2008-10-12, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Inget normalt vittne sitter i ett åtta+ timmars förhör. Han är inte något vittne, polisen har vänt in och ut på han. Uppenbarligen har du aldrig medverkat i en utredning. Så jag kan säga dig konkret att detta inte är något ett vittne får gå igenom!!

Vad är ett normalt vitte och hur långa är dessa förhör?
det där med vänt ut och in,,,ändå hitta de inte fifflet med telefoner. Måste ha varit ett tufft grävande, beskriv gärna mer du som vet.

edit: svara gärna utan nonsens trams, varför hitta de inte fifflet med telefoner.
Senast redigerad av beaver_se 2008-10-12 kl. 02:11.
2008-10-12, 02:09
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du tattarunge du undrade över mina kunskaper när det gäller 4hjulssladd, då frågade jag om du har körkort för jag vill inte diskutera med nån som bara har månadskort på lokaltrafiken, det räknas liksom inte.

Sluta ljug för i helvete. Jag har inte ställt några som helst frågor om dina kunskaper i att framföra fordon. Jag har överhuvudtaget inte nämnt ordet 4hjulssladd i den här tråden.

Jag har för 2 minuter sedan gått igenom alla mina inlägg från ikväll/natt och det nämns ingenstans. Så innan du fortsätter göra bort dig så kanske du ska gå tillbaka och titta i tråden.

Varför blir jag inte förvånad. Bävern verkar ju ha för vana att både lägga ord i munnen och handligar i bagaget åt folk.

Nu är det dock dags för kudden här
Senast redigerad av cookie777 2008-10-12 kl. 02:13.
2008-10-12, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vad är ett normalt vitte och hur långa är dessa förhör?
det där med vänt ut och in,,,ändå hitta de inte fifflet med telefoner. Måste ha varit ett tufft grävande, beskriv gärna mer du som vet.

Förmodligen för att det inte fanns något fiffel utan en massa felskrivningar från ett gäng barnskändare här på FB. Känner du dig träffad? BRA!
2008-10-12, 02:10
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Jag ställde dig en simpel fråga och ställer den åter igen:

Kanske jag får ställa min igen?

Citat:
Nej för GM kom in ca 19.10 och gick imellan tiden 19.14-19.16 det vet vi alla. Och vem var tvungen att lämna då för att hinna med tåget tillbaka? Jo CS. Serru, hur du än försöker få det kan vi placera CS vid brottsplats.

Imponerande, lust att förtälja hur detta gått till och vad jag missat, mig veterligen finns det inget som binder CS vid brottplatsen och vilka är vi?
2008-10-12, 02:11
Bannlyst
Citat:
Inget normalt vittne sitter i ett åtta+ timmars förhör. Han är inte något vittne, polisen har vänt in och ut på han. Uppenbarligen har du aldrig medverkat i en utredning. Så jag kan säga dig konkret att detta inte är något ett vittne får gå igenom!!

Vi har tidigare konstaterat det:
*Polisen anger honom som vittne vid varje förhör. Han har aldrig i samband med något förhör varit skäligen misstänkt.
*NJ är skälig misstänkt efter högst två timmar. Då kan inte T av legala skäl vara skäligen misstänkt längre.
Däremot så är det ingen tvekan om att polisen vänt ut och in på honom, precis som du skrivit.
Förhören har utan tvekan varit plågsamma och han har tvingats gå igenom sitt och familjens liv i minsta detalj.
2008-10-12, 02:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Det du hänvisar till handlar i båda fallen om män som först mördade sin familj -därefter tog männen sina egna liv.

Kan detta på något sätt appliceras på T som ev. gärningsman?

Jag kanske missuppfattar och överanalyserar, ditt inlägg var kanske inte en jämförelse utan..?

Nej, det var ingen jämförelse! Jag lade mig i när blomvattnare ville ha exempel från Tulpanpernilla på män som mördat sin familj under finanskrisen (jag utvidgade det till "allvarlig ekonomisk kris"). Och i stället för Tulipan tog jag mig friheten att svara.

Från min sida är detta inget som jag applicerar på T (och inte på någon annan heller )!
2008-10-12, 02:13
Medlem
Citat:

Hur förklarar du då polisens uttalande kl 19:38 att ingen gm finns på plats?

I alla förhör som gjorts med T står det "Förhör med vittne"

Står klart och tydligt att läsa i FUP!
2008-10-12, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Däremot så är det ingen tvekan om att polisen vänt ut och in på honom, precis som du skrivit.
Förhören har utan tvekan varit plågsamma och han har tvingats gå igenom sitt och familjens liv i minsta detalj.

Min poäng är att det inte är vad ett vittne i förhör eller för den delen rättegång får gå igenom.
2008-10-12, 02:16
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det var ingen jämförelse! Jag lade mig i när blomvattnare ville ha exempel från Tulpanpernilla på män som mördat sin familj under finanskrisen (jag utvidgade det till "allvarlig ekonomisk kris"). Och i stället för Tulipan tog jag mig friheten att svara.

Från min sida är detta inget som jag applicerar på T (och inte på någon annan heller )!

Ok, då förstår jag.
2008-10-12, 02:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Mina funderingar:
T's egen mobil hadde inte ström mordkvällen.
Troligtvis hadde den inte ström morgonen efter heller.
Kan han ha tagit ut E's SIM-kort ur hennes mobil och satt dit sitt eget extra SIM-kort, helt enkelt för att han behövde ringa någon som han hadde i tlf-listan på sitt eget kort?
Förklarar inte vart E's SIM kort tagit vägen, om det nu är borta. men ett sådant kort är litet och mycket lätt att tappa bort skulle jag tro?

Men är det inte så att polis kan spåra trafiken på E's mobil/SIM-kort även om SIM-kortet inte finns till hands?

Jag är så långt i från kunnig när det gäller mobiler. Jag kan ringa och skicka SMS, that's It, men jag jag tror inte frågan om diverse SIM kort och mobiler hadde förbigåtts av polisen om det fanns något suspekt där.
T skrev i sin blogg att han fick en del sms och samtal från media under natten samt finns att läsa i FUP att T hade kontakt med polare. Frågan är när hann T ladda sina batterier till sin mobil på självaste mordnatten?
2008-10-12, 02:19
Bannlyst
Citat:
Min poäng är att det inte är vad ett vittne i förhör eller för den delen rättegång får gå igenom.
För att han ska förhöras som misstänkt måste man först delge honom misstanke om brott. Detta har inte gjorts och därmed är han aldrig formellt misstänkt.
Eftersom förhören varade i över åtta timmar och NJ var skäligen misstänkt efter två tror jag att du förstår att han faktiskt inte är misstänkt då.
Till skillnad från trollen tvivlar jag däremot inte alls på ditt påstående att han fick vända ut och in på sitt liv. Det är inte alls ovanligt att målsägande får göra det initialt i en mordutredning. Det är nödvändigt för att få uppslag om var polisens ska leta.
2008-10-12, 02:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Patetiskt att kalla det vittnesmål då han bevisligen suttit på en polisstation i mer än åtta timmar i förhör. Bättre kan ni!
För att mestadels snacka om CS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in