Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 01:28
  #2773
Medlem
Vattenspanns avatar
Har visserligen inget med något att göra men min vän i Brisbane är ok och var på väg in till stan för att hjälpa till att röja upp. Blev mest glad att h*n inte råkat illa ut på något sätt.
Citera
2011-01-14, 03:58
  #2774
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Jag och Leenie har ju inte alltid kommit överens, men idag loggade jag faktiskt in för att kolla hur det går för henne i Brisbane.

Har goda nyheter om järnvägen dock: QR rapporterar att skadorna inte är så allvarliga som först befrarat, och koltransporterna i bästa fall kan återupptas i slutet av nästa vecka. Någon annan (dum jäkel) som köpte Queensland Rail National-aktier?


Well, tack för det Jedan. Har precis fått besked om att vi går tillbaka till arbetet på måndag. Vi har el igen på kontoret och de stora vägarna börjar öppnas igen.

Goda nyhter med QR, speciellt för en inom logistikbranschen som jag. Men det lär väl bara vara vissa sträckor antar jag, när vi sett bilder på rälsen så har den sett ut som en berg-och-dal-bana. Jag har ju sett med egna ögon hur det såg ut i Rockhampton också och mycket av gruvindustrin ligger ju i området däromkring.
Citera
2011-01-14, 12:16
  #2775
Medlem
Zinghos avatar
Har varken haft tid eller ork att skriva har inne, jobbar 6-7 dagar i veckan och har jag en dag ledig sa sysslar jag med nagot som har med arbetet att gora.

Men pa Mandag och Tisdag ska jag fa vara ledig helt ledig utan att behova tanka pa jobbet ska namligen flyga till Sufers paradise for att ga pa en begravning, frugans moster avled efter en tids sjukdom i Torsdags.
Citera
2011-01-16, 02:05
  #2776
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingho
Har varken haft tid eller ork att skriva har inne, jobbar 6-7 dagar i veckan och har jag en dag ledig sa sysslar jag med nagot som har med arbetet att gora.

Men pa Mandag och Tisdag ska jag fa vara ledig helt ledig utan att behova tanka pa jobbet ska namligen flyga till Sufers paradise for att ga pa en begravning, frugans moster avled efter en tids sjukdom i Torsdags.

Tråkigt att höra att det är under sådana omständigheter som du är ledig, Zingho.
Citera
2011-01-17, 10:27
  #2777
Medlem
Ska börja med att be om ursäkt om jag är i fel tråd, men tänkte att ni som varit i landet ett tag kanske har koll.

Saken är den att jag måste skicka en datorskärm och en kontorsstol från Melbourne till Sydney. Någon som har förslag på hur man lättast gör detta? Vanliga "posten", DHL? Annat?
Citera
2011-01-17, 11:39
  #2778
Medlem
alvers avatar
Vi bokade precis biljetter till Melbourne over pask (22-25 april), 160 dollar for tva personer t.o.r och inga tider som kraver bagarvackning sa det far anses vara ett bra pris. Hursomhelst, nagon som har nagot tips om events under den tiden dar nere? Visst kan jag googla men det ar intressant att se om jag har missat nagot.
Citera
2011-01-17, 12:44
  #2779
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisefa
Ska börja med att be om ursäkt om jag är i fel tråd, men tänkte att ni som varit i landet ett tag kanske har koll.

Saken är den att jag måste skicka en datorskärm och en kontorsstol från Melbourne till Sydney. Någon som har förslag på hur man lättast gör detta? Vanliga "posten", DHL? Annat?

Jag skulle börja med att googla lite interstate flyttfirmor för att se om de har plats över i något flyttlass.

DHL möjligtvis. Aus Post skulle jag inte satsa på alls, de lär vara dyra.

Det finns jättemånga olika truckingbolag, googla interstate haulage. Hör dig för på ett par olika ställen och tänk på att det tillkommer GST för dig som privatperson.

