2008-10-30, 09:44
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad jag vet finns det minst två personer som har vittnat om att de har sett en person som skulle kunna vara CS i anslutning till mordplatsen, varav den ene vid tiden precis före mordet.

Precis! "Skulle kunna vara CS". Det skulle kunna vara vemsomhelst de såg, även mig.

Ingen har sett CS. Då har hon ändå varit på besök flera gånger i området.

Det skulle kunna bero på att polisen har gått ut med att hon varit ensam. Men om hon hade sällskap då?
2008-10-30, 10:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia:
Men herregud vem är det som spelar du nu?
Jag hittar ingenstans på FUP någon som kan med säkerhet peka ut CS.
Dian fantasier och önskningar att CS ska vara GM spelar en spratt för dig som för många andra som tar henne för given GM.

Jag läser fakta från FUP och du läser mellan raderna . Hoppas att rätten läser och tolkar också fakta och famlar inte i fantasiernas värld som du gör.Du med din inställning borde vara lite rädd iaf... kanske sitter du en dag där oskyldigt dömd när vittner tror ha sett dig utföra något brott eller har sett någon som kan vara du i närheten av brottsplatsen.
Vad säger du då?

Du kan inte redogöra några vittnesmål från FUP som pekar CS som GM eftersom de inte finns. De finns bara i ditt huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Fetmarkeringar:

Så du anser att Tingrättens fantasier och önskningar har spelat dem ett spratt? Att de har läst mellan raderna i FUP?
De dömde ju CS

Vi diskuterade om att ingen med säkerhet har sett CS överhuvudtaget vid något av de flertal besök hon gjort till området. Detta angående ev. medskyldig eller andra alt. gm. Eftersom detta är tråden som ska handla om detta.

Jag fetmarkerade det som Caramia hade som poäng i sitt inlägg som du besvarade. Nämligen att ingen har sett CS.
2008-10-30, 10:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Skönt att du äntligen släppt T och L som alternativ gärningsman. Det är alltid trevligt när folk tar till sig resonabel kritik.

Enligt den här teorin är det två gärningsmän. Förmodligen är den ene gärningsmannen en orakad snubbe med glasögon och den andre en tjej med mörkt långt hår. Och om jag uppfattat din teori rätt så är tjejen CS och den orakade snubben bor i Kungsör, Arboga, Köping (KAK) eller i någon av orternas närhet, som kan ha begått självmord strax efter dådet. Vet du något mer?

Det finns olika huvudteorier och underteorier till dessa.

Du undrar om jag vet något mer angående teorin om paret.

Kanske, men inget jag vill gå ut med här än.
2008-10-30, 10:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Precis! "Skulle kunna vara CS". Det skulle kunna vara vemsomhelst de såg, även mig.

Ingen har sett CS. Då har hon ändå varit på besök flera gånger i området.

Det skulle kunna bero på att polisen har gått ut med att hon varit ensam. Men om hon hade sällskap då?
De vittnesmål jag tänker på kom till innan polisen hade CS som misstänkt... Man har sett en person med uppfälld luva som skulle kunna vara CS och det i samband med övriga indicier fäller henne. Visst skulle det ha kunnat vara dig man såg, men å andra sidan hade du inget rimligt motiv till att vara där... Det är inte enskilda saker som gör att man fäller CS, utan det är den samlade bilden av allt som talar mot henne.
2008-10-30, 10:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
De vittnesmål jag tänker på kom till innan polisen hade CS som misstänkt... Man har sett en person med uppfälld luva som skulle kunna vara CS och det i samband med övriga indicier fäller henne. Visst skulle det ha kunnat vara dig man såg, men å andra sidan hade du inget rimligt motiv till att vara där... Det är inte enskilda saker som gör att man fäller CS, utan det är den samlade bilden av allt som talar mot henne.

Vi diskuterade inte detta med anledning av CS rättegång. Det finns en annan tråd om detta.

Det var jag som inledde resonemanget om att anledningen till att ingen har sett CS skulle kunna vara att hon hade sällskap vid de besök hon gjorde i området.

Vi diskuterade utifrån craps iaktagelser av paret han såg gå i rask takt mot torget. En orakad kille med glasögon och en kvinna med mörkt hår.

Alltså en teori om att CS ej behöver vara ensam gm.
2008-10-30, 10:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vi diskuterade inte detta med anledning av CS rättegång. Det finns en annan tråd om detta.

Det var jag som inledde resonemanget om att anledningen till att ingen har sett CS skulle kunna vara att hon hade sällskap vid de besök hon gjorde i området.

Vi diskuterade utifrån craps iaktagelser av paret han såg gå i rask takt mot torget. En orakad kille med glasögon och en kvinna med mörkt hår.

