2008-08-18, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
För annars hade det blivit lika många inlägg här om det som med den mystiska huvtröjan!

Nej, skojade bara tulpanen. Du gav mig en sådan fin serve att jag var tvungen att smasha!

Angående kläder:

FU sid 1286

Tillfrågad om hur Hellberg var klädd när han lämnade bostaden så säger han att han hade
gråa jeans, en brunvit rutig skjorta, en svart huvtröja samt svarta mjuka vinterkängor. Han
hade också haft en svart jacka i tyg, halv lång som räckte ner till övre delen av låren. Samtliga
kläde är tagna i beslag av polisen.
2008-08-18, 19:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag kan inte heller till 100% säga om det var så att ambulanskillen sa detta till polisen. Men att han fått sätta sig i polisbilen är ju ett faktum, oavsett om någon specifikt bett om det. Jag vill anta att det tillhör rutin från Polisens sida, när han befinner sig på plats och dessutom blodig.

Jo, det var Tero (ambulanskille, snygg oxå!) som sa det.
Senast redigerad av miapetter 2008-08-18 kl. 19:46.
2008-08-18, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Intressant info.
Vilken tid skedde morden?
Mellan 19:07 - 19:17 enligt tidslinjen i FU, är du inte läskunnig längre?
2008-08-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Den citeringen, och valet utav text att fetmarkera, utav caramia är ju otroligt talande för vad det är som ställer till "problem" i trådarna...

Kan du vara snäll att ta med citatet som du menar när du flummar om
mig här på tråden.

Just såna som du som inte har något att säga i sakfråga utan är här
för att bara trakassera andra är det största problemet.
2008-08-18, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Många missar blir det. när kom rikskrim ner? De brukar göra ett bra jobb vad jag känner till. Men klart har inte allt säkrats tidigt så kan inte de styra upp det iallafall. Tråkigt.

Du är enda missen här, skorna finns med i FUP. Är du säker på att en munkjacka fattas? Du vet inte ens vad som faktiskt finns i FUP.
2008-08-18, 19:47
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, det var Tero (ambulanskille, snygg oxå!) som sa det.

Okej, ja då finns det inte många tvivel från min sida att han kollats upp ordentligt. Har iof inte haft några direkt starka tvivel om det från början.

OT: När jag hör namnet Tero så tänker jag bara hockey :P
2008-08-18, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Samt att det tros ta fem minuter att genomföra dådet.
2008-08-18, 19:52
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Angående kläder:

FU sid 1286

Tillfrågad om hur Hellberg var klädd när han lämnade bostaden så säger han att han hade
gråa jeans, en brunvit rutig skjorta, en svart huvtröja samt svarta mjuka vinterkängor. Han
hade också haft en svart jacka i tyg, halv lång som räckte ner till övre delen av låren. Samtliga
kläde är tagna i beslag av polisen.

Nu har jag personligen inte haft några problem med denna tröjas existens men några andra har ifrågasatt varför den inte är med på bilder med övriga uppräknade klädesplagg i FUP. Förhoppningsvis har ditt förtydligande gett dem svar ang. detta. TACK!
2008-08-18, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu har jag personligen inte haft några problem med denna tröjas existens men några andra har ifrågasatt varför den inte är med på bilder med övriga uppräknade klädesplagg i FUP. Förhoppningsvis har ditt förtydligande gett dem svar ang. detta. TACK!

Nej jag vet, men du kom med ditt inlägg så passande precis när jag hittade på den informationen, så jag passade på att citera dig =)
2008-08-18, 20:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är väl positivt att det har gjorts grundligt, eller?
Nu tycker jag faktiskt det är positivt att FG varit väldigt grundlig .

Ett råd är att NJ och hans flickvän begär skadestånd för det utlämnande FG gjort i deras privatliv eftersom NJ är oskyldig.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-18 kl. 20:12.
2008-08-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Kan du vara snäll att ta med citatet som du menar när du flummar om
mig här på tråden.

Just såna som du som inte har något att säga i sakfråga utan är här
för att bara trakassera andra är det största problemet.

Haha om du inte lyckas klura ut det själv så är det verkligen ännu sämre ställt än jag anade...

Men eftersom du känner dig trakasserad så skall jag hjälpa dig lite på traven din lilla stackare:

BoISaren skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tycker att det är bevisat att hon har begått brottet. Så enkelt var det med det.

Du tycker inte att jag får göra så, men du får peka ut T som mördare, skriva att T vill att S ska dö och som grädde på moset anklaga ett, avlidet, litet barn för att vara orsaken till morden?

Nu vill jag höra om du står fast vid ditt tvärsäkra uttalande om att T är mördaren.

Han ger där uttryck för en personlig åsikt som han har vilket framgår klart och tydligt utav att han skrev "Jag tycker".

När du sen citerar det och börjar orera så väljer du att fetmarkera den här delen utav hans inlägg:

Citat:
det är bevisat att hon har begått brottet.

Här är ditt inlägg i sin helhet om du misstror mig:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12478221&postcount=1377

Och det är, som jag redan skrivit, ett mycket talande exempel på varför det blir så jävla mycket krångel här, på samma sätt som du valde att helt bortse från att ta med det viktiga i det citatet så gör ni likadant när ni lösrycker citat ur FUP.

Är det några oklarheter kring detta för din del?
2008-08-18, 20:26
Medlem
Citat:

Jag trodde du visste den exakta tiden när du skrev att T inte kunde vara där.
Men jag förmodar att du var inte heller där och kan därmed inter veta om T kom till platsen efter dåden eller före.

Ambulansen ringdes 19:20:57

FUP s.802
Vid undersökning av forensisk programvara gällande tidslinje kunde man konstatera senaste
händelsen i datorn var 2008.03.17 kl 19:09:02.

Då kan man utgå från att morden skett någonstans mellan kl 19:09:02 och 19:20:57 (om inte någon annan varit på E:s bilddagbok)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in