Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-02, 09:06
  #3229
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Jag frågar alla som är insatta i Knutbytragedin:
Vad tänker ni på när ni läser följande:

http://henrik.motpol.nu/?p=169

Läs Henriks artikel om polischefen i Uppsala som vid utredningarna om brott i Knutby 1997-2006 "satte agendan för vilka prioriteringar som myndigheten skulle göra".

Polischef Kapten Klänning prioriterade bort information från religionsvetaren Sigbert Axelson.
Henrik har gjort en utmärkt sammanställning över turerna kring Kapten klänning. Med vad för slags dold agenda bär skribenten Henrik själv på? Här och var pyser nämligen något ut mellan raderna som ger i vart fall mig en känsla av olust. Liknande ångan från de frireligiösa som i alla lägen vill skjuta över ansvar och skuld på andra.
Citera
2010-02-02, 09:18
  #3230
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Henrik har gjort en utmärkt sammanställning över turerna kring Kapten klänning. Med vad för slags dold agenda bär skribenten Henrik själv på? Här och var pyser nämligen något ut mellan raderna som ger i vart fall mig en känsla av olust. Liknande ångan från de frireligiösa som i alla lägen vill skjuta över ansvar och skuld på andra.
Vad är det som pyser över? Jag la inte märke till något konstigt och skulle gärna vilja att du specificerar.
Citera
2010-02-02, 09:31
  #3231
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är det som pyser över? Jag la inte märke till något konstigt och skulle gärna vilja att du specificerar.
Hoppas du inte hyser samma åskådning som den sanningsenlige Henrik, vars retorik påminner om SD's Jimmie Åkesson som emellanåt försöker vara extra tydlig och trovärdig i syfte att vinna anhängare till sin politiska agenda. En slags politisk "love-bombing". Jag trodde det inte var något okänt begrepp här i Knutbytråden. Men i sak har Henrik förmodligen väldigt rätt.
Citera
2010-02-02, 10:58
  #3232
Medlem
iakttagares avatar
]
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Jag frågar alla som är insatta i Knutbytragedin:
Vad tänker ni på när ni läser följande:

Citat:
Sigbert Axelson, docent i missionsvetenskap vid Uppsala universitet:
»Hinder« är ett mycket starkt laddat ord i apokalyptisk terminologi, som signalerar dödsfara. »Hinder« återkommer i olika sammanhang. De eller det som utgör hinder måste lyftas undan, röjas ur vägen. Det är så apokalyptiker på kristet håll i allmänhet ser på saken. De må själva som medmänniskor ogilla tanken på folkfördrivning eller förintelse, men eftersom de anser att Gud själv har planerat och förutsett detta, så fogar de sig snällt i sagda Guds uppenbarade
vilja...
Ur Tro och Liv, 2005/1: "En apokalyptisk kunskapssyn. Fyra apokalyptiska beteenden".
Hinder det var vad Åsa påstod att Helene var. Åsa sa precis som det står i texten här ovanför att Gud skulle ta bort hindret i den här yttersta tiden. Och om det också står i citatet ovanför fogade sig Åsas undersåtar "nällt i sagda" Guds uppenbarade vilja.
Citat:
Citat:
Henrik Johansson den 1 februari 2010
Som högsta ansvarig var Göran Lindberg den som utformade polisarbetet i Uppsala. Det var han som satte agendan för vilka prioriteringar som myndigheten skulle göra. Och Lindberg visste precis vad han skulle satsa på för att bli den hyllade hjälten i massmedia, som fick ta emot rosor och hedersutmärkelser av höga politiker.
Karriären inom polisväsendet byggde han nämligen inte på att bekämpa brott. Men istället på att göra politiskt korrekta utspel.




http://henrik.motpol.nu/?p=169

Läs Henriks artikel om polischefen i Uppsala som vid utredningarna om brott i Knutby 1997-2006 "satte agendan för vilka prioriteringar som myndigheten skulle göra".
Polischef Kapten Klänning prioriterade bort information från religionsvetaren Sigbert Axelson.
/



En utmärkt artikel av Henrik. Läs den!!

Finns det ingen lex Sara inom polisen som kan släppa namnen på sexköparna.
Ska vi tåla att "män med makt" skyddas i en ny sexhärva.

