2008-08-30, 15:22
  #3829
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Anledningen att jag minns dessa två var att jag spelade så högt i bilstereon då jag passerade dom för att testa baslådan och tänkte att "undra just hur mycket som hörs utanför bilen"? Hade Polisen visat mera intresse för vad jag kan ha sett kanske jag kommit ihog mer saker än dom fyra stycket jag såg på stan. Nu minns jag inte ens vilka jag såg på Lidl då jag handlade där vid brottstillfället.

Nu har man ju blivit så gammal att man inser att även snutar är vanliga människor och dom var ju självklart tagna av situationen så domn kanske inte tänkte helt klart. Detta brott skiljer ju sig rätt markant från deras vanliga uppgifter som mest går ut på att tracka parkbänksbums.

Detta har belysts tidigare i tråden. Att polisen kan ha varit tagna av situationen och det kaos som följde. Bl.a. har polisens undersökning av T:s bil mordkvällen ifrågasatts.

Hoppas att polisen nu inser att du kan ha sett något som är viktigt i utredningen. Bättre sent än aldrig isåfall.
2008-08-30, 15:24
  #3830
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Håller med dig till fullo!

Tänk om vi i detta fall hade dna, vittnen(som inte ifrågasatts av expert) och ett erkännande.

Då vore ju allt klart!

Men kan du förklara varför du anser att poisen bör tillsätta en ny utredningsgrupp nu??
2008-08-30, 15:26
  #3831
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Trögfattad?

Jämförelsen gällde att båda gm, enligt polis/domstol, är kända. Ska man då starta nya grupper bara för att en del på FB inte håller med?

Enligt polisen:
AE har mördat Engla
CS har mördat M och S

Vad är skillnaden på dom två fallen i det hänseendet? Polis/domstol anser att dom har rätt gm i båda fallen. Varför då bara starta en ny undersökning i ett av dom?

Har jag förklarat så tydligt att t.o.m. du förstår nu?
Hade polis gått på en persons upplysning om AE som tänkbar gm till Pernillafallet så hade Engla aldrig behövt mista livet.
Det gäller att greppa alla strån.
2008-08-30, 15:30
  #3832
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hade polis gått på en persons upplysning om AE som tänkbar gm till Pernillafallet så hade Engla aldrig behövt mista livet.
Det gäller att greppa alla strån.
Men sluta svamla och kommentera för en gångs skull det inlägget du citerar handlar om.

Vad är skillnaden, ur polissynpunkt, på dom båda fallen?

Polisen anser båda vara uppklarade och ändå ska man starta en ny utredning från noll i ett av fallen?

Om du citerar detta inlägg så vill jag inte att du svarar på något annat än det inlägget handlar om.
2008-08-30, 15:36
  #3833
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Trögfattad?

Jämförelsen gällde att båda gm, enligt polis/domstol, är kända. Ska man då starta nya grupper bara för att en del på FB inte håller med?

Enligt polisen:
AE har mördat Engla
CS har mördat M och S

Vad är skillnaden på dom två fallen i det hänseendet? Polis/domstol anser att dom har rätt gm i båda fallen. Varför då bara starta en ny undersökning i ett av dom?

Har jag förklarat så tydligt att t.o.m. du förstår nu?

Du behöver inte spela besserwisser bara för att vi har olika åsikt i denna fråga.

Om CS frias så tycker jag att en ny grupp med objektiva ögon börjar om från början. Denna syn har stärkts efter att ha läst "craps" historia enligt mig. Flera viktiga saker kan ha missats i utredningen.

Även nu under pågående rättsprocess kan nya uppgifter tillkomma som kan förändra hela fallets utgång. Därför är det viktigt att polisen följer upp alla eventuella nya spår och inte är för stolta för att kunna ändra inriktning om så krävs.

Inga tvivel får finnas om att rätt gm döms i HR. Det kan även vara fler än en.

Detta är min åsikt.
2008-08-30, 15:37
  #3834
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Trögfattad?

Jämförelsen gällde att båda gm, enligt polis/domstol, är kända. Ska man då starta nya grupper bara för att en del på FB inte håller med?

Enligt polisen:
AE har mördat Engla
CS har mördat M och S

Vad är skillnaden på dom två fallen i det hänseendet? Polis/domstol anser att dom har rätt gm i båda fallen. Varför då bara starta en ny undersökning i ett av dom?

Har jag förklarat så tydligt att t.o.m. du förstår nu?

Vad tror du händer om CS frias? kommer fallet läggas ner och glömmas?
2008-08-30, 15:40
  #3835
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Du behöver inte spela besserwisser bara för att vi har olika åsikt i denna fråga.

Om CS frias så tycker jag att en ny grupp med objektiva ögon börjar om från början. Denna syn har stärkts efter att ha läst "craps" historia enligt mig. Flera viktiga saker kan ha missats i utredningen.

