• 4
  • 5
2008-08-25, 15:08
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
det här ett vanligt årligt återkommande fenomen, varje sommar i minst 5-6 år har det här hänt, antingen är det pålar eller järnpinnar eller så är det rakblad i rutchkanorna, det skumma är att aldrig nån skadas eller dör. var det inte nån idiot som satte upp metallvajrar över vägar och i skogen för att han störde sig på motorcyklister med? skottpengar på sånt jävla folk, lika bra att skjuta av helvetena så slipper man den skiten mer i framtiden.
Det där med vajrar är riktigt gammalt. Min farfar var närapå att stryka med pga att någon idiot hade spänt upp en vajer tvärs över en väg. Han körde mycket motorcykel i sin ungdom och en kväll när han åkte från en vän körde bilen framför honom på en vajer.
Citera
2008-08-25, 16:59
Medlem
dvraptors avatar
tänkbar förklaring...

För några år sen hittades armeringsjärn nedstuckna under ett hopptorn vid badplatsen trolltjärn i Luleå. De visade sig att någon gång under vintern hade någon snott armeringsjärn från en närliggande byggarbestplats, släpat dom upp till hopptornet och sedan droppat dom genom isen så dom borrade ned sig i botten... Förmodligen några ungar som inte tänkte på konsekvenserna utan tycket de var en kul grej

Stor uppståndelse i media inte bara lokalt, å efter det plockades tornet bort...
Citera
2008-08-26, 10:20
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Jag vet att det hände för 10-15 år sen vid Flatenbadet i Älta. Träpålar nedsatta en halvmeter under ytan nedanför hopptornet. Det var ett par hobbydykare som hittade pålarna bara dagar innan badet öppnade för säsongen.

Det minns jag också. Jag har aldrig badat i den sjön sedan dess. Men är det inte väldigt djupt där eller minns jag fel (Jag utgår ifrån att du menar de stora hopptornet, för jag minns inte själv)?
Citera
2008-09-19, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja man har ju hört om sådant här så länge jag kan minnas men jag kan inte minnas att jag någonsin har hört någon som faktiskt har dömts för det, så det kanske är som med boskapsstympningen.

Kanske är det samma person/er som utför dessa illdåd?
Den eller dessapersoner som placerar sylvassa spetsiga pålar i vattnet vid trampolinen måste vara precis IQ-befriad och sjuk i huvudet.
Citera
2008-09-20, 09:59
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvraptor
För några år sen hittades armeringsjärn nedstuckna under ett hopptorn vid badplatsen trolltjärn i Luleå. De visade sig att någon gång under vintern hade någon snott armeringsjärn från en närliggande byggarbestplats, släpat dom upp till hopptornet och sedan droppat dom genom isen så dom borrade ned sig i botten... Förmodligen några ungar som inte tänkte på konsekvenserna utan tycket de var en kul grej

Stor uppståndelse i media inte bara lokalt, å efter det plockades tornet bort...

Klart sannolik förklaring.

Gick något larm i Stockholm - förra hösten tror jag - att snubben som satte spikar i säten i tunnelbanan var tillbaks, det var tal om kanyler och grejer. Samma där ingen blev skadad. Tror någonstans att många av de här historierna har andra förklaringar än vettlöst slumpmässigt riktad personskada/död. En snickare som tappar en spik ur brallan som råkar fastna på ett stört sätt. För det är så extremt konstigt att vilja skada fullständigt random. Sådana människor som gör sådana saker måste hursomhelst avrättas utan några krusiduller, för det man gör är att förklara krig mot samhället och då får man ta konsekvenserna av det.
Citera
2012-09-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Jag vet att det hände för 10-15 år sen vid Flatenbadet i Älta. Träpålar nedsatta en halvmeter under ytan nedanför hopptornet. Det var ett par hobbydykare som hittade pålarna bara dagar innan badet öppnade för säsongen.
Ja det var den allra sjukaste gången kommer ihåg att jag och mina kompisar bruka bada där så sa jag till till min polenska kompis " du ska vi inte göra nåt ska vi bada flaten -Kristian(min kompis) Nej det hår inte har du inte hört nån har stoppat pålar under hopptornen så bara bryggorna går -va- nån phycopat, det va typ 30 tror jag också 3 meters långa svärtade riktigt vassa som grillspett nergrävda eller va dom tillochmed längre har aldrig badat där sen dess
Citera
2012-09-28, 15:00
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevipp
Ja det var den allra sjukaste gången kommer ihåg att jag och mina kompisar bruka bada där så sa jag till till min polenska kompis " du ska vi inte göra nåt ska vi bada flaten -Kristian(min kompis) Nej det hår inte har du inte hört nån har stoppat pålar under hopptornen så bara bryggorna går -va- nån phycopat, det va typ 30 tror jag också 3 meters långa svärtade riktigt vassa som grillspett nergrävda eller va dom tillochmed längre har aldrig badat där sen dess

Schysst bump..

Dags att börja oroa sig för nästa badsäsong kanske?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in