Vi borde ut och demonstrera, men vi svenskar är ett tyst folk.
__________________
Senast redigerad av iakttagare 2010-02-02 kl. 11:22.
Citera
2010-02-02, 12:17
  #3233
Medlem
Therons avatar
När så mycket hopar sig kring GL's nedfläckade klänning. Vad förklarar att Knutbyutredningen innehåller så många polisiära fadäser? Tryck uppifrån? Inte helt ovanligt för även Åsa styrs, förvisso av en röst i väggen.

En åklagare vet jag av som enligt 100% trovärdiga uppgifter själv for ut på polisiärt "skitjobb" för att försöka få fatt i inbillade bovar. Med resultat noll utöver att han skrämde slag på folk. Denne åklagare var hårt pressad uppifrån. * Observera a't, dvs det var ingen fru åklagare med uppdragen klänning. Var onda släktandar i farten?
Citera
2010-02-03, 21:41
  #3234
Medlem
Therons avatar
Nu får Åsa förmodligen svårt att sova. Preskription för mord slopas from 1 juli kommande sommar.

"... För polisen skulle det innebära ökade möjligheter att slutföra ärenden och få fast en gärningsman."
Citera
2010-02-04, 12:15
  #3235
Medlem
Therons avatar
För att ge qwertysan lite tidsperspektiv.

... Leif GW Persson inleder presskonferensen.
- Vi är mycket kritiska till hur Dalapolisen har skött den här utredningen. Samtidigt vill vi poängtera att utredningen inte är unik, säger Leif GW Persson.


Meddelar Expressen. Det är om ett mord som begicks i juni -00. Riksåklagaren arbetar långsamt och det tar lite tid före Knutbyutredningen börjar granskas i sömmarna.

"... Leif GW Persson säger att Anders Eklund på något sätt har rensats bort ur Dalapolisens material om mordet på Pernilla Hellgren. Han säger att granskningen inte kan utesluta att Eklund "städats undan" för att polisen ska slippa obehag för de brister som finns i utredningen."

Ja så kan det faktiskt ha gått till när polisen och fru åklagare (med trasig kjol?) ville undvika att smuts stänkte på dem själva såväl Kapten klänning.
__________________
Senast redigerad av Theron 2010-02-04 kl. 13:12.
Citera
2010-02-04, 20:12
  #3236
Medlem
Hej i tråden!

Här känner man knappt igen sig, nytt utseende på flashback tydligen!

Jag har inte läst här på ett bra tag. Ni kanske redan vet att "Kristi Brud" är med på
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/

... jag tror inte klippet finns ännu men kanske imorgon fredag?

Får man lov att fråga lite när man inte är uppdaterad?

- Det var prat om att ÅW inte är pastor längre, stämmer det? Är hon inte medlem heller? Har hon blivit bänkutfyllnad?

- Jag antar att Helge fortfarande inte talat ut om sin del i mordet/en för det skulle man väl hört? Skulle han inte göra det? Vad hände med hans hemsida?
__________________
Senast redigerad av joannaw 2010-02-04 kl. 20:14.
Citera
2010-02-04, 21:15
  #3237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Hej i tråden!

Här känner man knappt igen sig, nytt utseende på flashback tydligen!

Jag har inte läst här på ett bra tag. Ni kanske redan vet att "Kristi Brud" är med på
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/

... jag tror inte klippet finns ännu men kanske imorgon fredag?

Får man lov att fråga lite när man inte är uppdaterad?

- Det var prat om att ÅW inte är pastor längre, stämmer det? Är hon inte medlem heller? Har hon blivit bänkutfyllnad?

- Jag antar att Helge fortfarande inte talat ut om sin del i mordet/en för det skulle man väl hört? Skulle han inte göra det? Vad hände med hans hemsida?
Long time no see!

Åsa har avgått som pastor men bor kvar på kullen och reser jorden runt på bänkutfyllnadens bekostnad.
Helge har inte talat ur skägget, tvärtom så har han rakat bort det.
Citera
2010-02-04, 21:40
  #3238
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Hej i tråden!

Här känner man knappt igen sig, nytt utseende på flashback tydligen!

