Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-13, 05:51
  #3109
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintomara
Tja, det är väl just det som är problemet med skvaller ... att ingen kan veta vad som är rent förtal eller vad som är sant. Och allt däremellan; saltade stories med ett uns av sanning, eller tvärtom; utlämnande av de fakta som inte passar in med "ställningstagandet".
Ingen här kan någonsin lista ut vad som är sant eller inte, fakta eller förtal, eftersom alla källhänvisningar saknas.

God fortsättning på 2010 förresten! Kanske infrias löftet om massflykten från Knutby i år ... men troligtvis inte. Kanske 2012?
Inte börjar du väl vela? Har hela entouraget återvänt stärkta och välbehållna efter Australienresan?

Under några ögonblick uppfattade jag din insiktsfulla beskrivning av skvaller som väldigt träffande på rättsprocessen kring Knutbytragiken. Att inga tekniska bevis fanns mot den av Åsa psykiskt nedbrutna och sjuka Sara utöver hennes egen gärningsbeskrivning som inte alls passade med polisens tekniska bevisning av mordet på Alexandra. Det har vi alla förstått är ett faktum. Men berättigar det någon för den skull att utmäta straff till Sara och Helge medan de skyldiga får gå fria?

Skvaller har tydligen ett existensberättigande i samhället. Ty det finns många som lever utmärkt på det.
Citera
2010-01-13, 10:22
  #3110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Tjena!
Jo serru ja har plenty med säkert stoff.
O det har sheriffen med, han har fått det av golbögen som bara vråla ut sin story.
Om du vill kasta min story, så varför inte fråga golbögen o mamma san.
Eller varför inte den nedknackade.
/nedslepp

Vet inte vem golbögen e men gissar att de e gärningskv/m. Vem mamma san e vet ja inte heller. Du kanske kan tala om det.
Om ja tolka dig rätt så har alltså den som påstås ha misshandlat KN gjort en anmälan. Hm märkligt...
Visst ska jag fråga offret när ja stöter på henne.
Citera
2010-01-13, 10:28
  #3111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Stackars K-bo som vandrar i dimman tillsammans med andra stackars sektmedlemmar. KN är ju inte den enda som blivit tuktad. KN fick väl förklarat för sig att tukten är av den största himmelska kärlek som hjälper henne att förstå sitt eget bästa och inte hamna i helvetet.
Många i er grupp har tuktats, du vet men kan tydligen inte se klart.

Du har inte fata mkt. Har inge alls med fillan o göra. Men jag känner personer som e me där. Man har ju flera kids så de e inge konstigt. Så i nån dimma vandrar då inte jag. O mig e de ingen som tuktar elr styr o ställer med. Tror de du påstår om andra att dom tuktas e mer en önskedröm för å sprida lite skit över dom man inte gillar. Haru problem med din nära där så ta den då därifrån illa kvickt så du slipper lida som du säger. Fråga e väl vad den vill. Elr familjen o kidsen.
Citera
2010-01-13, 10:55
  #3112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Vet inte vem golbögen e men gissar att de e gärningskv/m. Vem mamma san e vet ja inte heller. Du kanske kan tala om det.
Om ja tolka dig rätt så har alltså den som påstås ha misshandlat KN gjort en anmälan. Hm märkligt...
Visst ska jag fråga offret när ja stöter på henne.

Hej!
Golbögen = Gärningskvinnan.
Mamma san= Den på platsen passivt medverkande ÅW., som får golbögen att utföra misshandeln.
Jag tycker verkligen att du ska fråga offret.
Om hon utav någon anledning förnekar handlingen, bör hon gå till närmaste polisstation tillsammans med golbögen o ÅW. och göra en anmälan av förtal.
Golbögen har inte gjort någon anmälan av sin utförda misshandel.
Hon har gjort ett erkännande av sin handling "misshandel", o även erkänt på vems order "ÅW:s." hon utför handlingen på.
Hela detta erkännande finns i polisens register.
/nedslepp
Citera
2010-01-13, 11:44
  #3113
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Du har inte fata mkt. Har inge alls med fillan o göra. Men jag känner personer som e me där. Man har ju flera kids så de e inge konstigt. Så i nån dimma vandrar då inte jag. O mig e de ingen som tuktar elr styr o ställer med. Tror de du påstår om andra att dom tuktas e mer en önskedröm för å sprida lite skit över dom man inte gillar. Haru problem med din nära där så ta den då därifrån illa kvickt så du slipper lida som du säger. Fråga e väl vad den vill. Elr familjen o kidsen.
Så ser det ut när någon med bristfälliga kunskaper i det svenska språket, försöker skriva som om denne helt saknade förmåga att uttrycka sig begripligt.

Bra försök

Du och övriga vilsna muppar som irrar i sektdimman, tycks inte ha insett att den sekretess som er tokdrottning har påtvingat er, har spruckit på flera ställen.