Måste du verkligen skicka detta, det lär bli billigare för dig att köpa en ny skärm och en ny datorstol såvida inte stolen är Hemingways gamla.
Citera
2011-01-18, 14:24
  #2780
Medlem
Zinghos avatar
Tack leenie!
Da har man "nastan" besokt dina hemtrakter leenie, har varit pa begravningen och bott pa motel i Labrador som jag forstar ar bara 70 KM ifran Brisbane.

Javligt vackert var det men det forsta som motte oss nar vi klev in pa motellet var en kackerlacka som var storre an en Paris Hilton hund och herre Gud vilken luftfuktighet sakert en 97 Procent minst .
Sa jag vet inte om jag skulle klara av att bo i QLD.

Eftersom jag skulle kora bil och aven fast man kanske skulle kunna ta sig en en bira och klara alkoholgransen sa chansar jag aldrig men idag var jag tvungen att ta en klunk innan jag skulle kora till flygplatsen i Coolangatta, Ville ju inte lamna Queensland utan att ha smakat pa XXXX bira
Citera
2011-01-19, 06:21
  #2781
Medlem
FRAGA!!

Hur mycket kontanter kan man ta med sitt svenska visa kort(swedbank) i dom australiska ATMsen??
Har en halvbetald bil just nu och far inte ut mer cash... Nan som vet hur jag loser detta eller har nat forslag??? Mycket tackasam for svar.....
Citera
2011-01-19, 09:32
  #2782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av widen90
FRAGA!!

Hur mycket kontanter kan man ta med sitt svenska visa kort(swedbank) i dom australiska ATMsen??
Har en halvbetald bil just nu och far inte ut mer cash... Nan som vet hur jag loser detta eller har nat forslag??? Mycket tackasam for svar.....



Jag har också Swedbank/Visa och kan bara ta ut en viss summa per dag. Vet ej hur mycket det är exakt, men troligtvis måste du vänta med nästa uttag tills imorgon.
Citera
2011-01-19, 12:53
  #2783
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingho
Tack leenie!
Da har man "nastan" besokt dina hemtrakter leenie, har varit pa begravningen och bott pa motel i Labrador som jag forstar ar bara 70 KM ifran Brisbane.

Javligt vackert var det men det forsta som motte oss nar vi klev in pa motellet var en kackerlacka som var storre an en Paris Hilton hund och herre Gud vilken luftfuktighet sakert en 97 Procent minst .
Sa jag vet inte om jag skulle klara av att bo i QLD.

Eftersom jag skulle kora bil och aven fast man kanske skulle kunna ta sig en en bira och klara alkoholgransen sa chansar jag aldrig men idag var jag tvungen att ta en klunk innan jag skulle kora till flygplatsen i Coolangatta, Ville ju inte lamna Queensland utan att ha smakat pa XXXX bira

Ja, så är det här!
Igår när jag gick och la mig var det så äckligt svettigt att jag fick ha på två fläktar och min karl fick sova i gästrummet för jag klarade inte av att ha honom bredvid mig som ett litet hårigt element.

XXXX är väl bara motsvarande folkis? Eller har jag fel, jag dricker inte öl själv, men midstrenght här, är inte det typ motsvarande folköl? Det är ju inte starköl iaf, väl?
Citera
2011-01-19, 12:55
  #2784
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av widen90
FRAGA!!

Hur mycket kontanter kan man ta med sitt svenska visa kort(swedbank) i dom australiska ATMsen??
Har en halvbetald bil just nu och far inte ut mer cash... Nan som vet hur jag loser detta eller har nat forslag??? Mycket tackasam for svar.....

Widen, jag vill bara säga att det första jag tänker på är att banken spärrat ditt kort. De kanske tror att det är någon slags skimming eller fraud på gång om någon helt plötsligt tar ut stora summor på ett svenskt kort i Australien.

Om det inte funkar för dig imorgon så skulle jag kolla med banken och låta dem veta att det är okej, att det faktiskt är du som använder kortet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f717009

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback