2008-08-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Med din logik så menar du att hade han sagt att han hade kommit hem 19.20 så hade hans uppgift varit mer trovärdig än polisen mätningar??
SOS blir han kopplad till 19.20.57.
Känns inte bra att du lägger på 4.03

Oh sorry... är lite mjuk i huvvet. Givetvis skulle jag ha skrivit 19:20 (nästan 19:21) Känns det bättre nu?

Men ändå kvarstår nästan 9 långa minuter om han skulle ha kommit hem 19:12

Klart att om han hade kommit hem kl 19:20 hade jag inte misstänkt honom från början... Det var just den långa tiden hemma innan han ringde SOS som stack i ögat på mig.
2008-08-05, 01:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Ponera att T genomfört dådet och gömt hammaren, var har han då gömt den? Som jag förstått det bodde han inte permanent i huset, E och barnen hade inte bott där särskilt länge heller, så hur ska han hinna hitta ett så pass bra gömställe där ingen kommer att leta, så snabbt? Och kom inte och säg att han grävt ned hammaren på tomten eller liknande. Skulle han dessutom ha hunnit byta om och gömma kläder och skor på samma ställe? Please....
T gick till bilen innan första polispatrull kom till plats. Ingen teknisk undersökning har skett av bilen. Kanske han gömde mordvapnet i sin svarta huvtröja i bilen?
Sen behöver han inte byta kläder eftersom han enligt egen utsago gjorde livräddning med försök att få E att stå upp.
2008-08-05, 01:13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Oh sorry... är lite mjuk i huvvet. Givetvis skulle jag ha skrivit 19:20 (nästan 19:21) Känns det bättre nu?

Klart att om han hade kommit hem kl 19:20 hade jag inte misstänkt honom från början... Det var just den långa tiden hemma innan han ringde SOS som stack i ögat på mig.

Problemet var ju att du skrev 19.25.
Det är ju en rätt stor skillnad 4 minuter och 3 sekunder.
Kan du svara på min fråga angående det jag frågade dig?
Nu har ju polisen mätningar kommit fram till att han inte kommit hem 19.12 för då befinner han sig för långt hemifrån.
Det är en väsentlig skillnad om du befinner dig 10 mil hemifrån, då kan man köra in en hel del tid, men det är inte lätt att köra in speciellt mycket på en sträcka som typ 5-8 kilometer som exempel.
Jag frågade dig om han hade uppgett att han kom hem 19.20 och polisens mätningar visar att han kommit hem tidigare. Vem hade du då trott på, polisen eller T.??????
Senast redigerad av watson6669 2008-08-05 kl. 01:20.
2008-08-05, 01:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Problemet är ju att polisens mätningar har visat att hans mobil har befunnit sig i Valskog 19.11 - så helt enkelt så har T fel om när han kom hem, och det är väl inte fullt omöjligt att han har kollat på bilklockan (eller dylikt) som har gått fel för honom?
2008-08-05, 01:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag undrar hur grundligt huset har blivit undersökt i jakten efter mordvapnet?
Eller har teknikerna endast koncentrerat sig på blodspåren och fingeravtrycken eftersom T aldrig varit officiellt misstänkt?

Om han kom hem vid den tidigaste tidpunkten som han faktiskt angav själv i förhören (19:12) så skulle han ha haft gott om tid att göra allt plus lite till innan han ringer sos 19:25.
Tiden 19:12 är FULLKOMLIGT OMÖJLIG med tanke på att T:s mobil var inom valskogsmastens täckning fortfarande sju sekunder före 19:11. Och tiden 19:25 för när han ringde SOS har du ljugit ihop alldeles själv. Rätt tid för när han kom fram till SOS är 19:20:57.

Citat:
Det är ju polisen själv som har kommit fram till att T inte kunde vara hemma så tidigt... Enligt deras beräkningar kunde han vara hemma tidigast 19:15-19:20. T själv borde veta bäst när han brukar vara hemma eftersom han ofta slutar vid 19-tiden som även denna kväll. Att polisen sen ska iddra om andra tider är för mig helt obegripligt.
Du anser alltså att T.s uppgifter om när han kom hem är mer tillförlitliga, trots att han har angivit ett antal olika uppgifter inom ett intervall på mer än fem minuter, än vad polisens beräkning av när han kan ha varit hemma med tanke på när hans mobil fortfarande var kvar inom valskogsmastens täckningsområde?

