2008-08-22, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Funderar lite över tidpunkterna för det här sms:et.
Du säger att det är fastställt att T var i Kungsör vid 18 enligt mobilloggen.
Vid 18 låter lite svajigt. Är det prick 18? Eller lite senare, eller lite tidigare?

Det hade varit kul att kolla upp sådana här saker i slasken.

ja men eftersom varken du eller jag har tillgång till slasken så går inte det. Men jag kan läsa ur FUP om du inte kan det själv,

E skickade nämnt SMS 18:20:57
T skickade svaret till E 18:29:49 och då var han på väg från Kungsör till Köping.
2008-08-22, 20:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
ja men eftersom varken du eller jag har tillgång till slasken så går inte det. Men jag kan läsa ur FUP om du inte kan det själv,

T skickade svaret till E 18:29:49 och då var han på väg från Kungsör till Köping.

Fastställt att T var i Kungsör vid 18 enligt mobilloggen? Går det att få bekräftat av någon? Och lite mer exakt tidpunkt?

Vet att jag är lite jobbig nu.
2008-08-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Fastställt att T var i Kungsör vid 18 enligt mobilloggen? Går det att få bekräftat av någon? Och lite mer exakt tidpunkt?

Vet att jag är lite jobbig nu.

ja du är oerhört jobbig, helt i onödan dessutom eftersom T - vid tiden för morden - befann sig på väg hem från köping, det är redovisat i FUP.

Jag har fortfarande inte sett loggfilen så jag kan därför inte redovisa några exakta tidpunkter, jag har däremot pratat med en tekniker som har sett en kopia av den och då diskuterade vi bara i generella termer om vad den innehöll och inga exakta tidpunkter.

Det är allt jag har att säga i detta ärende, case closed.
2008-08-22, 21:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Funderar lite över tidpunkterna för det här sms:et.
Du säger att det är fastställt att T var i Kungsör vid 18 enligt mobilloggen.
Vid 18 låter lite svajigt. Är det prick 18? Eller lite senare, eller lite tidigare?

Det hade varit kul att kolla upp sådana här saker i slasken.

Är det inte ett visst sim-kort som var där? Därav har man slutit sig till att T var där, men det är inte nödvändigt. Sim-kort kan vara både här och där, och personer med.
2008-08-22, 21:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Då vet ingen av oss om båda mobilerna mastats till direkta platser eftersom vi inte vet om Ts är undersökt och ligger i slasken.
Es sms har kunnat skickas från villan av en annan person. Ingen vet heller om det är E själv som skrivit det.
2008-08-22, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då vet ingen av oss om båda mobilerna mastats till direkta platser eftersom vi inte vet om Ts är undersökt och ligger i slasken.
Es sms har kunnat skickas från villan av en annan person. Ingen vet heller om det är E själv som skrivit det.

Hm, var befann sig den här sebbe han hade ett samtal med då? Man kan undra när E extra mob blev trasig...
2008-08-22, 22:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hm, var befann sig den här sebbe han hade ett samtal med då? Man kan undra när E extra mob blev trasig...
Var sebbe befann sig står inte i FUP eftersom han inte är förhörd.
Den trasiga Nokian fanns i en låda men frågan återstår var Es mobil som hon använde kvällen innan dådet tagit vägen.
2008-08-22, 22:50
Medlem
Jisses!

Alltså, ni som ser T som möjlig gärningsman.
Snacka om att negligera E:s minnesbilder och hennes intelligens över huvudtaget.

Tänk efter för f*n!
2008-08-22, 22:54
Bannlyst
För att inte tala om att T borde i rimlighetens namn sett till att E vore död INNAN han ringer SOS.

Snacka om vriden syn på verkligheten.
2008-08-22, 23:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Den trasiga Nokian fanns i en låda men frågan återstår var Es mobil som hon använde kvällen innan dådet tagit vägen.

Hur vet du att Sebbe inte är förhörd?

(kan det vara så att slasken innehåller en hel del svar på frågor som kommer
upp i det här forumet?)

För att förekomma ev svar från dig - jag vet inte om han är förhörd.
Jag vet heller inte om han inte är förhörd. Eftersom jag inte vet,
skriver jag vad jag tror; jag tror att han är förhörd.
2008-08-22, 23:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Du kan väl inte dra slutsatsen att han inte är förhörd bara för att det inte står i FUP?
2008-08-22, 23:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du kan väl inte dra slutsatsen att han inte är förhörd bara för att det inte står i FUP?
Förhöret med Sebbe och div. mastkontroller kan nog ha hamnat i slasken för att FG skulle ge utrymme åt Luttens msn och NJ 62 sidiga sms konversation.
Ovan förhör samt kontroll finns dock inte med i FUP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in