Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fantastiskt. Denna tråd håller fortfarande på i samma banor.
Att T haft tillfälle att begå brotten är ännu mindre sannolikt än den tidsram CS hade. Varför tror folk att polisen
inte har undersökt de närmast anhöriga innan de har gett sig på en vansinnesjakt på en tyska?
Det skulle vara intressant att höra vad SingleStar med mera baserar sina, eh, "alternativa" teorier på, då jag har aldrig har fått det riktigt klarlagt för mig.

Polisen misstänkte i.o.f.s. en nära anhörig direkt, nämligen NJ. Sedan han släpptes p.g.a. alibi så har polisen varit helt och hållet inriktad på att få CS fälld. Det fungerar vanligtvis såhär. Från den stunden man har en misstänkt gm så styrs alla resurser i utredningen över till att samla bevisning mot denne.
Därför har inte några andra utretts på det sätt som hade varit önskvärt.
Det som gör att jag personligen tvivlar på CS skuld, åtminstone som ensam gm är avsaknaden av riktiga, bindande bevis. Att det inte finns några sådana bevis får mig att tro att CS kanske inte ens har varit i huset. Utredarna själva borde ha backat allteftersom deras negativa svar kom från SKL. De borde då ha börjat jobba bredare, parallellt med CS-utredningen. Noga undersökt övriga alternativ också istället för att som de gjorde, kanske av prestigeskäl, fortsätta att bara söka efter indicier mot CS. Kanske t.o.m. fel gm?
Prestige är ett stort ord. Både för ansvarig åklagare FG som för vissa andra i utredningen t.ex Pommer från polisen. De stångar nog hellre huvudet i väggen i all evighet än erkänner att de haft fel. Prestige var ordet.