• 1
  • 2
2008-07-31, 11:28
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.12...etsas-pa-palar

Det jag tycker är besynnerlig är hur gärningsmannen gjorde när han skulle sätta fast pålarna på sjöbotten? Nu när det är så varm borde badplatserna vara fulla med badgäster så hur kan någon obemärkt smyga in med 30 träpålar? Att sätta fast dessa på sjöbotten dessutom borde krävas stor kraft och mycket svårt med tanke på att man är "tyngdlös" i vattnet? Rimligen borde pålarna sättas upp före badsäsongen men då var ju vattnet kallt. Det kan inte rimligen handla om en vanlig galning som gjorde detta? Kan det tänkas att han är proffessionella dykare med tillgång till dykdräkter/syrgas tube, kanske hjälpmedel att sätta fast pålarna?
Senast redigerad av Carma 2008-07-31 kl. 11:31.
Citera
2008-07-31, 11:33
Medlem
Kristetdopeheads avatar
Gärningsmannen satte väl upp pålarna på natten? btw så såg inte pålarna så professionellt byggda ut...
Citera
2008-07-31, 11:34
Medlem
Detta har skett förr, och för det första så fattar jag inte hur någon kan tycka att detta skulle vara kul. Kan likväl vara gärningmannens egna familj eller vän som spetsas!

För det andra så instämmer jag, det är nog fan inte lätt att få dit dessa pålar utan ett mer eller mindre omfattande arbete, som skulle kräva både tid och expertis.

Sjuk!
Citera
2008-07-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristetdopehead
Gärningsmannen satte väl upp pålarna på natten? btw så såg inte pålarna så professionellt byggda ut...

Pålar är pålar, han/hon tog väl vad som fanns till hands! Och nattarbete styrker ju bara ännu mer att han visste vad han gjorde!
Citera
2008-07-31, 11:39
Medlem
Pampariuuss avatar
Var nåt liknande för några år sen, dom hade fäst pålarna under hopptornen.

Jag har för mig att dom fick tag på gärningsmännen, några ungdomar såklart
Citera
2008-07-31, 11:42
Medlem
PacmanSwes avatar
för ett eller två år sedan var det ju en snubbe som gjorde ungefär samma sak, fast med stålrör under ett hopptorn här i göteborgsområdet.

Undrar bara hur fan han fick ner alla? aja, tur att ingen skadades.
Citera
2008-07-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
för ett eller två år sedan var det ju en snubbe som gjorde ungefär samma sak, fast med stålrör under ett hopptorn här i göteborgsområdet.

Undrar bara hur fan han fick ner alla? aja, tur att ingen skadades.

Minns det men jag kan inte komma på att någon blev gripen?

Mer att dom letade efter en "seriepålare"
Citera
2008-07-31, 12:39
Medlem
Kanske någon som sett vampyrer bada där

Ähh allvarligt. Hoppas de får tag i den sjuka jävel som gjort detta och tvingar honom/henne att hoppa i vattnet från bryggan. Givetvis med pålarna ditstuckna.
Citera
2008-07-31, 16:39
Vlad Tepes kanske...

Nä, men det är en riktigt sjuk person som som sysslar med sånt här, eller kulturberikare...
Har för mig någon hade gjort nått liknande fast med armeringsjärn en gång.
Citera
2008-07-31, 16:41
Medlem
fiask0s avatar
Det är fan helt sjukt att någon gör så, snubben har ju ingen aning om vem som hoppar från bryggan nästa gång.

Hur han fått fast dem är en bra fråga, det är ju inte direkt enkelt.
Citera
2008-07-31, 16:50
Medlem
Liberaliss avatar
Det är hemskt att detta skall behöva hända. Sätt upp övervakningskameror för fan.
Citera
2008-07-31, 17:32
Medlem
Sjukt. Har varit ett par reportage om det här varje sommar de senaste åren nu...Är det en och samma person kanske som åker runt och gör det här? Det måste ju ändå krävas en hel del arbete. Välja ut plats, hitta lämpliga pålar, fixa till dessa och sen gräva ned den på botten av sjön. Det är inget pojkstreck, alla förstår ju att detta är livsfarligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in