2008-07-31, 23:42
Bannlyst
Hörde att det fanns folk som tog vägskyltar och tog bort skyltarna och slängde sedan ner stoplarna, oturligt nog blir detta ett lättare arbete.
Citera
2008-07-31, 23:51
Medlem
Squalos avatar
Vilket brott!

polisen har rubricerat det som försök till misshandel. Vad fan får man för det? 500 kr böter?

Den ena snorungen hade en dödskalle på tröjan, den kunde dom ha spetat. Dödsälskande liten skitunge, ey..

http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg
Citera
2008-08-01, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Sjukt. Har varit ett par reportage om det här varje sommar de senaste åren nu...Är det en och samma person kanske som åker runt och gör det här? Det måste ju ändå krävas en hel del arbete. Välja ut plats, hitta lämpliga pålar, fixa till dessa och sen gräva ned den på botten av sjön. Det är inget pojkstreck, alla förstår ju att detta är livsfarligt.

Senaste åren, jag minns sådana här saker ifrån tidigt 80-tal.
Citera
2008-08-01, 02:27
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag trodde såna här berättelser var i klass med råttan i pizzan. Tydligen var de sanna.
Citera
2008-08-01, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
http://www.expressen.se/nyheter/1.12...etsas-pa-palar

Det jag tycker är besynnerlig är hur gärningsmannen gjorde när han skulle sätta fast pålarna på sjöbotten? Nu när det är så varm borde badplatserna vara fulla med badgäster så hur kan någon obemärkt smyga in med 30 träpålar? Att sätta fast dessa på sjöbotten dessutom borde krävas stor kraft och mycket svårt med tanke på att man är "tyngdlös" i vattnet? Rimligen borde pålarna sättas upp före badsäsongen men då var ju vattnet kallt. Det kan inte rimligen handla om en vanlig galning som gjorde detta? Kan det tänkas att han är proffessionella dykare med tillgång till dykdräkter/syrgas tube, kanske hjälpmedel att sätta fast pålarna?

Alltså , karlsby är en by innan den lilla staden Motala , det är högst , högst 50 personer som badar där per gång.

Jag var där dagen då allt den där skiten hände , kom dock lite efter. Då var det 4 pers på hela stranden... Så omöjligt att sätta ner dem utan att det märks är det verkligen inte
Citera
2008-08-01, 07:29
Medlem
missmarmelad6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Vilket brott!

polisen har rubricerat det som försök till misshandel. Vad fan får man för det? 500 kr böter?

Den ena snorungen hade en dödskalle på tröjan, den kunde dom ha spetat. Dödsälskande liten skitunge, ey..
http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg

USCH & TVI för dig Squalo
Citera
2008-08-01, 08:22
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag tror att det är utfört av en tjurig gubbe, en klassisk rättshaverist, som inte har några barn och som stör sig på att det plaskas och leks vid bryggan.
Citera
2008-08-01, 08:43
Medlem
Ghandis avatar
D e ju fan att det aldrig lyckas & något as spetsat o dör ! ! ! !
Citera
2008-08-01, 11:17
Medlem
Tycker sådant här är så obehagligt, sjuka människa som smyger runt och sätter pålar vid badställen.

Vet man om det skadats någon på pålade badplatser? Eller om någon dömts för "pålning av badplats" ?
Citera
2008-08-01, 12:15
Bannlyst
Om det rubriceras som "försök till misshandel" innebär väl det att polisen inte kommer att lägga några resurser på att finna monstret? Jag tycker att de borde lägga lika mycket resurser som vid ett mord. Det är en extremt sjuk sak att göra, och denna människa kommer inte sluta innan den allvarligt skadat någon. Jag hoppas verkligen att polisen jobbar på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag trodde såna här berättelser var i klass med råttan i pizzan. Tydligen var de sanna.
Jag hörde talas om detta "fenomen" när jag var liten, och trodde senare att det bara var något man sa till barn för att de skulle vara försiktiga vid hopptornet. Men numera hör man om det varje år. Dock har jag aldrig hört någon bli skadad.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag tror att det är utfört av en tjurig gubbe, en klassisk rättshaverist, som inte har några barn och som stör sig på att det plaskas och leks vid bryggan.
Jag tänkte samma sak när jag såg illustrationen med dykförbud-skylten. Det kan vara nån riktigt grinig gubbe, med en jävla massa bokstavskombinationer i bagaget, som vill visa ungarna att de minsann ska respektera reglerna! En enstöring.
Citera
2008-08-01, 12:36
Medlem
wonderlands avatar
Oftast så sker det väl under hopptorn, och ja som nån nämnde har det pågått länge, minns min pappa berättade det för mig också (med tidningsklipp). Inte var det nån som kom till skada där heller, det är väl tur i oturen att de oftast sitter under hopptorn så man lätt ser dom uppefrån när solen ligger på.
Bryggor verkar farligare dock, är nog kanske inte lika många som går fram till kanten och kollar läget innan de hoppar.
Citera
2008-08-01, 14:34
Medlem
cordelias avatar
Det hände på Östra holmen , en ö utanför Västerås, i Mälaren någon gång på 70-talet kanske? Det är iaf ngt som alla pratar om, jag tror inte det är en vandringssägen... En ung kille som spetsades på en påle under hopptornet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in