2008-10-04, 11:36
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Precis, där ser du att en ambulans/ambulanspersonal inte alltid har så lätt att hitta rätt, detta är det faktisk en del människor som känner till.
T var mån om att ambulansen skulle hitta rätt.
Att ambulanspersonalen seda virrade om kring i en annan gata kunde inte T veta, sant nog

Och när du citera TulipanP så mena du vad?
2008-10-04, 11:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Wolfis får ytterligare en tillsägelse för att h*n inte kan låta bli att (flera gånger) kommentera moderatorsåtgärder.

// Mod
2008-10-04, 11:45
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Och när du citera TulipanP så mena du vad?

Jag menade att peka på att ambulanser inte alltid hittar rätt
Något som förklarar varför personer i nödsituationer går för att hjälpa dem hitta rätt, de vill ha hjälpen fram så snabbt som möjligt
Detta är inte unikt för T den 17/3
2008-10-04, 11:47
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Jag menade att peka på att ambulanser inte alltid hittar rätt
Något som förklarar varför personer i nödsituationer går för att hjälpa dem hitta rätt, de vill ha hjälpen fram så snabbt som möjligt
Detta är inte unikt för T den 17/3

Ok. jag undrade mest för jag fattade inte om du syfta på om T var ute eller inte.
Ja just den där gatan är lite svår, för man får svänga in på en annan gata för att sen svänga in på fortsättningen av Verktygsgatan.
2008-10-04, 19:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Finns det någon som bevittnat GM gå ut från paret Jangestigs hus efter mordet? Jag kan inte finna det in Förundersökningsprotokollet. Det borde väl inte ha varit helt dött på gatan vi den tidpunkten tycker man...

Fanns det inte några barn ute fortfarande vid den tiden?

Eller man kanske inte förhör barn överhuvudtaget?
2008-10-04, 19:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Förutom det faktum att CS hade ett par sådana skor i sin ägo, vilket hon nekat till (why?) för att sedan ändra sig när hon motbevisades. Men det kanske är en slump enligt er?

När det gäller hårstrået så undrar jag om du/ni ärligen tycker det är konstigt att det finns ett oidentifierbart hårstrå med i bilden? Skulle man leta hemma hos mig skulle det säkert dyka upp flera stycken, trots att jag städar noga och regelbundet. Det kan ju följa med skor och kläder in bl.a.

Jag tolkar att vissa förhör har lidit av stora tolkproblem.

Hårstrået behöver inte vara konstigt. Inte heller fingeravtrycket.

Det konstiga är att man inte gör allt för att undersöka dessa spår från utredningens sida. Det kan vara spår efter gm.
2008-10-04, 19:46
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Står väl redan i trådarna att barn är förhörda men du orkar visst ingenting förutom att fråga.

Och gatan var nog ganska tom vid den tiden för barnen var utanför tidigare som det står i FUp men just ja..du orkar ju inte läsa utan bara frågar om och om igen
2008-10-04, 19:49
Medlem
Citat:

Sista noteringen om barn som lekte på gatan är om jag minns rätt någon gång runt 18.30 och kanske tio minuter till. Föräldrarna som är förhörda nämnde inget som barnen sagt. Mest troligt har barnen inte sett eller lagt märke till något speciellt. De var väl fullt upptagna av sitt gat-hockey-spel och min erfarenhet är att barn som sysslar med det knappt ens märker när föräldrarna kommer hem, även om de måste flytta målburen under ca tio sekunder.
2008-10-04, 19:51
Medlem
Citat:
Jag tolkar att vissa förhör har lidit av stora tolkproblem.

Hårstrået behöver inte vara konstigt. Inte heller fingeravtrycket.

Det konstiga är att man inte gör allt för att undersöka dessa spår från utredningens sida. Det kan vara spår efter gm.

Med all säkerhet har de gjort analys på hårstrået och befäst fingeravtrycket. Vad mer skulle kunnas gjort menar du?
2008-10-04, 19:54
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Sista noteringen om barn som lekte på gatan är om jag minns rätt någon gång runt 18.30 och kanske tio minuter till. Föräldrarna som är förhörda nämnde inget som barnen sagt. Mest troligt har barnen inte sett eller lagt märke till något speciellt. De var väl fullt upptagna av sitt gat-hockey-spel och min erfarenhet är att barn som sysslar med det knappt ens märker när föräldrarna kommer hem, även om de måste flytta målburen under ca tio sekunder.
Fast nu står ju inte alla förhören med i FUp.
Mitt barn blev förhört.
2008-10-04, 20:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Fast nu står ju inte alla förhören med i FUp.
Mitt barn blev förhört.

Det finns en hel del som saknas i FUP.
2008-10-04, 20:20
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Det finns en hel del som saknas i FUP.

Och med det menar du vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto