2008-10-10, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eftersom skoavtrycken är satta i blod så är dom intressantare enligt mig. Hårstrån och fingeravtryck kan ha funnits där sen tidigare. Inte skoavtrycken...

Kan inte göra annat än att hålla med dig! Kul att se att du hittat tillbaka. Har du också varit upptagen med NHL09?
2008-10-10, 14:42
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
E nämner för systern det sista meddelandet hon skrev på datorn redan på sjukhuset. Syster blir skärrad av detta, men det bevisar en sak:

Det var E och ingen annan som skrev det sista meddelandet.

Så era små troll, nästa teori tack. Lika kul att spräcka dom varje gång.

Problemet, åsna, är att nackepa inte begriper att du spräcker hans teorier. Han har inte den intelligensen, eller också vill han inte förstå när han snöar in på detalj efter detalj och bara mal i tomme.

Jag försökte tala om det där med skadorna, då växlade han och tulipanen över på att blodet inte behövde levra sig så som utredningen visade. Det där med msn går uppenbarligen inte in, trots tappra försök. Frågan är väl om inte en större lektion om msn's funktioner vore till hjälp. Det verkar ju som om nackepa inte är så datakunnig då han inte förstår vad man kan plocka fram ur ett dataminne, efteråt.
2008-10-10, 14:48
Medlem
cookie777s avatar
Har jag fattat rätt angående den är tråden nu?

Är det så att man kan kasta fram ungefär vilken teori som helst, gällande vem som helst och utan något rimligt underlag som helst?

Sen är det upp till frivillig att försöka motbevisa teoretikerna i den här tråden?

Om det nu är så, så skulle alltså jag kunna plocka ut random användare i den här tråden och slänga fram en teori?

Nu finns det ju iof inte i min sinnesvärld eftersom iaf jag anser att man bör ha något på fötterna innan man misstänkligör andra människor på det sätt som ofta förekommer i den här tråden. Ibland är det ju fanimej to m ett argument bara att bo i Arboga
2008-10-10, 14:54
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Har jag fattat rätt angående den är tråden nu?

Är det så att man kan kasta fram ungefär vilken teori som helst, gällande vem som helst och utan något rimligt underlag som helst?

Sen är det upp till frivillig att försöka motbevisa teoretikerna i den här tråden?

Om det nu är så, så skulle alltså jag kunna plocka ut random användare i den här tråden och slänga fram en teori?

Nu finns det ju iof inte i min sinnesvärld eftersom iaf jag anser att man bör ha något på fötterna innan man misstänkligör andra människor på det sätt som ofta förekommer i den här tråden. Ibland är det ju fanimej to m ett argument bara att bo i Arboga

Precis så är det, du har tagit del av och förstått!

Hur var det nu? ... "bygg en mur runt Arboga ..."
2008-10-10, 14:58
Bannlyst
Angående Indien

Om man tänker fly från ett land berättar man väl inte det för någon? Ännu mindre skriver om det i sin blogg. Tanken med flykt är att det ska vara hemligt och fort. Inte en månads öppet prat och sen dra.

L är inte heller (som bäverns felskrivning säger) där på obestämd tid. L kommer tillbaka till Sverige i december.

Så nu kan ni sluta försöka misstänkliggöra henne och försök istället hitta CS vän från Köping som kan ha hjälp till vid dåden.
2008-10-10, 14:58
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Precis så är det, du har tagit del av och förstått!

Hur var det nu? ... "bygg en mur runt Arboga ..."

Ja det var så det lät va? Och bor man inte rent fysiskt i Arboga så flyttar man rent teoretiskt på folk. Jag menar, om man nu faktiskt tror att rätt GM sitter där hon ska, ja då kan man inte vara annorstädes ifrån.

Well, jag har i övrigt ingenting emot en tråd som avhandlar en eventuell alternativ GM. Men det blir så tråkigt när man fortsätter kränka ett fåtal personer om och om igen trots att man gång på gång blivit överbevisad. Det håller inte att bara kasta bort ren fakta genom att slänga ur sig "Arbogahjon" os v.
2008-10-10, 15:00
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Om man tänker fly från ett land berättar man väl inte det för någon? Ännu mindre skriver om det i sin blogg. Tanken med flykt är att det ska vara hemligt och fort. Inte en månads öppet prat och sen dra.

