2008-08-12, 16:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Egentligen brukar jag inte göra besvär i att bemöta dina inlägg men gör nu ett undantag.
C finns inte på kamerabilderna på station och kan därav inte peka ut sig själv i bilder på andra människor.
Tänk och grubbla nu.
Så treeeeeevligt att du gör ett undantag Dina egna inlägg är samma svammel som vanligt.
Hur vet DU att hon inte finns på kamerabilderna, på stationen? Är du synsk eller?
2008-08-12, 16:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Japp det blir lite tajt. Men det kan förklara varför T gjorde såna knäppa grejer som att resa upp E i sittande ställning osv. Då kunde han gnugga in sig i blod ordentligt så att det såg smetat ut, och inte stänkt. Han kunde alltså smeta ut stänken med nytt blod.
Å andra sidan kanske Ts försvunna svarta huvtröja ligger kvar i tvättmaskinen. Det kanske bara är att hämta den.

Du får väl ringa polisen om tröjan.
Den kan ju ha legat i bilen.
Det kan ju också vara så att de bara redovisat de kläder från T som haft blod på sig, eftersom de kläder som finns i FUP har alla blodbesudlingar.
Strumpor och kalsonger finns ju heller inte med.
2008-08-12, 16:43
Medlem
miapetters avatar
Jag har hittat ett strålande "anti-bevis"! :

Leif GW Persson säjer att inga vittnen kan svara på vad personer de sett har på fötterna!!!!

(källa: Boken "L som i Lindamorden", där ett 92-årigt vittne säjer att hon inte tänkte på vad gm hade på fötterna...)

Men källan är väl ganska ointressant?
2008-08-12, 16:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej, det har jag ingen bra förklaring till. Jag har inte tillgång till FUP:n nu och kommer inte ihåg hur blodpölarna i hallen såg ut. Den enkla föklaringen är att han tog av sig skorna, men det kan jag inte minnas att jag har läst... Min gissning är att han undvek blodet innan han hämtade telefonen, men utan bilder och FUP är min gissning inte så mycket värd...
Hallen är väldigt smal och E låg vid ytterdörren. För att komma in till datarummet så kan man inte undgå att trampa i blod, inte ens om man går på väggen.
Oavsätt strumpor eller skor så bör det funnits blodspår på golvet i arbetsrummet eftersom T sade sig hämta telefonen där.
Dock har teknikern inte kunnat spåra några blodiga fotspår i det rummet.
2008-08-12, 16:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hallen är väldigt smal och E låg vid ytterdörren. För att komma in till datarummet så kan man inte undgå att trampa i blod, inte ens om man går på väggen.
Oavsätt strumpor eller skor så bör det funnits blodspår på golvet i arbetsrummet eftersom T sade sig hämta telefonen där.
Dock har teknikern inte kunnat spåra några blodiga fotspår i det rummet.

Nu får du ge dig.
Hur många gånger ska jag behöva skriva att det finns ett blodigt skoavtryck 25 cm in på kontoret??
2008-08-12, 17:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Japp det blir lite tajt. Men det kan förklara varför T gjorde såna knäppa grejer som att resa upp E i sittande ställning osv. Då kunde han gnugga in sig i blod ordentligt så att det såg smetat ut, och inte stänkt. Han kunde alltså smeta ut stänken med nytt blod.
Fast han är ganska fri från blod på armarnas utsida, där det måste ha stänkt mest, och det finns inga som helst stänkspår överhuvudtaget där. Teknikerna skulle hellerknappast påstå att blodspåren var förenliga med att ha hjälpt E, men oförenliga med att ha slagit ihjäl henne, om han hade smetat ut stänken med nytt blod. Då hade de rimligen påstå att de var förenliga med bådadera.
2008-08-12, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns ju vissa här som hävdar att det är lustigt att ingen sett C.S gå in eller lämna huset.
Lika lustigt i så fall borde väl vara att ingen sett en medhjälpare?

Att du ser något lustigt i detta tragiska och grova brott är upp till dig, länka gärna till de som påstår att de anser det lustigt med detta mord... Men nu är detta den alternativa tråden. alternativ = inte den nu misstänkte GM. Medhjälparen syftas på den som lämnat de oidentifierade fingeravtryck som finns i huset.
2008-08-12, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast han är ganska fri från blod på armarnas utsida, där det måste ha stänkt mest, och det finns inga som helst stänkspår överhuvudtaget där. Teknikerna skulle hellerknappast påstå att blodspåren var förenliga med att ha hjälpt E, men oförenliga med att ha slagit ihjäl henne, om han hade smetat ut stänken med nytt blod. Då hade de rimligen påstå att de var förenliga med bådadera.

Så om du inte tror på T som gm, vem vill du diskutera som alternativ gärningsman?

Sen hamnar väll mest på insidan om man slår med hammare då utsidan är på andra sida...
2008-08-12, 18:19
Bannlyst
Åter till tänkbara alternativ gärningsman.
Intressant vore om de sökte mer på det där okända fingeravtrycket, bevisligen är det någon som varit på mordplatsen. Hur är det med alla våldsmän det stått om i lokaltidningen, har det förekommit överfall i trakterna runt om brottsplatsen?
2008-08-12, 20:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det är fullständigt ointressant för utredningen om Emmas mobil var sliten eller inte!

Uppenbarligen gick det både att skicka sms och ringa från den och därmed kan vi återgå till topic.

// Mod
2008-08-12, 20:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så om du inte tror på T som gm, vem vill du diskutera som alternativ gärningsman?

Sen hamnar väll mest på insidan om man slår med hammare då utsidan är på andra sida...
Man behöver inte hitta på en alternativ gärningsman för att diskutera i den här tråden. Det går alldeles utmärkt att bemöta argument för alternativa gärningsmän från andra medlemmar.

// Mod
2008-08-12, 20:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Att du ser något lustigt i detta tragiska och grova brott är upp till dig, länka gärna till de som påstår att de anser det lustigt med detta mord... Men nu är detta den alternativa tråden. alternativ = inte den nu misstänkte GM. Medhjälparen syftas på den som lämnat de oidentifierade fingeravtryck som finns i huset.

Du vet vad jag menar med lustigt.
Man kan ju inte hävda att en sak är otrolig i den ena tråden för att i den andra tråden helt plötsligt göra en sak trolig.
Då skiter man ju bara ut sig ideer för att man måste.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in