Ja, jösses...

Dessutom är det ju inte bara mordvapnet som måste undanskuffas, utan T måste byta och undanskaffa de kläder han haft ihjäl barnen i, byta till nya, och sedan bloda ner dem på ett sätt som är förenligt med när man har hjälpt skadade blödanded människor.

Det funkar inte. Tiden räcker inte. Lägg ner det spåret.

Edit: Pucktvåa...
Senast redigerad av Hamilkar 2008-08-05 kl. 01:18.
2008-08-05, 01:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jaa?
2008-08-05, 01:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tiden 19:12 är FULLKOMLIGT OMÖJLIG med tanke på att T:s mobil var inom valskogsmastens täckning fortfarande sju sekunder före 19:11. Och tiden 19:25 för när han ringde SOS har du ljugit ihop alldeles själv. Rätt tid för när han kom fram till SOS är 19:20:57.

Du anser alltså att T.s uppgifter om när han kom hem är mer tillförlitliga, trots att han har angivit ett antal olika uppgifter inom ett intervall på mer än fem minuter, än vad polisens beräkning av när han kan ha varit hemma med tanke på när hans mobil fortfarande var kvar inom valskogsmastens täckningsområde?

Ja, jösses...

Dessutom är det ju inte bara mordvapnet som måste undanskuffas, utan T måste byta och undanskaffa de kläder han haft ihjäl barnen i, byta till nya, och sedan bloda ner dem på ett sätt som är förenligt med när man har hjälpt skadade blödanded människor.

Det funkar inte. Tiden räcker inte. Lägg ner det spåret.

Edit: Pucktvåa...
Kan man då klocka exakt tid och plats där C befann sig?
2008-08-05, 01:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T gick till bilen innan första polispatrull kom till plats. Ingen teknisk undersökning har skett av bilen. Kanske han gömde mordvapnet i sin svarta huvtröja i bilen?
Sen behöver han inte byta kläder eftersom han enligt egen utsago gjorde livräddning med försök att få E att stå upp.
Jo, han behövde byta kläder, eftersom de kläder han bar enligt FUP har blodspår som är förenliga med att ha hjälpt svårt skadade blödande människor, men inte med att ha slagit ihjäl människor.

Ditt sätt att hantera FUP, och rycka lös somliga uppgifter ur sitt sammanhang, och fullständigt förtiga och ignorera andra, kan inte betecknas som något annat än ren och konsekvent desinformation. Det finns ingen som helst anledning för någon i tråden att tro på ett ljud av vad du skriver.
2008-08-05, 01:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Kan man då klocka exakt tid och plats där C befann sig?
Vad skulle det ha att göra med frågan om T är en överhuvudtaget tänkbar gärningsman?
2008-08-05, 01:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad skulle det ha att göra med frågan om T är en överhuvudtaget tänkbar gärningsman?
Kan man klocka honom exakt till en mast så kan man nog göra det med Cs mobil också.
2008-08-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Problemet var ju att du skrev 19.25.
Det är ju en rätt stor skillnad 4 minuter och 3 sekunder.
Kan du svara på min fråga angående det jag frågade dig?
Nu har ju polisen mätningar kommit fram till att han inte kommit hem 19.12 för då befinner han sig för långt hemifrån.
Det är en väsentlig skillnad om du befinner dig 10 mil hemifrån, då kan man köra in en hel del tid, men det är inte lätt att köra in speciellt mycket på en sträcka som typ 5-8 kilometer som exempel.
Jag frågade dig om han hade uppgett att han kom hem 19.20 och polisens mätningar visar att han kommit hem tidigare. Vem hade du då trott på, polisen eller T.??????

T såklart eftersom han kör som en biltjuv enligt hans egen utsago i sin blogg.
Och även om jag inte läst det i hans blogg så hade jag trott på hans egen uppgift och inte polisens beräknade tider.
Tiderna häger på när T lämnade smedjan och hur fort han körde. Han verkade ju ha brottom eftersom han sa i ett av förhören att han hade varit försenad. Sen upptäckte han också att han hade glömt nycklarna.. det kunde ha stressat honom ännu mera.
2008-08-05, 01:37
Medlem
Citat:
Kan man klocka honom exakt till en mast så kan man nog göra det med Cs mobil också.
För att man ska kunna klocka någon till en mast så måste man antingen ringa eller ta emot ett samtal, skicka eller ta emot ett sms eller wappa.Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in