De som har börjat inse hur lurade de är, söker nu stöd utanför sektmurarna. Anslut dig du också! Det finns gott om förstående människor som vill hjälpa till.
Citera
2010-01-13, 12:26
  #3114
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Du har inte fata mkt. Har inge alls med fillan o göra. Men jag känner personer som e me där. Man har ju flera kids så de e inge konstigt. Så i nån dimma vandrar då inte jag. O mig e de ingen som tuktar elr styr o ställer med. Tror de du påstår om andra att dom tuktas e mer en önskedröm för å sprida lite skit över dom man inte gillar. Haru problem med din nära där så ta den då därifrån illa kvickt så du slipper lida som du säger. Fråga e väl vad den vill. Elr familjen o kidsen.
Så ser det ut när någon med bristfälliga kunskaper i det svenska språket, försöker skriva som om denne helt saknade förmåga att uttrycka sig begripligt.

Bra försök

Du och övriga vilsna muppar som irrar i sektdimman, tycks inte ha insett att den sekretess som er tokdrottning har påtvingat er, har spruckit på flera ställen.

De som har börjat inse hur lurade de är, söker nu stöd utanför sektmurarna. Anslut dig du också! Det finns gott om förstående människor som vill hjälpa till.
Består merparten av sektens bänkutfyllnad av lågutbildade och lättlurade människor?
Citera
2010-01-13, 14:25
  #3115
Medlem
Walkers avatar
Det här kan kanske roa er..

http://www.riketssal.se/gastbloggare...sson/#more-443

Sändes även i humorprogrammet Året som gick 7 januari.
http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?programid=3691
Citera
2010-01-13, 15:04
  #3116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Golbögen = Gärningskvinnan.
Mamma san= Den på platsen passivt medverkande ÅW., som får golbögen att utföra misshandeln.
Jag tycker verkligen att du ska fråga offret.
Om hon utav någon anledning förnekar handlingen, bör hon gå till närmaste polisstation tillsammans med golbögen o ÅW. och göra en anmälan av förtal.
Golbögen har inte gjort någon anmälan av sin utförda misshandel.
Hon har gjort ett erkännande av sin handling "misshandel", o även erkänt på vems order "ÅW:s." hon utför handlingen på.
Hela detta erkännande finns i polisens register.
/nedslepp

Tack. Ska fråga henne vid tillf. Ev. anmälan överlåter jag till dom berörda att bedöma.
Citera
2010-01-13, 15:05
  #3117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Så ser det ut när någon med bristfälliga kunskaper i det svenska språket, försöker skriva som om denne helt saknade förmåga att uttrycka sig begripligt.

Bra försök

Du och övriga vilsna muppar som irrar i sektdimman, tycks inte ha insett att den sekretess som er tokdrottning har påtvingat er, har spruckit på flera ställen.

De som har börjat inse hur lurade de är, söker nu stöd utanför sektmurarna. Anslut dig du också! Det finns gott om förstående människor som vill hjälpa till.

Ser att jag stör b-författaren. Sorry. Har lite brådis o kikar bara in snabbt ibl. Kan bli fel då.
Citera
2010-01-13, 15:11
  #3118
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Det här kan kanske roa er..

http://www.riketssal.se/gastbloggare-kim-w-andersson/#more-443

Sändes även i humorprogrammet Året som gick 7 januari.
http://www.sr.se/sida/laddaner.aspx?programid=3691
~25 minuter in i programmet dyker Åsas eskapader upp.
Citera
2010-01-13, 15:30
  #3119
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-bo
Tack. Ska fråga henne vid tillf. Ev. anmälan överlåter jag till dom berörda att bedöma.
Dvs om du ser eller har kännedom om brott som begås mitt framför näsan på dig blundar du? Känner du till Åsas rullstolspredikan om hur det går för dem som mopsar upp sig? Svar ja eller nej..?
Citera
2010-01-15, 07:35
  #3120
Medlem
nabos avatar
Den förslavade drivs att mörda för att få nåd

"Kärlek", ultimatum och stress med tidsgräns.
Känner någon igen mekanismen?

Citat:
I dag fortsatte hovrättsförhandlingarna i fallet om mördade Therese Johansson Rojo, 15. De förhör med den dömde 16-årige pojken som hölls bakom stängda dörrar i tingsrätten spelades upp. […]
Pojken beskriver hur han efter att ha varit otrogen med Tess [bara med en kyss] var beredd att göra allt för att få tillbaka sin flickvän.
– Jag kunde inte leva utan henne. Jag levde och kände efter vårt förhållande.
Enligt pojken ställde flickan ett ultimatum – dödas inte Tess är det slut för alltid.
– Hon sa att det var det enda sättet att visa att jag älskade henne.

[…]
Åklagaren frågar:
Hur kom det sig att det gick så långt?
– Jag vet inte riktigt.
Hade det hänt om du inte hade fått tidsgränserna?
– Nej, det hade inte funnits i mitt huvud att göra det mot någon person.
Kan du förklara vad det är som driver dig?
– Hoppet att få tillbaka...
Kärlek?
– Ja.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6424886.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback