Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är ingen som säger att Torgny körde som en biltjuv.
Nej, det var mitt ordval för att bemöta de som påstår att T körde "väldigt fort". Vilket jag, som jag skrev i inlägget, inte kan förstå vad han hade för anledning till?
Citat:
Tabellen visar bara vilka tidsrymder det blir vid olika hastigheter. Är det så störande för dig att kunna visa på alternativa tider när Torgny hade kunnat komma hem? Om man hade gjort en tabell där man fick fram sluttiden 19:21:02 som tid för hemkomst, hade den varit rimlig eller orimlig för dig?
Som du ser i mitt inlägg kan jag överhuvudtaget inte förstå intresset över Ts tid för hemkomst eller hur fort han ev. körde.
Citat:
Det jag ser som mest besynnerligt är att Torgny aldrig stötte på gärningspersonen vid sin hemkomst.
CS hade tidsmarginalen på sin sida, eller som jag och många andra redan sagt - en otrolig tur.
Citat:
Varför försvann gärningspersonen från brottsplatsen innan värvet var fullbordat? Gärningspersonen borde väl rimligen ha fullföljt sina avsikter. Varför upphörde gärningspersonen med sitt värv? Varför försvann gärningspersonen så snabbt att Torgny aldrig såg honom/henne gå från brottsplatsen?
Hon hade ett tåg att passa.