Alltså en teori om att CS ej behöver vara ensam gm.
Visst, men om du påstår att CS inte var ensam måste jag kontra med de uppgifter som talar för att CS var ensam och där ingår bland annat vittnesuppgifter samt bilderna från övervakningskamerorna...
2008-10-30, 11:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Visst, men om du påstår att CS inte var ensam måste jag kontra med de uppgifter som talar för att CS var ensam och där ingår bland annat vittnesuppgifter samt bilderna från övervakningskamerorna...

Dessa bilder kan ju ifrågasättas i HR.

Men i den teori som jag nu diskuterar så har CS ev. åkt med tåget. Men det har inte den medskyldige. Har du läst diskussionerna om detta i tråden, även de tidigare med crap, så borde du veta det.

Ingen har sett CS. De vittnen du hänvisar har sett någon som kan ha varit CS eller någon helt annan.

Om vi nu, liksom TR, bortser från E:s utpekande som inte är tillförlitligt.

Tycker du inte själv att det är märkligt att ingen har lagt märke till CS fast hon har varit i området flera gånger? Arboga är dessutom en småstad. Inte direkt så att man försvinner i vimlet av folk som i större städer.

Det är utifrån detta jag spekulerar i om hon kan ha haft sällskap.

Jag tycker craps iaktagelser och teori om detta är intressant.
Senast redigerad av nackepa 2008-10-30 kl. 11:34.
2008-10-30, 12:55
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Men i den teori som jag nu diskuterar så har CS ev. åkt med tåget. Men det har inte den medskyldige. Har du läst diskussionerna om detta i tråden, även de tidigare med crap, så borde du veta det.

Ingen har sett CS. De vittnen du hänvisar har sett någon som kan ha varit CS eller någon helt annan.

Tycker du inte själv att det är märkligt att ingen har lagt märke till CS fast hon har varit i området flera gånger? Arboga är dessutom en småstad. Inte direkt så att man försvinner i vimlet av folk som i större städer.

Jag tycker att ditt vridande och vändande är intressant. Kan du inte berätta mer?

Jag menar att E's vittnesmål om det som hände före attacken är ytterst trovärdig, har till och mer högre trovärdighet än när du dillar om två gärningsmän och CS var inte ens inne ...
E hade ingen huvudtrauma innan attacken, de bilder hon får fram kommer så gott som uteslutande från tiden innan hon blev nerhamrad.

Det är konstaterat att människor har ett hjärnminne och ett cellminne. Kroppen kommer ihåg det hjärnan blockerar. Hur skulle man annars kunna känna smärta av en doft, ett ljud, en situation t ex.
Ett hjärntrauma är inte konstant. Hjärnan läker liksom kroppen. Hjärnan hittar nya vägar till kommunikation runt de skadade stället. Om detta inte var sant skulle strokepatienter inte kunna bli bättre eller rent av helt bra.

Jag hävdar att det finns uttalanden som pekar ut CS i Arboga före mordkvällen, dessa finns i FUP.

Det är klart att man kan "försvinna" i mängden om man inte vill utmärka sig. Vem lägger märke till en anonym person klädd i svart som tittar ner i marken? Har man inget i personlighet eller klädsel som utmärker sig så lägger ingen märke till personen.

Sluta bygga halmdockor och ägna dig åt det som är väsentligt!
2008-10-30, 12:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Givetvis
Citat:
Jag har läst allt som skrivits. Man har bara sett en person vid brottsplatsen vid tiden för dådet, vilket talar emot din teori...
Citat:
Vad skrev jag då?
Citat:
Ja
Citat:
Nej, det tycker jag faktiskt inte. Tänk så här: Om vi utgår från att CS verkligen är skyldig har hon med all säkerhet gjort allt för att inte väcka uppmärksamhet. CS har dock inte försvunnit helt i folkvimlet eftersom minst två personer vid olika tillfällen har observerat någon som "inte borde vara där" vid brottsplatsen. Med det menar jag att du säkert kan vara väldigt anonym om man rör sig i centrala Arboga, men när man rör sig i ett villaområde reagerar de boende eftersom de inte känner igen personen. Att man inte kan beskriva ansiktet beror givetvis på den uppfällda luvan samt att CS har gjort sitt bästa för att dölja ansiktet.
Citat:

Jag tror att Craps har sett ett helt vanligt par som inte har ett dugg med morden att göra...
2008-10-30, 13:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag tycker inte att nackepa påstår att CS var ensam utan att hon kan ha varit det. OM det är CS på stationsbilderna, så är hon ensam. Men bara för att hon är ensam på stationsbilderna behöver inte det betyda att hon, om hon är gm, varit ensam i Arboga eller vid brottsplatsen.

Men hur än det är med det, så kvarstår det faktum att inget vittne har kunnat peka ut CS vid brottsplatsen. Om det är hon på stationsbilderna, så är stationen den närmaste platsen i förhållande till brottsplatsen, som man kunnat fastställa att CS varit på.

