2008-08-15, 14:29
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamlon
Jag har aldrig kommit hem och sett två barn och en sambo liggandes blodiga på golvet... Baserat på mina obefintliga erfarenheter av det tycker jag att T är väldigt redig som beskriver läget på alla tre rätt. Hallen är ju inte speciellt stor och därmed kan man ju anse att de ligger bredvid varandra...

Tänkte, precis som du, ha skrivit att jag tycker att T har handlat otroligt starkt i en sådan här situation.
Men vid närmare eftertanke misstänkte jag att hans så beundransvärda agerande antagligen hade stulits som ett bevis på hans skyldighet av några i tråden.
2008-08-15, 14:36
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Allt över en halv minut är misstänksamt så länge man har i minne vilken syn det måste ha varit i hallen. Han måste ju insett väldigt snabbt att han inte kan göra något och att han måste ringa efter hjälp. Det är väl därför han rusar in i datarummet som han säger i förhören.
Måste ha skett i slowmotion om polisens beräkning om tiden för hemkomsten stämmer.

Jag måste säga att du är lika dum som din näsa är ful.
Ingen vet hur lång tid det tog innan han kom fram till SOS.
Du som har varit med ett tag i de olika trådarna borde ha läst att det är många som vittnat om att det kan dröja inna man kopplas fram.
Det är ju faktiskt ointressant om det tog 1 minut eller 2 minuter eftersom han inte har kunnat utföra morden, bytt kläder, gömt mordvapnet på den korta tid han har på sig.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-15 kl. 14:39.
2008-08-15, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamlon
Du lovar alltså att sluta med dina vilda spekulationer om CS blir dömd?

Ditt löfte är taget! *sträcker ut högerhanden*

Men om C blir fri och Y dyker upp och erkänner brottet, kan jag fortsätta då? "obs skoj"

Blir en gm fälld genom bevis och inte gissningar eller genom ett erkännande, då slutar jag med olika funderingar om alternativa gm.
Sen om det skulle vara C spelar ingen roll för mig, bara den rätte hamnar bakom galler. Så länge fingeravtrycken finns där oidentifierade finns tvivel då man inte fått in c i huset...
Å vart f#n tog den svarta huvtröjan vägen.
2008-08-15, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men om C blir fri och Y dyker upp och erkänner brottet, kan jag fortsätta då? "obs skoj"

Blir en gm fälld genom bevis och inte gissningar eller genom ett erkännande, då slutar jag med olika funderingar om alternativa gm.
Sen om det skulle vara C spelar ingen roll för mig, bara den rätte hamnar bakom galler. Så länge fingeravtrycken finns där oidentifierade finns tvivel då man inte fått in c i huset...

Har det framkommit att de två okända fingeravtrycken som hittades var identiska? Om de är olika så kan det vara mer förklarligt. Men det är svårt att hitta en bra förklaring ifall de var identiska särskilt då T så nyligen använt hammaren. Hade han hjälp av någon att sätta upp hyllan?
Sen känns det lite otroligt att en okänd gm inte skulle burit handskar..
2008-08-15, 14:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Framkommer det i FUn om fingeravtrycket på räcket vid trappen och hammaren i datorrummetär identiska?
2008-08-15, 14:58
Moderator
blomvattnares avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104477.ab

Denna artikel handlar om en mamma som ringde 112 när dottern hade blivit träffad av blixten.

Citat:
Elins mamma ringde 112, men uppgav fel ålder och födelseår på sin dotter i kaoset.

Apropå diskussionen om att T borde har ringt 112 direkt när han klev in genom dörren, helst innan....Artikeln visar att man i chockat tillstånd inte alltid agerar precis som man ska. Är det så konstigt???
2008-08-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104477.ab

Denna artikel handlar om en mamma som ringde 112 när dottern hade blivit träffad av blixten.

Apropå diskussionen om att T borde har ringt 112 direkt när han klev in genom dörren, helst innan....Artikeln visar att man i chockat tillstånd inte alltid agerar precis som man ska. Är det så konstigt???

