2008-09-08, 00:17
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Hårtussen var Emmas egen, det såg jag direkt de publicerade den, samma rödblonda färg som hennes var. (observera att detta var min åsikt och inte ett bevisfört fakta)

Hårstrået som är oidentifierat är visserligen ett "mysterium" men inte så stort att jag lägger jättestor vikt vid det, som jag sagt tidigare, de hade ett stort umgänge före morden, flera har varit på besök i huset, någon bodde där före dem, de kan ha fått med sig det hem från exempelvis smedjan/öppna förskolan eller vad som helst.

Däremot håller jag inte med FG´s yrande om att "det blåst in", det var ett urbota dumt inlägg från henne..
Jaha, okej det var E´s hårtuss, du säjer det, källa? - men förstår Du hur en del av oss kan se på saken när åklagaren påstår att hår "blåst in" det är hitills endast bara ett indicermål. Har försökt i frågasätta hur E bröt handleden/armen, vet Du?
2008-09-08, 00:19
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
1) När det gäller sms till T om maten ska värmas.
Det var sagt att T skulle komma hem vid 20-tiden men att det kunde bli tidigare om mitt minne inte sviker mig. Därav sms om saken just den här dagen.

2) Det har talats om blodkoalugering och ca 60 min.
Brottet antas ske ca 19.10 (skit i minuterna)
T kommer hem ca 19.20 (skit i minuterna!)
SOS rings upp ca 19.25 (skit i minuterna)
Första ambulans på plats ca 19.35 (skit i minuterna)
Ambulanspersonalen tar minst än 15 min på sig med livräddande verksamhet.
Transporten till sjukhuset startar ca 19.50 (skit i minuterna)
Anländer till sjukhuset 20.00 (skit i minuterna)

ca 50 minuter har passerat från dådet till att offren anlände till sjukhuset.

Edit Skrev fel timma men nu är det rätt.

OT:

OK att fordon med blåljus får köra på som attan. Men, avståndet mellan Arboga och Örebro är 42 km.

Då går det undan på dina beräknade tio minuter!
2008-09-08, 00:23
Medlem
Kallixs avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Jag ser inget konstigt med det. Hon var där i ca 10 minuter och var nog ganska noga med att inte springa och peta på saker, ägaren till fingeravtrycket kan ha bott i huset i 15 år för allt vi vet. Dessutom sprang inga poliser eller ambulansmän och petade runt på räcket.

10 min. högst. Enligt rättsläkaren som hördes tog det mindre än en minut, eller 1 minut, att ge 15 slag på ett av offren (den som enligt FUP fått flest slag ? Jag är lite osäker här?). Ta 1 min. * 3 + den tid det tar att förflytta sig i hallen. Jag tror inte att vi ska tänka ett långt tidsperspektiv.

Catami hann före!
Senast redigerad av Kallix 2008-09-08 kl. 00:32.
2008-09-08, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Jaha, okej det var E´s hårtuss, du säjer det, källa? - men förstår Du hur en del av oss kan se på saken när åklagaren påstår att hår "blåst in" det är hitills endast bara ett indicermål. Har försökt i frågasätta hur E bröt handleden/armen, vet Du?

Källa på att jag ser att det är emmas hår..tjaa jag vet inte hur jag ska framställa en källa på en subjektiv bedömning av att jag känner henne väl, vet hur hennes hår såg ut innan de rakade av det.

Jag har full förståelse för att ni kan ha andra teorier, jag har heller inga problem med att ni diskuterar andra teorier.Jag bemöter dock rena lögner och faktafel direkt jag ser dem.

Ondskapt sa det så bra själv innan han själv spårade ur.
Citat:
Faktafel ska givetvis bemötas, varför skulle vi vilja sitta och disskutera med fel faktaunderlag?

Inget vet exakt vad som hänt med armen, läkarna konstaterade när hon kom till Uppsala att det var en typisk försvarsskada och att den behövde opereras för att benet var splittrat.
2008-09-08, 00:28
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Hårtussen var Emmas egen, det såg jag direkt de publicerade den, samma rödblonda färg som hennes var. (observera att detta var min åsikt och inte ett bevisfört fakta)

Hårstrået som är oidentifierat är visserligen ett "mysterium" men inte så stort som jag sagt tidigare, de hade ett stort umgänge före morden, flera har varit på besök i huset, någon bodde där före dem, de kan ha fått med sig det hem från exempelvis smedjan/öppna förskolan eller vad som helst.

