2008-11-28, 18:36
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är en av detaljerna som de facto knäcker den tidslinje som finns som officiell enligt FUP.

Annars finns dessa hållpunkter att gå efter.

19:09:03 Tidigast sista aktivitet Emma visar vid datorn.
19:11:01 Senast sista aktivitet Emma visar vid datorn.

Tog bort en massa ord.

Senaste aktiviteten var väl när skärmsläckaren gick på?
2008-11-28, 19:52
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Tog bort en massa ord.

Senaste aktiviteten var väl när skärmsläckaren gick på?
Vet inte, men stämmer det så borde det vara lätt att kolla med senaste aktiva aktivitet. Det räcker för att röra musen för att skärmsläckarmekanismen får börja räkna ner från början igen, men registreras en sådan rörelse i datorn?
2008-11-28, 20:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fantastiskt. Denna tråd håller fortfarande på i samma banor.

Att T haft tillfälle att begå brotten är ännu mindre sannolikt än den tidsram CS hade. Varför tror folk att polisen inte har undersökt de närmast anhöriga innan de har gett sig på en vansinnesjakt på en tyska?

Det skulle vara intressant att höra vad SingleStar med mera baserar sina, eh, "alternativa" teorier på, då jag har aldrig har fått det riktigt klarlagt för mig.

Polisen misstänkte i.o.f.s. en nära anhörig direkt, nämligen NJ. Sedan han släpptes p.g.a. alibi så har polisen varit helt och hållet inriktad på att få CS fälld. Det fungerar vanligtvis såhär. Från den stunden man har en misstänkt gm så styrs alla resurser i utredningen över till att samla bevisning mot denne.

Därför har inte några andra utretts på det sätt som hade varit önskvärt.

Det som gör att jag personligen tvivlar på CS skuld, åtminstone som ensam gm är avsaknaden av riktiga, bindande bevis. Att det inte finns några sådana bevis får mig att tro att CS kanske inte ens har varit i huset. Utredarna själva borde ha backat allteftersom deras negativa svar kom från SKL. De borde då ha börjat jobba bredare, parallellt med CS-utredningen. Noga undersökt övriga alternativ också istället för att som de gjorde, kanske av prestigeskäl, fortsätta att bara söka efter indicier mot CS. Kanske t.o.m. fel gm?

Prestige är ett stort ord. Både för ansvarig åklagare FG som för vissa andra i utredningen t.ex Pommer från polisen. De stångar nog hellre huvudet i väggen i all evighet än erkänner att de haft fel. Prestige var ordet.
Senast redigerad av nackepa 2008-11-28 kl. 20:26.
2008-11-29, 00:25
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fantastiskt. Denna tråd håller fortfarande på i samma banor.

Att T haft tillfälle att begå brotten är ännu mindre sannolikt än den tidsram CS hade. Varför tror folk att polisen inte har undersökt de närmast anhöriga innan de har gett sig på en vansinnesjakt på en tyska?

Det skulle vara intressant att höra vad SingleStar med mera baserar sina, eh, "alternativa" teorier på, då jag har aldrig har fått det riktigt klarlagt för mig.

Eftersom du också är ett troll som varken läser FUP eller det jag skriver baserat på de fakta som föreligger så finns möjligheter utlagda som visar på fler möjliga gärningspersoner än den av konspirationskvoteringsåklagerskan Gummesson fanatiska teori om Christine som de facto saknar bevislig koppling till dådet.

Kan du påvisa vilka protokoll från polisens sida som visar på att man har undersökt andra än Niklas och Christine som misstänkta för brottet?
2008-11-29, 00:56
Bannlyst
Trodde nog att Tysksvinmörderskans hejarklack hade försvunnit...
Men den har förhoppningsvis krympt i antal, eller kanske inte...
En gång galen ...Forever crazy...

Den fula fan kommer i alla fall att sitta en stund, innan hon får nåt hårt i huvudet, som hennes offer fick.
Kanske det blir hennes sista läxa, att det var så som hennes offer kände sig, de sista minuterna i sitt liv.
Kanske hennes dödskamp blir mer utdragen och mer plågsam, än hennes offer, de små barnens.
Om så blir fallet, så kommer nog ingen vettig människa att tycka synd om C, utan hellre fira hennas frånfälle.
Vem vill ha dessa odjur kvar på Planeten ???

Nobody, förutom...
2008-11-29, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Trodde nog att Tysksvinmörderskans hejarklack hade försvunnit...
Men den har förhoppningsvis krympt i antal, eller kanske inte...
En gång galen ...Forever crazy...

Den fula fan kommer i alla fall att sitta en stund, innan hon får nåt hårt i huvudet, som hennes offer fick.
Kanske det blir hennes sista läxa, att det var så som hennes offer kände sig, de sista minuterna i sitt liv.
Kanske hennes dödskamp blir mer utdragen och mer plågsam, än hennes offer, de små barnens.
Om så blir fallet, så kommer nog ingen vettig människa att tycka synd om C, utan hellre fira hennas frånfälle.
Vem vill ha dessa odjur kvar på Planeten ???

Nobody, förutom...

