Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag försöker svara men kan ha missat någon gång.
Jag tycker att man bör kunna bemöta varandra med argument utan att låta ilskan ta över.
Men det är min åsikt. Jag bestämmer inte hur andra reagerar.
Visst, men när en användare inte bara en, utan två, tre och, minst, fyra gånger kommer med uppenbart felaktiga, kränkande och direkt osmakliga påståenden och därefter ignorerar frågor om dom så är han ingen användare att ta på allvar.
Kan man utgå från något annat än att han ljuger och vill provocera när han agerar på det viset? Varför ska han specialbehandlas och slippa lämna källor eller krypa till korset och erkänna att han hade fel? Uppgifterna han skriver är ju inte heller direkt av karaktären "T tycker om lakrits" när han i verkligheten hatar lakrits (exempel!). Han pekar ut T som mördare utan att tveka. Han säger att T önskade livet ur S.
Han försöker dessutom få det till att S är skuld till att T ska ha mördat/försökt mörda hela sin familj. S var en oskyldig och sjuk flicka på, nästan, 4 år. Enligt bävern var T så trött på S och hennes sjukdom att han begick morden. Att lägga skuld på S är nog det värsta jag har läst i någon av trådarna. Att behandla offren i denna tragedi på det viset är så jävla respektlöst.
Har man ingen respekt för nånting/någon så förtjänar man fan i mig ingen respekt själv heller.
Skriver man såna inlägg så bör man vara beredd på att krav kommer på att styrka dom. Kan man då inte detta så får man förklara sig.
Det gör inte den fega bävern, utan han väljer att vara tyst. Tystnaden tolkas, iaf av mig, som att han ff står för inläggen.
Skrivet i affekt. Jag reserverar mig för stavfel.