2008-08-13, 06:05
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jag tycker det är märkligt att de inte har kollat T:s bil. Snart är den såld.
2008-08-13, 07:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Han var ute då den första ambulansen kom och skulle flytta bilen.
FUn sid.1229 Första ambulans på plats.

Marcus som du hänvisar till kom i först 3:dje ambulansen.
T flyttade bilen efter det att förtsta ambulansen kommit.
Han möter dem strax utanför dörren, man hör i samtalet till SOS hur första ambulansen anländer.
2008-08-13, 07:08
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Hur vet du att de INTE kollat T:s bil?
Har du läst slasken?
2008-08-13, 07:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hur vet du att de INTE kollat T:s bil?
Har du läst slasken?

SKLs analys av t ex T:s kläder finns ju med i FU:n, så varför inte undersökningen av hans bil? Vi kan ju vända på det hela. Hur vet du att de HAR kollat T:s bil? Har du läst slasken?
2008-08-13, 07:16
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
SKLs analys av t ex T:s kläder finns ju med i FU:n, så varför inte undersökningen av hans bil? Vi kan ju vända på det hela. Hur vet du att de HAR kollat T:s bil? Har du läst slasken?

Problemet är ju att jag påstår inte att de kollat T:s bil, och då har jag inget att bevisa.
Det är du som ska visa att ditt påstående är korrekt?
Varken du eller jag vet exakt varför vissa saker är med i FUP eftersom både åklagare och advokat får ta med vad de vill.
Om man ska gissa, så kan det vara så att kläderna är med eftersom det var blod på dem och då vill de ha med det i FUp, men i bilen fanns inget av intresse och då tycker de att det är oviktigt att ta med det i FUP.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-13 kl. 07:26.
2008-08-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det har du faktiskt rätt i, tääänkte inte på det.

SOS-samtalet som ju, givetvis, är exakt återgivet i textform här förkastar du helt?

Och vilka var de 2 ambulansmännen som var först på plats, de i ditt inlägg eller de i caramias?

Inskannat dokument FUP s.64
Uppgiften avser: ambulanspersonal på plats.
Ambulans 924 var först på plats.
Bengt Palmestål
Robert Wreder
2008-08-13, 07:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Problemet är ju att jag påstår inte att de kollat T:s bil, och då har jag inget att bevisa.
Det är du som ska visa att ditt påstående är korrekt?
Varken du eller jag vet exakt varför vissa saker är med i FUP eftersom både åklagare och advokat får ta med vad de vill.
Om man ska gissa, så kan det vara så att kläderna är med eftersom det var blod på dem och då vill de ha med det i FUp, men i bilen fanns inget av intresse och då tycker de att det är oviktigt att ta med det i FUP.

Ska man gå efter bevisbördans princip varje gång någon gör ett inlägg på det här forumet så får man det jobbigt.
Du har säkert rätt att de tyckte bilen var ovidkommande för FU:n. Däremot tyckte de ett par damstövlar i en kasse var viktigare. Jag tror slasken kan vara minst lika intressant som FU:n.
Får advokat ta med vad den vill i FU:n? Jag trodde det var polis och åklagarsidan som tog fram allt.

En intressant artikel:
http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage_Advokaten.aspx?id=6752
2008-08-13, 08:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ska man gå efter bevisbördans princip varje gång någon gör ett inlägg på det här forumet så får man det jobbigt.
Du har säkert rätt att de tyckte bilen var ovidkommande för FU:n. Däremot tyckte de ett par damstövlar i en kasse var viktigare. Jag tror slasken kan vara minst lika intressant som FU:n.
Får advokat ta med vad den vill i FU:n? Jag trodde det var polis och åklagarsidan som tog fram allt.

En intressant artikel:
http://www.advokatsamfundet.se/templates/CommonPage_Advokaten.aspx?id=6752

Åklagaren gör Fup men advokaten får begära att saker som ligger i slasken också ska tas med om de tycker att det är viktigt.
Man kan ha teorier men man inte inte påstå saker och göra det till en sanning om man inte vet.
Det var bara det mitt inlägg handlade om.
Det hade varit bättre att fråga om något vet ifall de kollat T:s bil istället för att skriva att den inte är kollad.
2008-08-13, 08:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ts bil har kollats.
Källa:
Arbogatrådarna 1 o 2,
i någon av dessa bekräftar närstående att Ts bil togs om hand
o gicks igenom av tekniker.
2008-08-13, 08:48
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Åklagaren gör Fup men advokaten får begära att saker som ligger i slasken också ska tas med om de tycker att det är viktigt.
Man kan ha teorier men man inte inte påstå saker och göra det till en sanning om man inte vet.
Det var bara det mitt inlägg handlade om.
Det hade varit bättre att fråga om något vet ifall de kollat T:s bil istället för att skriva att den inte är kollad.

Var kan jag hitta info om att advokaten får begära att slasksaker ska få tas med?
2008-08-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ts bil har kollats.
Källa:
Arbogatrådarna 1 o 2,

Det var en snygg källhänvisning. Det ska jag också börja använda när någon ifrågasätter vad jag skriver. Remember miapetter!

Jag hittar inte någonstans i FUP att T:s bil skulle ha beslagtagits i samband med brotten. Inte hans mobil heller. Hans telefon togs i beslag 8/4 10:50.
E:s telefon lämnades till polis 18/3 19:45

Jag säger nu inte att T är skyldig (sjunker inte lika lågt som alla påståare på den andra tråden som vet och är säkra att CS är skyldig.)
Jag säger bara att T har haft möjligheten att utföra gärningen.

Vem gärningsmannen än är så det enda rätta för honom/ henne är att erkänna! Vem kan leva med sådant brott på sitt samvete?
Senast redigerad av caramia 2008-08-13 kl. 08:54.
2008-08-13, 08:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ts bil har kollats.
Källa:
Arbogatrådarna 1 o 2,

Vad folk skriver i trådarna har jag dåligt förtroende för. Folk ljuger. Det gick ju vissa skitsnacksturer kring det där sk mötet som T skulle ha varit på, där klockan tajmades med fröken UR. Det var ju inte riktigt sanningsenligt. Dessutom gjorde jag nyss ett påstående som inte var sant utan att blinka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in