Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Jag hoppas för gurds skull att ingen anser vad en offentlig hög person i kommuntjänst gör utanför hemkommunens gränser tillhör det privata. Tvärtom tycker jag det bör rotas än mer i det för att dra fram eventuellt otillbörliga bindningar så folket kan känna sig mer trygga med den offentliga förvaltningen.
Exempel: Ingjuter Littorin någon speciell trovärdighet hos folket? Om inte, varför är han då minister? För att Åsa röstade på Fredrik? (För att anknyta till topic). PUL och svenska lagar gäller inte utanför Sverige, och knappt inom landet heller.
Javisst ja, flashback är inte svenskregistrerad. Nej, då gäller förstås inte PUL.
Jag tycker också att offentliganställda har ett större ansvar än andra att agera korrekt även privat. Av det du skriver om otillbörliga bindningar antar jag att det finns saker som tyder på att han har kontakter med ledningen i Knutby?
När det gäller hans agerande vad gäller de egna barnen kan jag inte bedöma det. Jag vet inte vad han har gjort eller inte gjort när det gäller barn och barnbarn i sekten och hur samtalen mellan honom och barnen i församlingen har gått.
Jag är intresserad av att föra en diskussion på en saklig nivå. Jag tycker att det är intressant fundera kring varför ni har valt att diskutera just AGW på det sätt som ni har gjort.