L är inte heller (som bäverns felskrivning säger) där på obestämd tid. L kommer tillbaka till Sverige i december.

Så nu kan ni sluta försöka misstänkliggöra henne och försök istället hitta CS vän från Köping som kan ha hjälp till vid dåden.

Men åsna. Man har ju faktiskt spånat i om T kanske var på väg att fly från brottsplatsen också. Ja, samma T som de fick hindra från att ta sig tillbaka in i huset och till sina älskade.
2008-10-10, 15:10
Medlem
LieDetectors avatar
Jag tycker att det verkar som om bävern döljer något. Kanske dags att granska honom i sömmarna?

Ja menar, så maniskt som han försöker kasta skuld över namngivna Arbogabor, så döljer han säkert något. Kan man inte begära en detaljerad redogörelse över förflyttningar under morddagen? Det luktar ju skit lång väg, enligt mitt känsliga luktsinne!
2008-10-10, 16:24
Medlem
PappasPralins avatar
[quote=cookie777]Har jag fattat rätt angående den är tråden nu?

Nu finns det ju iof inte i min sinnesvärld eftersom iaf jag anser att man bör ha något på fötterna innan man misstänkligör andra människor på det sätt som ofta förekommer i den här tråden. Ibland är det ju fanimej to m ett argument bara att bo i Arboga [/QUOTE

Man behöver inte ens bo i Arboga för att misstänkas för både det ena eller det andra. Och bor man bevisligen inte i Arboga så blir man ändå placerad där som ett av "Arbogahjonen" eller medlem i "Arbogamaffian" (den beryktade och omtalade! ).
2008-10-10, 18:44
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det kan ju även vara så att T sms sig själv från Es mobil om när T skulle komma hem och om maten och svarat från sin egen "om en timme".
Es mobil kan kanske ha legat i hans jackficka och inte på skrivbordet i arbetsrummet som T påstått.
Det var väl den 18/3 som polisen beslagtog Es mobil från T.

Sid 917 FUn

Hon minns att Togge och hon har pratat om att om det är så att den här tjejen kom hem till dem hur visste hon då
att Togge inte var hemma eller skulle komma hem. Togge undrade om Emma kunde ha sagt något till tjejen, att
Togge kommer om en timme eller att han jobbar.
Emma uppgav att om man göra en sådan här sak så tar det inte
fem eller tio minuter utan det tar lite längre tid. Tänk om Togge kom hem mitt i alltihopa. Den som gjorde det
här måste varit ganska säker på att var själv med dem. Emmas tanke är hur sjutton visste tjejen att Togge inte
skulle komma hem.

Ja, detta är fullt möjligt.

Kan finnas anledningar till detta sms om T både har skickat och svarat.

Detta med telefonerna, sim-kort och vilka som blev beslagtagna och när stämmer ju inte alls. Rena soppan.
2008-10-10, 18:49
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, detta är fullt möjligt.

Kan finnas anledningar till detta sms om T både har skickat och svarat.

Detta med telefonerna, sim-kort och vilka som blev beslagtagna och när stämmer ju inte alls. Rena soppan.

Vad är det som inte stämmer med de beslagtagna telefonerna?

Och vad kan det finnas för anledningar till att T skulle ha messat sig själv?
2008-10-10, 18:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingenting att skratta åt då E själv inte har hum av vad syrran Ida och hon msn om. Efter att fått läst av Idas nerskrivna konversation så tycks E minnas om vad de chattat om.

FUP tillägg videoförhör 080505

På fråga om Emma har någon känsla av om det är dörren på fram eller baksidan svarade hon nej. När den här
personen, som skulle ha kommit den kvällen, så satt Emma i datarummet. Hon pratade med sin syster, ungefär
den tiden och tio minuter senare kom Togge hem och då hade det hänt. Förmodligen, hon gissar att personen
kom från framsidan, för Emma syns, utifrån, från fönstret om hon sitter vid datorn. Ida har berättat att de pratade
precis innan. Ida sparar inte loggar men Ida vet att det sista Emma sa var att barnen var trötta och att hon måste
lägga dem. Ida har skrivit ner konversationen från minnet och Emma har fått läsa det och minns det då.
Men vad
som hände efter det vet hon inte. Hon har funderat, funderat och funderat men det vill inte komma till henne
men det är nog mycket för att hon inte vill ha minnena, tror hon.

Ja, förhöret talar ju för sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in