Som påtalats flera gånger tidigare i tråden, ett vittne har sett en "yngling" (hon kunde inte säga om det var en man eller kvinna) vid garageinfarten till huset. Detta tillsammans med stationsbilderna har TR tolkat som något som kan "binda" CS till brottsplatsen.

Faktum kvarstår alltså; ingen har kunna peka ut CS vid brottsplatsen.

Detta är märkligt, då hon ju har ett "eget" utseende (om någon som mött henne sett hennes ansikte och åtminstone stationen har varit upplyst) och Arboga var ganska foltomt - åtminstone enligt om man ska tro på Crap, som menade att han endast såg cirka 10 personer ute den kvällen.

Konstaterar att det var SYND att ingen granne tittade ut genom sina fönster påmordkvällen strax efter kl. 19, eftersom dörrlampan på utsidan av ytterdörrenenligt FUP, var tänd. Även om en gm inte hade kunnat identifieras, så kanske det hade kunnat gå att observera inledningen av attacken, samt att någon kunnat se gm lämna mordplatsen.
2008-10-30, 13:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tycker inte att nackepa påstår att CS var ensam utan att hon kan ha varit det. OM det är CS på stationsbilderna, så är hon ensam. Men bara för att hon är ensam på stationsbilderna behöver inte det betyda att hon, om hon är gm, varit ensam i Arboga eller vid brottsplatsen.
Det är möjligt att du inte tycker det, men om man diskuterar teorier där det ingår fler än en person anser i alla fall jag att man säger att CS/GM inte var ensam. Därför skrev jag bland annat att ingen har sett fler än en okänd person i anslutning till brottsplatsen.
Citat:
Men hur än det är med det, så kvarstår det faktum att inget vittne har kunnat peka ut CS vid brottsplatsen. Om det är hon på stationsbilderna, så är stationen den närmaste platsen i förhållande till brottsplatsen, som man kunnat fastställa att CS varit på.
Det är heller inget vittne som har sagt att det inte är CS...
Citat:
Som påtalats flera gånger tidigare i tråden, ett vittne har sett en "yngling" (hon kunde inte säga om det var en man eller kvinna) vid garageinfarten till huset. Detta tillsammans med stationsbilderna har TR tolkat som något som kan "binda" CS till brottsplatsen.
Samt hennes VANS, slagningar på adressen, bilder på huset, osannolika förklaringar, rena lögner, Mållgan, försvunnen hammare osv osv...
Citat:
Faktum kvarstår alltså; ingen har kunna peka ut CS vid brottsplatsen.
Det är inte sant. Emma har pekat ut henne, men man har bortsett från det.
Citat:

Detta är märkligt, då hon ju har ett "eget" utseende (om någon som mött henne sett hennes ansikte och åtminstone stationen har varit upplyst) och Arboga var ganska foltomt - åtminstone enligt om man ska tro på Crap, som menade att han endast såg cirka 10 personer ute den kvällen.
Jag tycker inte att det är speciellt märkligt och hänvisar till min förklaring ett par inlägg upp.
Citat:

Konstaterar att det var SYND att ingen granne tittade ut genom sina fönster påmordkvällen strax efter kl. 19, eftersom dörrlampan på utsidan av ytterdörrenenligt FUP, var tänd. Även om en gm inte hade kunnat identifieras, så kanske det hade kunnat gå att observera inledningen av attacken, samt att någon kunnat se gm lämna mordplatsen.
Min uppfattning är att CS har haft en osannolik tur. Dådet var välplanerat, men hon kunde lika gärna ha tagits med handen i kakburken eftersom T kom hem för tidigt. Hade T kört en annan väg hem hade han kanske sett henne på väg bort från huset. Nu gick hon åt ett håll medan han kom körande från det andra hållet.
2008-10-30, 13:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Det är inte helt sant
Det står om ett vitne i FUP, som troligtvis mötte CS på ett av tågen. kommer inte i håg vilken sida, så du får förlåta mig det
Hittar bara detta inlägg om tågresenärer i FUP s 36
Citat:
TÅGFÖRHÖR
( 28 förhör har tagits bort från FUP
)
Då det tidigt i utredningen fattades misstankar om att gm kommit och lämnat Arboga med tåg
har en hel del tågpersonal samt resande hörts i utredningen. Polis har även åkt med det troliga
"flykt-tåget" två veckor efter brottet för att om möjligt fånga upp "stamresande" med detta
tåg.
Fotokonfrontation med två passagerare har gjorts med bla C Schurrer med som en utav de
förevisade bilderna men passagerarna kunde ej peka ut någon ur kollaget. Inte heller i övrigt
har någon kunnat identifiera någon specifik person.

Du får gärna hänvisa till källa i FUP var du hittat den person som troligtvis mötte CS på ett av tågen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in