2008-09-01, 00:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Så när det finns tre olika tidsangivelser i FUP.

"När kom du hem?"
T säger i ett förhör kl 20:00 på mordkvällen, en halvtimme efter han hittat barnen och Emma: Kl 19:12

T säger i ett senare förhör, 2 dagar senare: Jag kom hem ca 19:15

Polisen kontrollmäter och kommer fram till 19:18.xx +-1 minut

Talibanpernilla på FB:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12220683&postcount=14219

En ren lögn från din sida..igen..det står att han kom hem 19:18.xx inte 19:15

Så vems syn passar det??
I tidsaxeln i FUP sid. 11 så framkommer Ts hemkomst 19.12-19.15
Sen ändrades tiden då polis testkörde med 5 km överträdelse över laglig hastighet till 19.17-19.19.
T själv har nämnt i förhör 19.10-19.15
2008-09-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Den stackars bävern lever ju i villfarelsen att det är ett annat inlägg som det tjatas om, hur nu det ens är möjligt att inte ha uppfattat vilket inlägg det handlar om, så då var ju en tillrättavisning helt nödvändig.

Varför blir du så upprörd, det finns väl inte en hemlig agenda som ni försöker dölja?

Ni har inget annat syfte med era inlägg än hacka sönder denna tråd
så vi inte kan diskutera alternativa gm.

Jag har mejlat de värsta inläggen till en annan mod eftersom CH inte vill ta tag på hoten och trakasserierna på denna tråd.
2008-09-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Fast det inlägget han hänvisar till nu är ju inte så mycket bättre.

Nej det är rätt risigt det också, men det andra är etter värre enligt mig.
2008-09-01, 00:10
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Oavsett om din teori om en medhjälpare är trolig eller ej så måste jag säga att din observation av paret är det intressantaste tipset som har dykt upp i Arbogatrådarna på många veckor.
Är det kanske CS du har sett eller är det någon annan person med ett utseende som liknar beskrivningen som Emma har gett, dessutom måste ju mannen som gått vid den här personens sida om annat inte vara ett oerhört viktigt vittne.

Konstigt att inte mer krut har lagts på att finna detta promenerande par.

Dom rörde sig ju inom ett klart intresant område om man drar en linje mellan mordplatsen och stationen
2008-09-01, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sen ändrades tiden då polis testkörde med 5 km överträdelse över laglig hastighet till 19.17-19.19.

Hur var det nu med din expertisläsning?

Experter läser ALL information innan de skapar sig en uppfattning.. och du min kära fanatiska taliban är långt ifrån en expert, du är ju knappt läskunnig öht.
2008-09-01, 00:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Jag har mejlat de värsta inläggen till en annan mod eftersom CH inte vill ta tag på hoten och trakasserierna på denna tråd.

Ska du inte ta och maila bäverns horribla påstående att T är den enda som befunnit sig på brottsplatsen vid tidpunkten för morden?
2008-09-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Att vi försöker få bävern att stå tillsvars för sina lögner och påhopp hindrar väl inte er andra från att skriva inlägg?

Vill ni verkligen ha slut på de inläggen så är det bävern ni skall tala med.

Hot och trakasserier

Vill du visa mig dessa hot och trakasserier?
2008-09-01, 00:14
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej det är rätt risigt det också, men det andra är etter värre enligt mig.

Håller med, fast även i det här skriver han ju att det inte funnits tid för en annan gärningsman. Han skriver att T är närmast tidpunkten för brottet.
Jag hävdar att grannen var nog närmre brottsplatsen vid tidpunkten för brottet än vad T var.
2008-09-01, 00:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Dom rörde sig ju inom ett klart intresant område om man drar en linje mellan mordplatsen och stationen

Jag tycker absolut att du ska tala om detta för polisen! Sedan är det upp till dem att avgöra om de ska gå vidare och kolla upp detta.
2008-09-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Håller med, fast även i det här skriver han ju att det inte funnits tid för en annan gärningsman. Han skriver att T är närmast tidpunkten för brottet.
Jag hävdar att grannen var nog närmre brottsplatsen vid tidpunkten för brottet än vad T var.

Ja och det finns många fler inlägg som bävern borde få stå tillsvars för men det är en utopi av oss att tro att det någonsin kommer att lyckas så man får välja ut de allra värsta och försöka med de.
2008-09-01, 00:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu anser jag visserligen att även 19.15 är en orimlig tidpunkt, men låt gå för det... Varför skriver du då 19.12 i ditt inlägg istället för 19.12-19.15 alternativt 19.15?
2008-09-01, 00:18
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Oavsett om din teori om en medhjälpare är trolig eller ej så måste jag säga att din observation av paret är det intressantaste tipset som har dykt upp i Arbogatrådarna på många veckor.
Är det kanske CS du har sett eller är det någon annan person med ett utseende som liknar beskrivningen som Emma har gett, dessutom måste ju mannen som gått vid den här personens sida om annat inte vara ett oerhört viktigt vittne.

Konstigt att inte mer krut har lagts på att finna detta promenerande par.
Har inte personerna gett sig känna eller förhörts av polis så anser jag att det kan vara viktigt att efterlysa paret. Eftersom det var väldigt lite folk ute på gatorna denna kväll så kan detta par iakttagit ytterligare något av värde för utredningen. Tidsmässigt kan ju även paret hunnit från brottsplats till arbogatorg då avståndet endast är ca 1,4km.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in