2009-12-09, 18:17
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Du håller alltså med om att det behövs?
Nej det gör jag inte MEN eftersom du m.fl. hävdar det så skulle det vara intressant att veta vad konkret vad du känner som din uppgift mer än att uppmana andra att agera
Citera
2009-12-09, 18:20
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
EmmaG var säkert lika hårt hållen hemma som PaWa som bara mådde bra av ett kok stryk lite då och då. Att misshandeln var en välgörande uppfostringsmetod hävdar PaWa i vart fall idag i vuxen ålder.

Slagna barn blir ofta misshandlare. Inte så att jag skulle vilja misstänka MaLa är en slagen dam, för de har hängt ihop länge alltsedan PaWa blev blixtförälskad på EmmaG's bröllop och Tirsa skrev ett överlåtelsebrev. Lika länge har Åsa kört med ett dubbelspel utan dess like. Vad har församlingen fått för det?

Kvastknäckaren skulle inte kunna utrycka sin skenhelighet bättre än Gunnar Gembäck.

Något är ju väldigt galet när det gäller de här familjerna som är möjliggörare och inte ser att de offrar sina egna barnbarn för att parasiten "skall få sin rätt". Eller är de fullt medvetna och kallt kalkylerande?

Jag blir rädd för sådana personer, önskar jag aldrig fått veta så mycket, Fy vilken smutsig byk.
Citera
2009-12-09, 18:21
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Har alltid trott du varit en kvinna som förvirrat dig in i Åsaland men nu ser jag det är fel.
Ja även detta är fel.
Nu när jag skriver en kommentar till dig så undrar jag vad du känner din uppgift och ansvar vara när det gäller de stackars barnen i knutbysekten.
Eftersom du uppmanar herrA*G*W* att agera för barnen så undrar jag vad du tänker göra för visst har väl du också ett ytterst konkret ansvar i detta fall? jag är helt övertygad om att du förstår vad jag menar med konkret ansvar i just detta och ditt fall.
mvh
Q
Citera
2009-12-09, 18:23
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Nej det gör jag inte MEN eftersom du m.fl. hävdar det så skulle det vara intressant att veta vad konkret vad du känner som din uppgift mer än att uppmana andra att agera

Jag förstår mycket väl, att du tycker det skulle vara intressant att veta vad jag eller andra har för strategi, när det gäller att komma åt sekten.

Av uppenbara skäl, tänker jag dock inte lägga fram det här för allmän beskådan. Det är mycket bättre att det kommer som en blixt från en klar himmel.
Citera
2009-12-09, 18:30
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Ja även detta är fel.
Nu när jag skriver en kommentar till dig så undrar jag vad du känner din uppgift och ansvar vara när det gäller de stackars barnen i knutbysekten.
Det får du reda på när du berättat antingen på tråd, PM eller mail vem jag är. Slutför det du har påbörjat.
Citera
2009-12-09, 18:39
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Här är en till som visat sig vara en möjliggörare för att parasiten Åsa Waldau skall få fortsätta med sina drottninglekar

Citat:

”Vi har en alldeles utmärkt kontakt med våra barn i Knutby”

När jag läser bland annat Ewa Westmans debattinlägg i DN 22/12-07 och nu Världen idags svar på Alexander och Karolina Westmans inlägg ”Åsa Waldau styr inte våra liv”, så känner jag inte igen mig.
Vi är flera föräldrar som reagerar likadant, vi har en alldeles utmärkt kontakt och dialog med våra vuxna barn som bor i Knutby och tillhör församlingen där.
Av Gunnar Gembäck

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=580&Item id=29

Svar från Världen iDag,

Svar direkt:

Det finns självklart föräldrar med barn i Knutby som har bra kontakt med sina barn. Det är först när man uttrycker synpunkter på församlingens ledarskap som man får känna av repressalier.
Redaktionen

Megan skriver på Flashback:

Jag skulle vilja ställa frågor föräldrarna Gemb*ck som har en dotter i sekten, det känns som du Gunnar är tvingad att skriva detta inlägg i Världen iDag.

Genom medlemmar i din hemförsamling har jag fått höra att mamman till Fru Gem i Knutbysekten varit sjukskriven långa perioder för sorg över att dottern vistades i Åsa M Waldaus sekt. Var det en bluff när din hustru talade om varför hon är sjuksriven?
Även du Gunnar Gembäck har ju till många nere i Göteborg uttryckt förtvivlan över att ha din dotter i Knutby. Var det lögner du berättade då eller ljuger du nu?

Din dotter och svärson tillhör plogen och får pengar av bänkutfyllnaden så det är klart du månar om deras inkomster men till vilket pris?

_________

Inlägget finns här

https://www.flashback.org/showpost.php?p=9756023&postcount=570

Sanningen skall alltid komma fram, när någon går Åsas och sektledningens ärende eller är möjliggörare så berättar vi gärna det.

Ja Gunnar Gembäck, vilka fler föräldrar har reagerat så sunt som du, kommunchef Alf-Göran Waldenvik som vet om att dotterns och svärsonens (den dömde misshandlarens) lilla blöjbarn var slagen blåsvart på stjärten?
Bra Megan. Inlägget törs upprepas. En del "glömmer" väldigt snabbt.
Citera
2009-12-09, 18:43
Medlem
Therons avatar
Citat:
Något är ju väldigt galet när det gäller de här familjerna som är möjliggörare och inte ser att de offrar sina egna barnbarn för att parasiten "skall få sin rätt". Eller är de fullt medvetna och kallt kalkylerande?