Lärdomen bör bli "åk inte till arboga by utan alibi", för om det är hon så bör det finnas en medhjälpare då inga spår finns i huset av henne. Sen finns inge hammarlikt verktyg att finna... Är hon oskyldig lär hon få ett fett och fint skadestånd när de hittar rätt gm

Edit: förtydligande. Åk för fan inte till arboga ifall det händer något där och du inte har alibi spikas du bums fast på korset
Senast redigerad av beaver_se 2008-11-29 kl. 01:14.
2008-11-29, 01:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lärdomen bör bli "åk inte till arboga by utan alibi", för om det är hon så bör det finnas en medhjälpare då inga spår finns i huset av henne. Sen finns inge hammarlikt verktyg att finna... Är hon oskyldig lär hon få ett fett och fint skadestånd när de hittar rätt gm

Edit: förtydligande. Åk för fan inte till arboga ifall det händer något där och du inte har alibi spikas du bums fast på korset

Så du menar att en medhjälpare också har ett par vans?
Sen kan man ju undra om du menar att det inte finns någon gärningsman eftersom de inte hittat mordvapnet?
Sen får du nog lära dig att vilken stad du än åker till så lär du bli misstänkt om du har så mycket indicier som pekar mot dig.
Senast redigerad av watson6669 2008-11-29 kl. 01:27.
2008-11-29, 02:55
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Visst är det så, men det finsn inget som samlar så mycket dna-spår som ett tangentbord. Skaka på tangentbordet medan du vänder det upp och ner. Säg mig sedan vad du har nedan.

Pja, skakar jag på mitt så är det nog brödsmulor, chipsrester os v. Men det finns vissa tvivel om att en GM sätter sig vid offrens dator och knaprar snacks medans h*n chattar med offrens msnkontakter. Nu kan det väl iof lossna hudrester, men hur märkbar mängd då om man tänker på att det inte direkt funnits något större tidsfönster att gå loss på familjens dator?

Jag antar att frågan om vem som satt där sist, ställs för att man vill placera den alternativa gärningsmannen där? Jag hävdar fortfarande att det kan vara svårt att hitta några spår av intresse på ett tangentbord..smulor eller inte.
2008-11-29, 05:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag tycker det är jättebra att du tänker så Bäver, det glädjer mej!

Det glädjer mig att du nu börjar törsta efter sanningen, sent skola syndarna vakna. Så skola vi fundera över vem den alt gm som ev var ev CS behjälplig. Såvida inte det är tvene alt gm i huset, samtidigt som vår fornminnesintresserade Tyska faktiskt sökte spår från det förgångna med stor glädje och iver. För visst mp så måhända det är på det viset, för inte är det omöjligt. För att som tack för senast med den kyliga hjälpen hon fick, efter att ha blivit hjälpt betäckt och utkörd. Så ville hon så split med ett brev om barn för att säkert återgälda värmen hon fick. Med vetskap och att E nu visste kunde hon släppa och gå vidare...

Så skola vi gemensamt i harmoni söka de skyldiga enligt de vanliga metoderna som vi i Sverige har bestämt oss för att använda, vi söker fakta och bevis och slår undan gycklarnas falska ord.

Mvh ~Bäver
2008-11-29, 12:10
Medlem
LieDetectors avatar
Bävern, nu har du väl ändå sprängt hela proppskåpet!?!

Du påstår att en eller till och med TVÅ ytterligare personer ska misstänkas som gärningsmän. Utan att dessa lämnat minsta spår efter sig, alternativt också går omkring med VANS. Dessa har alltså lämnat färre spår och har inga indicier som pekar mot de/dem, alltså ingenting alls. Och du tycker att det som pekar mot CS är för lite ...
2008-11-29, 12:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Pja, skakar jag på mitt så är det nog brödsmulor, chipsrester os v. Men det finns vissa tvivel om att en GM sätter sig vid offrens dator och knaprar snacks medans h*n chattar med offrens msnkontakter. Nu kan det väl iof lossna hudrester, men hur märkbar mängd då om man tänker på att det inte direkt funnits något större tidsfönster att gå loss på familjens dator?

Jag antar att frågan om vem som satt där sist, ställs för att man vill placera den alternativa gärningsmannen där? Jag hävdar fortfarande att det kan vara svårt att hitta några spår av intresse på ett tangentbord..smulor eller inte.

Nu har ju kvoteringsåklagerskan Gummesson knaprat smulor genom hela utredning och misslyckats totalt med att få ihop en kaka. Så smulor eller inte från ett tangentbord skulle nog ha smulats sönder det också i bevishänseende mot Christine då det inte finns DNA-bevis på andra håll.

Nu är ju inte Leif GW heller säker på att man har rätt mördare efter ha läst genom hans uttalanden. Mycket material att gå genom. Dessutom så är skospåret extermt motsägelsefullt som bevis då det finns flera saker som är felaktiga med det om man går genom allt material från förundersökningen. Jag tycker PIE borde ta det och slänga det rakt i ansiktet på Gummesson och polisutredarna och fråga vad de i helsike sysslar med.

Dessutom om det stämmer som vissa påstår att polisen slarvat bort beslagtaget material och/eller protokoll så visar det på att polisen inte har alla hästar hemma.
2008-11-29, 15:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nu har ju kvoteringsåklagerskan Gummesson knaprat smulor genom hela utredning och misslyckats totalt med att få ihop en kaka. Så smulor eller inte från ett tangentbord skulle nog ha smulats sönder det också i bevishänseende mot Christine då det inte finns DNA-bevis på andra håll.

Nu är ju inte Leif GW heller säker på att man har rätt mördare efter ha läst genom hans uttalanden. Mycket material att gå genom. Dessutom så är skospåret extermt motsägelsefullt som bevis då det finns flera saker som är felaktiga med det om man går genom allt material från förundersökningen. Jag tycker PIE borde ta det och slänga det rakt i ansiktet på Gummesson och polisutredarna och fråga vad de i helsike sysslar med.

Dessutom om det stämmer som vissa påstår att polisen slarvat bort beslagtaget material och/eller protokoll så visar det på att polisen inte har alla hästar hemma.

Fetmarkering 1: Var har du läst det?
Fetmarkering 2: Inte slarvat bort, inte tagit upp i FUP!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in