte-i-kyrkan-mer/
Citera
2014-01-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Man tror inte sina ögon:
Åsa ska berätta varför hon är känd!
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article31068.ab
Citera
2014-01-17, 17:36
Medlem
MadameKatts avatar
Går det att hitta Stinas intervju med Åsa någonstans? Jag har sökt på Pirate Bay men inte funnit. Vore intressant att se den igen.
Citera
2014-01-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Åsa ska berätta varför hon är känd!
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article31068.ab

ÅÅÅh guud så pinsamt
Citera
2014-01-17, 17:49
Medlem
Therons avatar
Fredrik Skavlan vågade inte fråga Åsa aka Kristi Brud om det var hon eller hennes svärfar som ljög om vart hon befann sig under mordnatten enligt polisförhören. Eller så var han var illa påläst. Allt för tittarsiffrorna.
Citera
2014-01-17, 18:30
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En liten reflektion:
Någon fler än mig som lade märke till att Patrik Waldau lät precis som Åsa när han talade i tv-klippet? Blundade man skulle man kunnat tro det var Åsa som talade med lite mörkare röst.

Håller med. Även kroppsspråket påminner. Vi kanske kan förklara det med att KB plockade den tio år yngre PaWa när han fortfarande var tonåring och därmed säkert ganska enkel att indoktrinera.

Detta är för övrigt ett allmänt fenomen i sekten. Dom har som en egen dialekt.
Citera
2014-01-17, 18:45
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Man tror inte sina ögon:

Citat:
Ursprungligen postat av Skavlan
Citat:
Skavlan
21:00 - 22:00 Idag, 17 januari 2014
Svensk-norsk pratshow från 2014. Gäster är Åsa Waldau ("Kristi brud"), Malcolm Gladwell, Nikolaj Lie Kaas och David Hasselhoff. På scen står Weeping Willows. Det är 10 år sedan Knutbydramat. Den tidigare pastorn Åsa Waldau, ofta kallad "Kristi brud", berättar om sin syster som blev mördad, tiden efter tragedin och om det liv hon lever i Knutby i dag. /.../Programledare: Fredrik Skavlan.

Vad menar Å ? Anmäla hammarattacken eller förhållandet?

Här lite mer från NRK inför kvällens program:

http://www.nrk.no/verden/_kristi-brud__-_-jeg-gar-ikke-ut-1.11476299
Citat:
Ursprungligen postat av NRK
Ønsket å anmelde
Fredrik Skavlan ville likevel vite hvordan barnepiken Sara Svensson og pastoren Helge Fossmo kunne ha et så langvarig og intenst forhold uten at noen merket noe eller fattet mistanke i den lille menigheten.

– For det første var hun aldri noen barnepike, hun bodde hos dem fordi hun gikk gjennom en skilsmisse og trengte støtte. Det høres kanskje rart ut i dag, men det var ingenting merkelig med det, sier den tidligere pastoren.

Les også: Knutbysaken kan bli gjenopptatt

– Men fattet dere ikke engang mistanke om at noe ikke var som det skulle, da Sara Svensson i forkant av drapet angrep din søster Alexandra Fossmo med en hammer?

– Jo, vi skjønte jo at hun ikke hadde det så godt som vi fikk inntrykk av. Jeg ville anmelde forholdet, men min søster ville ikke det, hevder Waldau.

Hun lot være å blande seg noe mer inn i hvorfor ekteparet ville at Sara skulle fortsette å bo der.

Citat:
Bildtext:
Knutby-pastoren Helge Fossmo ble dømt for medvirkning til drap og drapsforsøk etter å ha manipulert Sara Svensson via tekstmeldinger

Bara det att det är en annan person på bilden.
Senast redigerad av Angel of Peace 2014-01-17 kl. 18:48.
Citera
2014-01-18, 00:05
Medlem
Thinkingagains avatar
Någon annan som såg Skavlan? Annars går det att se på SVT Play. Kan ha varit bland de mest klippta och redigerade intervjuer jag någonsin sett, det var otroligt tydligt. Inte konstigt dock när Åsa Waldau antagligen började komma med påståenden som inte stämde som Skavlan då antagligen argumenterade emot som då inte riktigt skapade den mysiga tv-soffsatmosfär de vill skapa.

Helt galen tant för övrigt, bland de mest obehagliga människor jag sett på länge. Samtidigt är jag förvånad över hur ovältalig hon var med tanke på att hon varit sektledare. Hon kändes ganska svag och förvirrad och inte så säker, stark och manipulativ som man förväntar sig att en sektledare ska vara. Det är i och för sig inte så lätt att svara på frågor där ett ordentligt svar innebär att man erkänner de hemskheter man har gjort som man förnekat i så många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in