Jag blir rädd för sådana personer, önskar jag aldrig fått veta så mycket, Fy vilken smutsig byk.
Jag tror det handlar om något självupptaget i en blind tro på högre makter. T.ex varför har EmmaG haft så lätt att svälja Åsas alla nycker? Jo, för hon har växt upp i en liknande auktoritär miljö. Att kvinnan utan att ens blinka alltid skall böja sig för mannen och röra ihop hans O'boy.

Möjligen hämtade PeGe inspiration hemifrån till sin predikan att kvinnan inte skall ligga stel som en pinne (och vänta på kommando). Men de fixade det på annat sätt, kanske med ett idogt torktumlande efter helgelsekonstens alla regler? Kanske hjälpte någon Gurd på traven med EmmaG's problem?
Senast redigerad av Theron 2009-12-09 kl. 18:45.
Citera
2009-12-09, 19:39
Medlem
Oj, vilken infekterad debatt det blev angående rätt eller fel att skriva ut AGW:s namn som en person som borde agera.

Jag försöker fundera på vad jag själv tycker om att han lämnas ut på det här sättet. Om jag förstår det rätt är anledningen till det att han är något av en offentlig person i egenskap av kommunchef i Hjo. Otillbörigheter som sker i Hjo kommun borde han ha ett ansvar genom sin position som kommunchef. Att han genom sin tjänst skulle ha möjlighet att agera på något annat sätt än att väcka debatt i Knutby-frågan tror jag däremot inte. Kommunerna styr sig själva och han kan inte formellt påverka Uppsala kommun.

Tja, jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Att var och en av oss och särskilt de som har anhöriga i sekten bör agera håller jag med om. Och jag vet inte vad AGW har eller inte har gjort för att påverka sina barn att lämna Knutby. Men att gå från att känna att han borde försöka rädda sina barn till att tycka att han ska hängas ut med fullständigt namn och tjänstebeteckning... nja, jag vet inte... Vad säger PUL om det?
Senast redigerad av fringis 2009-12-09 kl. 19:41.
Citera
2009-12-09, 20:16
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Oj, vilken infekterad debatt det blev angående rätt eller fel att skriva ut AGW:s namn som en person som borde agera.

Jag försöker fundera på vad jag själv tycker om att han lämnas ut på det här sättet. Om jag förstår det rätt är anledningen till det att han är något av en offentlig person i egenskap av kommunchef i Hjo. Otillbörigheter som sker i Hjo kommun borde han ha ett ansvar genom sin position som kommunchef. Att han genom sin tjänst skulle ha möjlighet att agera på något annat sätt än att väcka debatt i Knutby-frågan tror jag däremot inte. Kommunerna styr sig själva och han kan inte formellt påverka Uppsala kommun.

Tja, jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Att var och en av oss och särskilt de som har anhöriga i sekten bör agera håller jag med om. Och jag vet inte vad AGW har eller inte har gjort för att påverka sina barn att lämna Knutby. Men att gå från att känna att han borde försöka rädda sina barn till att tycka att han ska hängas ut med fullständigt namn och tjänstebeteckning... nja, jag vet inte... Vad säger PUL om det?

Bortsett från PUL (detta är trots allt Flashback och här är PUL totalt irrelevant, eftersom det inte är svensk lag som gäller här), så har du helt rätt i två saker:

1. AGW är mycket riktigt kommunchef och att väcka debatt om Knutby skulle ju vara en bra start.

2. Han har onekligen både barn och barnbarn i Knutby
Citera
2009-12-09, 20:45
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis

Jag hoppas för gurds skull att ingen anser vad en offentlig hög person i kommuntjänst gör utanför hemkommunens gränser tillhör det privata. Tvärtom tycker jag det bör rotas än mer i det för att dra fram eventuellt otillbörliga bindningar så folket kan känna sig mer trygga med den offentliga förvaltningen.
Exempel: Ingjuter Littorin någon speciell trovärdighet hos folket? Om inte, varför är han då minister? För att Åsa röstade på Fredrik? (För att anknyta till topic). PUL och svenska lagar gäller inte utanför Sverige, och knappt inom landet heller.
Citera
2009-12-09, 20:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kan avslöja att jag är kåt på hon klanledarn
Åsa....lite skvaller iallfall från Blue
Citera
2009-12-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Jag hoppas för gurds skull att ingen anser vad en offentlig hög person i kommuntjänst gör utanför hemkommunens gränser tillhör det privata. Tvärtom tycker jag det bör rotas än mer i det för att dra fram eventuellt otillbörliga bindningar så folket kan känna sig mer trygga med den offentliga förvaltningen.
Exempel: Ingjuter Littorin någon speciell trovärdighet hos folket? Om inte, varför är han då minister? För att Åsa röstade på Fredrik? (För att anknyta till topic). PUL och svenska lagar gäller inte utanför Sverige, och knappt inom landet heller.

Javisst ja, flashback är inte svenskregistrerad. Nej, då gäller förstås inte PUL.

Jag tycker också att offentliganställda har ett större ansvar än andra att agera korrekt även privat. Av det du skriver om otillbörliga bindningar antar jag att det finns saker som tyder på att han har kontakter med ledningen i Knutby?

När det gäller hans agerande vad gäller de egna barnen kan jag inte bedöma det. Jag vet inte vad han har gjort eller inte gjort när det gäller barn och barnbarn i sekten och hur samtalen mellan honom och barnen i församlingen har gått.

Jag är intresserad av att föra en diskussion på en saklig nivå. Jag tycker att det är intressant fundera kring varför ni har valt att diskutera just AGW på det sätt som ni har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in