Även nu under pågående rättsprocess kan nya uppgifter tillkomma som kan förändra hela fallets utgång. Därför är det viktigt att polisen följer upp alla eventuella nya spår och inte är för stolta för att kunna ändra inriktning om så krävs.

Inga tvivel får finnas om att rätt gm döms i HR. Det kan även vara fler än en.

Detta är min åsikt.

Kanske ingen dum tanke att ta om hela rättegången från start med nya utredare och nya "missade" vittnen, så den verkliga sanningen kommer fram i denna härva.
2008-08-30, 15:43
  #3836
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Du behöver inte spela besserwisser bara för att vi har olika åsikt i denna fråga.

Om CS frias så tycker jag att en ny grupp med objektiva ögon börjar om från början. Denna syn har stärkts efter att ha läst "craps" historia enligt mig. Flera viktiga saker kan ha missats i utredningen.

Även nu under pågående rättsprocess kan nya uppgifter tillkomma som kan förändra hela fallets utgång. Därför är det viktigt att polisen följer upp alla eventuella nya spår och inte är för stolta för att kunna ändra inriktning om så krävs.

Inga tvivel får finnas om att rätt gm döms i HR. Det kan även vara fler än en.

Detta är min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad tror du händer om CS frias? kommer fallet läggas ner och glömmas?
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Därför är det viktigt att polisen nu tillsätter en ny grupp som helt objektivt börjar om från början.

NU...
Detta är vad nackepa skrev i sitt inlägg. NU! Ser ni vad det står? NU!

Inte om/när CS inte kan dömas, utan NU!

Vad jag tror händer om CS frias? Det kommer inte att hända eftersom hon ff är skyldig. Att hon inte kan dömas är isf en annan sak. Polisen har gjort vad dom kan och har rätt gm nu. Kan hon inte dömas trots det så är det inte så mycket mer att göra än låta tiden gå, alternativt hitta mer bevis mot CS.
2008-08-30, 15:44
  #3837
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kanske ingen dum tanke att ta om hela rättegången från start med nya utredare och nya "missade" vittnen, så den verkliga sanningen kommer fram i denna härva.

Den verkliga sanningen finns redan, CS är skyldig både till morden och mordförsöket. Dessutom ska väl inte du tala om sanning efter alla dina påhopp med lögner på T. Du är pinsam, vad tillför du trådarna igentligen?
2008-08-30, 15:44
  #3838
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Trögfattad?

Jämförelsen gällde att båda gm, enligt polis/domstol, är kända. Ska man då starta nya grupper bara för att en del på FB inte håller med?

Enligt polisen:
AE har mördat Engla
CS har mördat M och S

Vad är skillnaden på dom två fallen i det hänseendet? Polis/domstol anser att dom har rätt gm i båda fallen. Varför då bara starta en ny undersökning i ett av dom?

Har jag förklarat så tydligt att t.o.m. du förstår nu?


Det var väl en jäkla dålig jämförelse.
I Engla-fallet har de bevis i form av DNA och ett erkännande. Dessutom anvisade AE platsen där Engla hittades.
I det här fallet finns det inget som får in CS i huset mer än E:s vittnesmål och det kan ifrågasättas. Frågar du folk utanför Arbogaområdet (eller FB) är många tveksamma till CS som gärnigsman.
Det som är solklart för dig behöver inte vara det för andra. För den skulle behöver du inte raljera över andra.
2008-08-30, 15:46
  #3839
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det var väl en jäkla dålig jämförelse.
I Engla-fallet har de bevis i form av DNA och ett erkännande. Dessutom anvisade AE platsen där Engla hittades.
I det här fallet finns det inget som får in CS i huset mer än E:s vittnesmål och det kan ifrågasättas. Frågar du folk utanför Arbogaområdet (eller FB) är många tveksamma till CS som gärnigsman.
Det som är solklart för dig behöver inte vara det för andra. För den skulle behöver du inte raljera över andra.
Fler som inte kan läsa...

Polisen anser i båda fallen att rätt gm är gripen! Varför ska dom då starta en ny utredning NU?
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-30 kl. 15:48.
2008-08-30, 15:47
  #3840
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det var väl en jäkla dålig jämförelse.
I Engla-fallet har de bevis i form av DNA och ett erkännande. Dessutom anvisade AE platsen där Engla hittades.
I det här fallet finns det inget som får in CS i huset mer än E:s vittnesmål och det kan ifrågasättas. Frågar du folk utanför Arbogaområdet (eller FB) är många tveksamma till CS som gärnigsman.
Det som är solklart för dig behöver inte vara det för andra. För den skulle behöver du inte raljera över andra.

De har inte bevis i form av DNA i Engla fallet, kroppen var sönderbränd. Däremot har de DNA från AE i Pernilla mordet, det är en stor skillnad. Quick erkände en massa mord han inte har begått då bevisen inte stämde överens med Quicks erkännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in