Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tycker inte att nackepa påstår att CS var ensam utan att hon kan ha varit det. OM det är CS på stationsbilderna, så är hon ensam. Men bara för att hon är ensam på stationsbilderna behöver inte det betyda att hon, om hon är gm, varit ensam i Arboga eller vid brottsplatsen.
Det är möjligt att du inte tycker det, men om man diskuterar teorier där det ingår fler än en person anser i alla fall jag att man säger att CS/GM inte var ensam. Därför skrev jag bland annat att ingen har sett fler än en okänd person i anslutning till brottsplatsen.
Citat:
Men hur än det är med det, så kvarstår det faktum att inget vittne har kunnat peka ut CS vid brottsplatsen. Om det är hon på stationsbilderna, så är stationen den närmaste platsen i förhållande till brottsplatsen, som man kunnat fastställa att CS varit på.
Det är heller inget vittne som har sagt att det inte är CS...
Citat:
Som påtalats flera gånger tidigare i tråden, ett vittne har sett en "yngling" (hon kunde inte säga om det var en man eller kvinna) vid garageinfarten till huset. Detta tillsammans med stationsbilderna har TR tolkat som något som kan "binda" CS till brottsplatsen.
Samt hennes VANS, slagningar på adressen, bilder på huset, osannolika förklaringar, rena lögner, Mållgan, försvunnen hammare osv osv...
Citat:
Faktum kvarstår alltså; ingen har kunna peka ut CS vid brottsplatsen.
Det är inte sant. Emma har pekat ut henne, men man har bortsett från det.
Citat:
Detta är märkligt, då hon ju har ett "eget" utseende (om någon som mött henne sett hennes ansikte och åtminstone stationen har varit upplyst) och Arboga var ganska foltomt - åtminstone enligt om man ska tro på Crap, som menade att han endast såg cirka 10 personer ute den kvällen.
Jag tycker inte att det är speciellt märkligt och hänvisar till min förklaring ett par inlägg upp.
Citat:
Konstaterar att det var SYND att ingen granne tittade ut genom sina fönster påmordkvällen strax efter kl. 19, eftersom dörrlampan på utsidan av ytterdörrenenligt FUP, var tänd. Även om en gm inte hade kunnat identifieras, så kanske det hade kunnat gå att observera inledningen av attacken, samt att någon kunnat se gm lämna mordplatsen.
Min uppfattning är att CS har haft en osannolik tur. Dådet var välplanerat, men hon kunde lika gärna ha tagits med handen i kakburken eftersom T kom hem för tidigt. Hade T kört en annan väg hem hade han kanske sett henne på väg bort från huset. Nu gick hon åt ett håll medan han kom körande från det andra hållet.