Däremot håller jag inte med FG´s yrande om att "det blåst in", det var ett urbota dumt inlägg från henne..
Svarar Dig igen, gick nästan på det "Hårstrået som är oidentifierat är visserligen ett "mysterium" men inte så stort att jag lägger jättestor vikt vid det" Nehej - och om det hade varit dina barnbarn och dotter, har Du resonerat likadant? Du har kollrat bort mig en gång, det räcker - Du förminskar fakta om oidentifierade hårstrån från en ev gm!
2008-09-08, 00:35
Bannlyst
Citat:
Svarar Dig igen, gick nästan på det "Hårstrået som är oidentifierat är visserligen ett "mysterium" men inte så stort att jag lägger jättestor vikt vid det" Nehej - och om det hade varit dina barnbarn och dotter, har Du resonerat likadant? Du har kollrat bort mig en gång, det räcker - Du förminskar fakta om oidentifierade hårstrån från en ev gm!

Har jag kollrat bort dig? Nu får du kamma till mittbenan och ta en valium.

Jag är till 100% säker att CS är GM, varför ska jag då lägga vikt vid ett enda oidentifierat hårstrå som jag vet inte kommer från CS.

Det säger emot sig själv, jag vet ju redan att rätt GM sitter på häktet och ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning.

Om det så hade varit mina barn så hade jag inte lagt någon större vikt vid det, det kryllar av okända hårstrån här hemma förutsätter jag, vi har kompisar här, mina barn har kompisar här, jag har INTE städmani och det har bott folk i det här huset sedan 1938. Så tanken att det inte ska finnas okända hårstrån, fingeravtryck och dna i det här huset faller mig otroligt osannolikt.
2008-09-08, 00:57
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Som jag uppfattat är jag i tråden för "Alternativa gärningsmän/kvinnor" i vilken tråd tror Du att Du är?

Jag har haft ett alternativ som väl inte var helt oseriöst.
2008-09-08, 01:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Är det paret? Har du kontaktat polis om dina iakttagelser denna kväll och isåfall hur mottogs du?
2008-09-08, 01:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Nu blev jag nyfiken. Ditt alternativ minns jag inte. Jag är färdig för sängen. Ditt ev. svar ser jag inte förrän imorgon. Men jag vill att du skriver det igen.
2008-09-08, 01:08
Medlem
TigerKids avatar
Nä, bråka inte nu. crapfuckscrap har tagit upp en intressant teori om att Cs kunde haft en manlig medhjälpare och därför lättare kunnat ta sig från platsen – utan att väcka uppseende. Som par alltså. Han hade även observerat något par.
2008-09-08, 01:13
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Nä, bråka inte nu. crapfuckscrap har tagit upp en intressant teori om att Cs kunde haft en manlig medhjälpare och därför lättare kunnat ta sig från platsen – utan att väcka uppseende. Som par alltså. Han hade även observerat något par.

Det är absolut inte oseriöst, det har han skrivit tidigare i tråden om, glömde av mig - visst kan det ha varit C med någon.
2008-09-08, 01:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Dörrknackning granne

Att inte denne granne togs in på vidare förhör kan jag anse märkligt.
Tydligen har hon två gånger reagerat på skrik och tittat ut från köksfönstret.
Men kanske tiden inte stämde. Hur en katt låter då den skriker vet nog många och det går inte att undgå att reagera och det gjorde tydligen inte denne granne heller.
FUP sid. 60
Dörrknackning genomfördes på Verktygsgatan med anledning av morden på 2B.
Verktygsgatan 1c.
A- S och J W (XXXX-XXXXX) berättar att de satt i vardagsrummet för att äta
framför tv´n då de hörde barnskrik. A-s gick till köksfönstret som vetter mot gatan och
såg då några barn som lekte och antog att det var därifrån skriken kom. Då var kl ca
18.15-18.20. De åt klart och hörde sedan några skrik till och trodde att det var barnen på gatan
eller en katt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in