2008-08-20, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Samtalet till S som T mastades 19.06-19.10 i Valskog har T gett denna redogörelse.
FUn sid. 1261
T uppger att han i samband med resan från Smedjan i Köping tidigare sagt att han ringt
ett samtal till en deltagare i en studiecirkel och talat om att det var klart med ny rep.lokal och
att han hade grejer med sig till Arboga. Musikinstrument och att han var på väg till Arboga
och att de kunde träffas om någon timme.
Killen är inlagd i T mobil under "Sebbe" och han är i 15 - 16 årsåldern. De har tidigare
haft kontakter i samma ärende.
T vet att han befinner sig straxt före och straxt efter Valskog när detta samtal sker.

och vad exakt vill du ha sagt? Är det en fråga i all den där texten som jag inte förstår eller vill du bara citera random text ur FUP?
2008-08-20, 21:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför rör det dig då att jag skriver i affekt? Sunda prioriteringar...

Nu är det inte bara du, men jag ser ett klart mönster i att flera grupperar sig mot beaver. Det verkar lite väl systematiskt. Berätta lite istället vem du tror på som alternativ gm?
2008-08-20, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, så du är här i tråden för att sprida sanningen då, antar jag.

Nej för att se en raljera runt en person som är avförd från utredning och kväsa alla lögner om honom och hans förehavanden i sin linda, ni får diskutera honom och eller annan person som alternativ gm hur mycket ni vill, men jag tänker inte tillåta att ni gör det med hjälp av rena lögner och förtal. Har ni substans bakom era teorier så bemöter jag det inte, jag kommer inte med egna teorier och har så heller aldrig gjort. (med reservation för att någon kommentar från mig kan uppfattas som sådan)
2008-08-20, 21:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej för att se en raljera runt en person som är avförd från utredning och kväsa alla lögner om honom och hans förehavanden i sin linda, ni får diskutera honom och eller annan person som alternativ gm hur mycket ni vill, men jag tänker inte tillåta att ni gör det med hjälp av rena lögner och förtal. Har ni substans bakom era teorier så bemöter jag det inte, jag kommer inte med egna teorier och har så heller aldrig gjort. (med reservation för att någon kommentar från mig kan uppfattas som sådan)

Vad exakt är det för substans du söker i våra teorier? Vad för påtagliga bevis kräver du?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
och vad exakt vill du ha sagt? Är det en fråga i all den där texten som jag inte förstår eller vill du bara citera random text ur FUP?
Jag reagerar på att "träffas om någon timme" då han nästan är hemma och ska hämta dom glömda nycklarna till lokalen.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-20 kl. 21:58.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Visst, men när en användare inte bara en, utan två, tre och, minst, fyra gånger kommer med uppenbart felaktiga, kränkande och direkt osmakliga påståenden och därefter ignorerar frågor om dom så är han ingen användare att ta på allvar.

Kan man utgå från något annat än att han ljuger och vill provocera när han agerar på det viset? Varför ska han specialbehandlas och slippa lämna källor eller krypa till korset och erkänna att han hade fel? Uppgifterna han skriver är ju inte heller direkt av karaktären "T tycker om lakrits" när han i verkligheten hatar lakrits (exempel!). Han pekar ut T som mördare utan att tveka. Han säger att T önskade livet ur S.

Han försöker dessutom få det till att S är skuld till att T ska ha mördat/försökt mörda hela sin familj. S var en oskyldig och sjuk flicka på, nästan, 4 år. Enligt bävern var T så trött på S och hennes sjukdom att han begick morden. Att lägga skuld på S är nog det värsta jag har läst i någon av trådarna. Att behandla offren i denna tragedi på det viset är så jävla respektlöst.

Har man ingen respekt för nånting/någon så förtjänar man fan i mig ingen respekt själv heller.

Skriver man såna inlägg så bör man vara beredd på att krav kommer på att styrka dom. Kan man då inte detta så får man förklara sig.
Det gör inte den fega bävern, utan han väljer att vara tyst. Tystnaden tolkas, iaf av mig, som att han ff står för inläggen.

Skrivet i affekt. Jag reserverar mig för stavfel.

Varför krävs det inte några källor i den andra tråden där folk hela tiden kommer med de mest fantasifulla påståenderna om CS.
Där är det fritt fram att skriva vilken dynga som helst utan att behöva redovisa varje liten ord man skriver.

Den här tråden består mer än till hälften av tjafs. Det verkar som om några stycken är här enbart för att hacka sönder tråden och gör det nästintill omöjligt att diskutera om alternativa GM.

Och varför reagerar inte moderatorn?

Det här suger verkligen
Senast redigerad av caramia 2008-08-20 kl. 22:03.
2008-08-20, 21:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Nu är det inte bara du, men jag ser ett klart mönster i att flera grupperar sig mot beaver. Det verkar lite väl systematiskt. Berätta lite istället vem du tror på som alternativ gm?
Jag tror inte på någon alternativ gm och det vet du!

Jag tycker att man måste reagera när någon som beaver skriver som han gör. Mina frågor till honom berör alternativ gm, så dom är on-topic.

Tycker du att det är OK att skriva uppenbara lögner likt dom som beaver gjort? Visst skulle du kunna erkänna att du hade fel?
2008-08-20, 21:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varför krävs det inte några källor i den andra tråden där folk hela tiden kommer med de mest fantasifullapåståenderna om CS.
Där är det fritt fram att skriva vilken dynga som helst utan att behöva redovisa varje liten ord man skriver.

Den här tråden består mer än till hälften av tjafs. Det verkar som om några stycken är här enbart för att hacka sönder tråden och gör det nästintill omöjligt att diskutera om alternativa GM.

Det här suger verkligen

Ja, det är lite underligt när t ex rent spekulativa inlägg om CS mentala tillstånd applåderas i den andra tråden.
2008-08-20, 21:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Varför krävs det inte några källor i den andra tråden där folk hela tiden kommer med de mest fantasifulla påståenderna om CS.

Det här suger verkligen
Det krävs källor hela tiden även i den andra tråden. Tulpanpernilla är en av dom som ber om källor mest.

Att tråden hackas sönder kan skyllas på en användare: beaver_se
2008-08-20, 21:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag reagerar på att "träffas om någon timme" då han nästan är hemma och ska hämta dom glömda nycklarna till lokalen.
När fick T lämna ifrån sin mobil till polisen?

Det är ju möjligt att han skulle äta innan.
Det var ju det E:s sms handlade om.
2008-08-20, 21:59
Bannlyst
Citat:

Ja jag håller faktiskt med. Beaver felformulerade sej. Ni har poängterat det gång på gång. Det räcker, killen verkar ung.
2008-08-20, 22:00
Bannlyst
Citat:
När fick T lämna ifrån sin mobil till polisen?

ehh ja? vad är konstigt? Han skulle hem, hämta nycklar, åka till lokalen och lasta ur instrumenten han hade i bilen Det framgår i FUP

och sen.... vet vi inte eftersom det inte framgår i FUP, kanske åka till Sebbe och fika/snacka, kanske åka hem igen, kanske flyga till kanarieöarna.. men vad har det för betydelse?

Angående telefonen så har jag svarat på det redan, eller så läser du FUP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in