Jag har inte läst här på ett bra tag. Ni kanske redan vet att "Kristi Brud" är med på
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/

... jag tror inte klippet finns ännu men kanske imorgon fredag?

Får man lov att fråga lite när man inte är uppdaterad?

- Det var prat om att ÅW inte är pastor längre, stämmer det? Är hon inte medlem heller? Har hon blivit bänkutfyllnad?

- Jag antar att Helge fortfarande inte talat ut om sin del i mordet/en för det skulle man väl hört? Skulle han inte göra det? Vad hände med hans hemsida?
Välkommen tillbaka i tråden.

Kort sammanfattning, jag börjar uppifrån:
Göran Lindberg aka Kapten klänning, länspolismästare för Polismyndigheten i Uppsala län mellan 1997 och 2006 har häromveckan burats in (häktats på sannolika skäl) för brott som professorskan Eva Lundgren förut pratade om "patriarkatets hemliga sexnätverk med inslag av sataniska riter". Att den kontroversiella professorskan fick på skallen för att hon talade sanning går att förstå nu i efterhand. Professorskan EL har du säkert mött. Hon är inte stollig. Kanske avrådde hon Helge från att berätta allt vad han visste pga sina egna erfarenheter? Knutbykoden är i alla fall läsvärd.

Mitt i det hela gav Thomas Bodström Kapten klänning förnyat förtroende som länspolismästare trots massiv intern kritik inom polismyndigheten. I efterhand är förklaringen från Bodström: - Det var så vi tänkte då.

* Kanske du har läst Liza Marklunds Sanningen om Mia-böcker? Liza var i alla fall så pass ärlig att hon hävdar böckerna ingick i hennes politisk projekt.


Åsa har trätt tillbaka från offentliga ljuset för att på sin balkong med full pastorslön leva i avskildhet. För ett tag sen for hon med entourage in till Spy Bar för att sjunga. Hur illa det gick kan du bl.a se och höra här.

Kanske någon kan fylla på med vad som har föranlett allt detta?
Citera
2010-02-04, 21:46
  #3239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Long time no see!

Åsa har avgått som pastor men bor kvar på kullen och reser jorden runt på bänkutfyllnadens bekostnad.
Helge har inte talat ur skägget, tvärtom så har han rakat bort det.
Åhå, tack för upplysningarna! Inget direkt nytt då ...

Men vart tog kompislistan vägen då? Här på flashback altså? De verkar ha ändrat på både det ena och andra. Jag har mycket svårt att orientera mig.
Citera
2010-02-04, 21:55
  #3240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Välkommen tillbaka i tråden.

Kort sammanfattning, jag börjar uppifrån:
Göran Lindberg aka Kapten klänning, länspolismästare för Polismyndigheten i Uppsala län mellan 1997 och 2006 har häromveckan burats in (häktats på sannolika skäl) för brott som professorskan Eva Lundgren förut pratade om "patriarkatets hemliga sexnätverk med inslag av sataniska riter". Att den kontroversiella professorskan fick på skallen för att hon talade sanning går att förstå nu i efterhand. Professorskan EL har du säkert mött. Hon är inte stollig. Kanske avrådde hon Helge från att berätta allt vad han visste pga sina egna erfarenheter? Knutbykoden är i alla fall läsvärd.

Mitt i det hela gav Thomas Bodström Kapten klänning förnyat förtroende som länspolismästare trots massiv intern kritik inom polismyndigheten. I efterhand är förklaringen från Bodström: - Det var så vi tänkte då.

* Kanske du har läst Liza Marklunds Sanningen om Mia-böcker? Liza var i alla fall så pass ärlig att hon hävdar böckerna ingick i hennes politisk projekt.

Åsa har trätt tillbaka från offentliga ljuset för att på sin balkong med full pastorslön leva i avskildhet. För ett tag sen for hon med entourage in till Spy Bar för att sjunga. Hur illa det gick kan du bl.a se och höra här.

Kanske någon kan fylla på med vad som har föranlett allt detta?

Tack . Jag tittar in här någon gång med ojämna mellanrum. Har inte så mycket tid att sitta vid datorn.
Att Göran Lindberg har häktats för det ena och andra har jag förstås noterat. Däremot inte att det har med knutbyhändelserna att göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback