2008-10-08, 00:38
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har det överhuvudtaget gjorts något test med CS om hon klarar av att slå gång på gång (vilket hon måste ha gjort, om hon är gm) med en hammare trots sina "deformerade" (den yttersta leden på tummarna är KORT; har sett en av dem på bild) tummar, utan att tappa greppet?

Detta prov skulle lätt ha kunnat ordnas genom att hon fått slå det antal slag som utdelades vid morden under den mycket korta tid, hon måste ha haft på sig, mot några substitut för riktiga kroppar.

Edit: fetmarkerade

Du menar samma dåliga test som dom gjorde med Juha och Marita och Marita inte orkade men som dom klantade bort totalt.
Kommer än idag ihåg pressens värdelösa kommentar.
2008-10-08, 00:39
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Utesluter det att hon känner igen rösten? Här pratar vi alltså inte om bevisvärdet utan om faktumet att hon säger sig göra det.
Varför pratar vi inte om bevisvärdet?
Att hon hon upplever att hon känner igen CS i rättssalen tvivlar jag inte på, men det intressanta är väl just bevisvärdet? Varför skulle vi annars diskutera det?
2008-10-08, 00:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hon kunde ju uppenbarligen använda den för att få upp cykellås och byta glödlampa

Någon annan har utdelat slagen.
Någon som har lämnat spår efter sig. DNA, kanske hårstrå, fingeravtryck mm.

Detta även om CS skulle vara inblandad. Men CS behöver ej vara inblandad.

Detta är teori General.
2008-10-08, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har det överhuvudtaget gjorts något test med CS om hon klarar av att slå gång på gång (vilket hon måste ha gjort, om hon är gm) med en hammare trots sina "deformerade" (den yttersta leden på tummarna är KORT; har sett en av dem på bild) tummar, utan att tappa greppet?

Detta prov skulle lätt ha kunnat ordnas genom att hon fått slå det antal slag som utdelades vid morden under den mycket korta tid, hon måste ha haft på sig, mot några substitut för riktiga kroppar.

Edit: fetmarkerade

Vet inte om de medvetet hoppat över och testa, men det hade inte varit helt fel för att "utan minsta tvivel nr 32...typ.
2008-10-08, 00:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Varför pratar vi inte om bevisvärdet?
Att hon hon upplever att hon känner igen CS i rättssalen tvivlar jag inte på, men det intressanta är väl just bevisvärdet? Varför skulle vi annars diskutera det?
Av det enkla skälet att vi som diskuterar fallet kan sätta större tilltro till CS som GM, även om det inte antas som bevis i en rättegång.
Jag vet inte om det är den bästa förklaringen, men jag tror du förstår hur jag tänker?
2008-10-08, 00:43
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Var det tummarna eller naglarna?

Edit: Det går ganska bra att svinga en hammare, även om tummen är deformerad. Prova att greppa en hammare utan att använda fingret "tummen" så får ni se....

Men CH, Vad är det för tester du håller på med om kvällarna
Försökte du slå också...? :-)
2008-10-08, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Detta är teori General.

Undra varför den svarta huvtröjan försvann, fanns kanske spår på den.
2008-10-08, 00:46
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vet inte om de medvetet hoppat över och testa, men det hade inte varit helt fel för att "utan minsta tvivel nr 32...typ.

Om man blir anhållen och helt plötsligt ska gå igenom ett slagtest med en hammare, hur tror du man resonerar då?
Personligen så skulle jag helt klart "tappa" hammaren. Det krävs nog inget geni för att klura ut vart man vill komma med ett dylikt test.

nackepa: Jag trodde vi pratade om CS förmåga att greppa en hammare. Eller menar du att någon annan bankade på hennes cykellås, någon som hon kanske vill skydda genom att påstå att det var hon själv som gjorde det?
2008-10-08, 00:46
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Detta är teori General.

Under tiden letade CS runstenar
2008-10-08, 00:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Men CH, Vad är det för tester du håller på med om kvällarna
Försökte du slå också...? :-)
Jag hade en respektive... Allvarligt talat så greppade jag en hammare bara för att prova och den som påstår att jag har fel har en mycket märklig hand...
2008-10-08, 00:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Undra varför den svarta huvtröjan försvann, fanns kanske spår på den.

Den tröjan tror jag sitter på ditt huvud, bakofram, med huvan uppe.
2008-10-08, 00:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Om vi leker med tanken att hon de facto är skyldig. Hade hon klarat testet då?

Förmodligen hade hon låtsats tappa den. Men man skulle väl i alla fall någotsånär kunna bedömma om det går att få ett sådant grepp överhuvudtaget, att det skulle - i praktiken - skulle gå att slå upprepade gånger i ett högt tempo eller inte. Det är ju med den sista leden man "fastställer" greppet (konstigt ord, men ni kanske förstår ändå)

Skulle man se att det var praktiskt omöjligt att ens få ett riktigt grepp, skulle detta få betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in