2008-10-10, 01:29
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Om du ser hur svårt CS hade att komma över T så finns det ett uppenbart motiv. Om det nu bara var en "flirt", varför hitta på ett bortadopterat barn? Varför denna ilska när det tog slut? Varför ringer hon till E? Varför tar hon reda på T's arbetstider etc...
Hitta på att adopterat barn? ok du kan antagligen bevisa det så jag droppar det.
Ilska hm ok du kan säkert bevisa ngn ilska.
Ringa till e betyder vad?
T tider, nu är det klart CS är mördaren
2008-10-10, 01:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man kan ju inte ändra för att det skall passa dig, det var en debatt hur T kunde flyga in utan att lämna spår och ni hade många varianter på det, typ försiktigt längs med väggen trots panik å brådis. Sen när ni insåg att ni inte kunde trolla er ur det kom denna förklaring...
Om T gått in i datorrummet så borde hans avtryck korsat detta avtryck som tekniker trollade fram några veckor senare.
Hallen är trång och polis hjälpte ju ambulanspersonalen med att belysa platsen där E låg och troligt är att de då stod där avtrycket hittades dvs utanför arbetsrummet.
Det låter ju otroligt att ett skoavtryck på strategisk plats inte blivit övertrampad eller utsmetad av andra skor.
2008-10-10, 01:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
jaja, jag kommer nog ihåg hur det lät när det begav sig.
Nu vill jag att du plockar fram bevis för det du påstår! Jag har aldrig spekulerat i att T har "gått försiktigt" eller nåt annat du skriver! Om du vet att jag har gjort det så är det väl inga problem för dig att plocka fram bevis för det?

Jävla lögnare!
2008-10-10, 05:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Där har du nästan rätt. Det finns ett skoavtryck avsatt i blodet som kommer från någon annan än T och annan "behörig". Någon annan har alltså bevisligen varit där under den tidsrymd som du anger.

Man får också bortse från E's utpekande i ditt scenario!

Det finns även ett fingeravtryck på brottsplatsen som satts dit av någon okänd samt hårstrån som inte tillhör någon i familjen eller Christine. Det är något som jag tolkar som att en ännu okänd GM borde vara till sannolika skäl möjlig.
2008-10-10, 05:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur ser du på Ts kontra CS motiv?

Båda kan ha sina motiv även om dessa inte ter sig sannolika i folks ögon.
2008-10-10, 05:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det finns även ett fingeravtryck på brottsplatsen som satts dit av någon okänd samt hårstrån som inte tillhör någon i familjen eller Christine. Det är något som jag tolkar som att en ännu okänd GM borde vara till sannolika skäl möjlig.

Inte sannolka skäl, dit är jag inte beredd att sträcka mej men möjligen...
Möjligen tillhör bådadera min dotter, möjligen tillhör de någon som hälsat på men inte tillhör familjens närmaste umgänge?
Möjligen...inte sannolikt!
2008-10-10, 08:21
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Eftersom skoavtrycken är satta i blod så är dom intressantare enligt mig. Hårstrån och fingeravtryck kan ha funnits där sen tidigare. Inte skoavtrycken...
2008-10-10, 09:13
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Som med allt annat sprang det säker löst folk på platsen, titta bara hur hemliga handlingar och andra myndighets dokument eller Tele2 listor. Fladdrar runt vind för våg genom personliga kontakter i socken.

Nu börjar det bli dags för dig att plocka fram något som styrker alla dina lösryckta anklagelser. Hemliga handlingar som fladdrar vind för våg? Vad har du för belägg för det!
Jag skulle ju kunna dra till med vad som helst om dig, tugga det om och om igen, och hävda att det är sant, precis på samma sätt som du gör. Jag är säker på att du skulle gilla det!

Håll dig till sanningen, som omväxling, och lägg ner det där lösa spekulerandet. För, ser du, som man ropar får man svar ...
2008-10-10, 12:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ponera att avtrycket är satt av gm. Är det då inte stor risk att T eller någon av alla dessa ambulansmän eller polismän ha klivit PÅ detta avtryck, som då borde ha avsatts FÖRE innan dessa kom till platsen?
Där fanns med all sannolikhet betydligt fler sådana avtryck innan blåljusfolket kom till platsen. De tre som man har hittat är helt enkelt de tre som överlevde plattfötternas invasion.
2008-10-10, 13:42
Medlem
nackepa

Jag efterlyser ett svar från dig på min fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Nej, bara de skyldiga.

Därför kan brottet ha skett tidigare. Finns inget som bevisar motsatsen.

Vet du något som ingen annan vet?

Det är ett ganska allvarligt påstående det där...

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13206535&postcount=8091
2008-10-10, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nej, bara de skyldiga.

Därför kan brottet ha skett tidigare. Finns inget som bevisar motsatsen.

Så nu letar vi fler än en helt plötsligt? CS nämnde ju i rätten att hon träffade någon mystisk person den dagen härstammande ifrån Köping. Dom två tillsammans?

Brottet kan inte ha hänt tidigare, på grund av de skador dom hade. Så nu undrar jag. Om man ska haspla ur sig teorier, får man kringgå ren fakta? Verkar tydligen fullständigt möjligt med tanke på dina teorier.
2008-10-10, 14:35
Bannlyst
Sluta vara så jobbiga.

E nämner för systern det sista meddelandet hon skrev på datorn redan på sjukhuset. Syster blir skärrad av detta, men det bevisar en sak:

Det var E och ingen annan som skrev det sista meddelandet.

Så era små troll, nästa teori tack. Lika kul att spräcka dom varje gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in