Det här är en självklarhet för alla som har den minsta aktivitet mellan öronen dock så är det en handfull dårar som håller till här som inte vill, eller faktiskt inte har förmågan att, förstå detta.
2008-08-15, 15:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag undrar fortfarande varför T tog så lång tid på sig innan han ringde SOS.
Polisens beräknad hemkomstid
visade på en tid för hemkosten till kl.19:18:30 eller kl.19:18:15 plus minus 1 minut för hastighet och platsen där mätningen startade.
(När polisen gjorde mätningen körde dom max 5km/h över den tillåtna hastigheten.)

Samtal till SOS
Det första samtalet inkommer 19:20:57
Det är nästan två och en halv minut efter att han kommer hem.

I förhören säger T att han rusar in i datarummet efter en telefon.
Två och en halv minut är en lång tid att "rusa" de få metrarna från hallen till datarummet.

Och varför säger T att S ligger bredvid E när hon i själva verket ligger längst bort från E?
Nånting som man ska ta i beaktande också, eftersom det gäller sekunder, är att han kom hem vid den tiden du anger. Hem vet vi inte om det betyder in genom dörren eller om det är när han parkerar bilen. Är det sagt något om detta i FUP?
2008-08-15, 16:47
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Du har rätt till dina åsikter och jag har rätt till mina. Det att du tycker att jag vrider och vänder på saker får stå för dig, jag vet var jag hämtar uppgifterna och kan ange källa till det jag skriver.

Lika gärna som T kan ha kommit hem senare kan han ha kommit tidigare.
Det vet varken du eller jag någonting om.

Att han har varit paralyserad är rena spekulationer från din sida. Du påstår det utan att veta det.

Jag påstår ingenting och säger inte att min syn är den rätta.
Jag ifrågasätter bara uppgifter, har aldrig skrivit här på forumet att T är skyldig. (till skillnad från vissa som VET att CS är skyldig.)

Nu har ju inte polisen direkt gissat sig till vilken hastighet T kört hem (kanske drog lappar med på måfå nedklottrade tidsangivelser ur en påse! ). De har testkört två olika vägar, för att utesluta möjligheten att missa en "snabbare" (eller långsammare) väg samt gått efter de tidsindikationer som visar när T´s mobil kopplats upp mot olika master längs med vägen. På så sätt har de ju kunnat "klocka" honom och alltså pricka in en rätt precis tidsmarginal.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-15 kl. 16:54.
2008-08-16, 00:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu har ju inte polisen direkt gissat sig till vilken hastighet T kört hem (kanske drog lappar med på måfå nedklottrade tidsangivelser ur en påse! ). De har testkört två olika vägar, för att utesluta möjligheten att missa en "snabbare" (eller långsammare) väg samt gått efter de tidsindikationer som visar när T´s mobil kopplats upp mot olika master längs med vägen. På så sätt har de ju kunnat "klocka" honom och alltså pricka in en rätt precis tidsmarginal.

Han kan ju ha kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet. Tycker att du överdriver det där med att ha "klockat" honom mot mobilmaster. Källa till klockningen? Förutom när han ska ha talat med en kompis.
2008-08-16, 00:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är ju faktiskt ointressant om det tog 1 minut eller 2 minuter eftersom han inte har kunnat utföra morden, bytt kläder, gömt mordvapnet på den korta tid han har på sig.

Kan ha kommit hem tidigare och haft betydligt mer tid innan SOS-samtalet.
Behöver ej ha bytt kläder. Räcker med att ta av sig huvtröjan, vira in hammaren i den och ta med den ut till bilen när ambulansen kommer. Gott om tid.
2008-08-16, 01:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Han kan ju ha kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet. Tycker att du överdriver det där med att ha "klockat" honom mot mobilmaster. Källa till klockningen? Förutom när han ska ha talat med en kompis.

Om du går in i Fup och läser lite om tidtagningen Köping-Arboga ska du se att du blir lite klokare.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-16 kl. 01:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in