2008-08-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Hon har nog hängt upp sig på de 4-5 minuters tidsdifferens som anges mellan T:s själv angivna hemkomst. (19:12-19:15 sagt i tidigt förhör.) och den tid (19:22) som angivits i tidslinjen för att GM:s ska hinna till tåget.
FUP s.100-101 (PDF113-114).

Det skulle teoretiskt ge en möjlig brottstid på mellan 7 och 10 minuter.
Dock kom samtalet till SOSAB 19:20:57. Så där försvinner 1 minut i tidsfönstret.

Att utföra gärningen, byta kläder, göra sig av med hammare låter sig helt enkelt inte göras på denna korta tid 6-9 minuter.

Vad gäller huvtröjan. Kan det inte vara så enkelt att T tagit av och lagt ifrån sig den tidigare då han burit instrument? Kan möjligen vara en rimlig förklaring.

Men enligt tidsschemat har ju inte CS heller någon längre tid på sig...
Hur kan hon har hunnit men inte T?
2008-08-17, 02:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hon behöver dock inte gömma vapnet i närheten så att det inte hittas av polisen och sedan ta sig tillbaka till huset.
2008-08-17, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Förmodligen. Men dom säger att dom vet att T var där. Ganska grov anklagelse om man inte har full täckning för den.

Då är båda arbogatrådarna fulla av grova anklagelser. Ingen kan vara 100% säker att CS är GM.

Hon är misstänkt men folk här har redan lynchat henne.
2008-08-17, 02:15
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:

I den hypotesen är det väl inte riktigt samma omständigheter som gäller?

Tidsramen ligger väl mellan 19:07 och 19:17-19:18 (enlFUPs.101)
CS (eller okänd GM) hade därmed 10-11 minuter på sig. Dessutom fanns inget behov av att gömma hammare och byta kläder (om spekulationerna stämmer om ett yttre klädlager).

Helt andra förutsättningar, som jag ser det.

Fortfarande inget svar från Beaver och Tulpanpernilla??
2008-08-17, 02:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Då är båda arbogatrådarna fulla av grova anklagelser. Ingen kan vara 100% säker att CS är GM.

Hon är misstänkt men folk här har redan lynchat henne.
Bävern och Tulpanen har i natt slagit fast att T var på brottsplatsen vid tiden för morden. Som källa anges FUP sid. 101. Håller du med?

Visst finns det grova anklagelser i trådarna. Jag skrev bara att just detta (också) är en grov anklagelse.
2008-08-17, 02:22
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Inget heller som säger att hon bytt kläder på plats. Hon skulle kunna genomföra dådet och sen ta sig direkt till tåget och åka tillbaka till Sthlm.
2008-08-17, 02:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Den stora skillnaden är att C.S lämnar brottplatsen. Hon kan alltså gömma mordvapen och kläder på ett annat ställe. Om T vore gärningsmannen har han inte den möjligheten eftersom han har kortare tid på sig.
2008-08-17, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
I den hypotesen är det väl inte riktigt samma omständigheter som gäller?

Tidsramen ligger väl mellan 19:07 och 19:17-19:18 (enlFUPs.101)
CS (eller okänd GM) hade därmed 10-11 minuter på sig. Dessutom fanns inget behov av att gömma hammare och byta kläder (om spekulationerna stämmer om ett yttre klädlager).

Helt andra förutsättningar, som jag ser det.

Fortfarande inget svar från Beaver och Tulpanpernilla??

Varför skall han byta kläder?
2008-08-17, 02:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur lat kan man vara, gör som alla andra läs... står massa i tråden längre bak.
Kan jag få ett rakt svar på denna fråga:

När du skriver att T var på platsen vid tiden för morden så har du bestämt dig för att T är den skyldige? Han är mördaren? Är det korrekt uppfattat?

Vi skiter i hänvisningar och sånt. Jag vill bara ha ett svar på frågan.
2008-08-17, 02:26
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Varför skall han byta kläder?

För att OM det var T som var gm så skulle han ha stänk på sig, bloddroppar som har färdats med hög hastighet och landat på hans kläder. Men han har fläckar, fläckar som betyder att blodet inte ha kommit dit genom slag, utan genom att han har t.ex har haft E i knät.
2008-08-17, 02:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bävern och Tulpanen har i natt slagit fast att T var på brottsplatsen vid tiden för morden. Som källa anges FUP sid. 101. Håller du med?

Visst finns det grova anklagelser i trådarna. Jag skrev bara att just detta (också) är en grov anklagelse.
Du är lika löjlig på FB som du ser ut med dina Benidormbrallor.
Jag hänvisade till den enda sidan som ger T alibi och det är polisens testkörning med 5 km/h över hastighet.
FUn sid.101
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-17 kl. 02:30.
2008-08-17, 02:28
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Hur lat kan man vara, gör som alla andra läs... står massa i tråden längre bak.

Jo, jag är lat såtillvida att jag inte orkar läsa allt dravel som skrivit här och där. Det är därför jag ställer en RAK fråga. Kan man kanske få ett RAKT svar??

Jag är intresserad av Din och Tulpanpernillas hypotes om ett eventuellt motiv för T att göra det.

Jag har läst hela FUP+ tillägg, Trådarna 1-3 samt, följer bbägge nuvarande trådarna. (Bara som information)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in