2008-09-02, 18:51
Medlem
PappasPralins avatar
Alt. gm experter!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser era inlägg.
Att ifrågasätta är en sak, men att desperat klamra sig fast vid alla spekulationer som pekar bort från CS som gm är rent absurd. Både jag och BoISaren och andra har bett er lista de argument som talar emot CS och även komma med argument som talar för en alt. gm OCH som i så fall skulle väga tyngre än alla de indicier som binder CS vid brottet. Inget sådant har ni bidragit med. Istället hakar ni er fast vid ett par skor som låg på golvet i köket och vips så har vi hittat en ny gm, en som känner E och T, som kanske även kände barnen etc.

Det lustiga är hur ni nappar på allt som tas upp i denna tråd, oavsett vad/vem det kommer ifrån eller hur mycket trovärdighet eller logik det ligger i det. Om någon skrivit att E hade lagat snabbmakaroner till middag, men att T ville ha idealmakaroner och därför blir skogstokig och försöker döda hela familjen, hade ni väl spunnit vidare även på detta!
2008-09-02, 18:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpna
Har det diskuterats något om denna teori(?)

* gm har kommit före den tidpunkt som frammkommit i FU.
* det är gm som har skrivit och svarat på chatten i E´s dator
* gm har använt E´s telefon
* gm har haft gott om tid att förstöra eventuella bevis

Vissa saker har tagits upp, men brukar oftast trollas sönder. Så fort man nämner att gm kanske var i villan under en lite längre tid, så rusar trollen fram ur sina hålor under broarna.
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad finns att bevisa om de mördas. Syftet skulle nog vara att även E dog. Denna teori bygger ju på att E skulle avslöja denna hemlighet.

Är alltid könsdelarna skadade vid sexuella övergrepp?
Är det inte så att i vissa fall så utnyttjar gm barnen till att ta på sig själv mm?

Angående brottet så tror jag att det kan ha skett i raseri, inte planerat.

Bara en teori bland flera. Skulle också kunna vara E som utsatts för övergrepp och nu sa till besökaren att hon skulle avslöja detta. Inget roligt att diskutera kring sådana här saker men jag är övertygad om att liknande har hänt förut. Och diskuterar vi alternativa gm så går det inte att blunda för vissa saker. Tyvärr.
Om det var oplanerat så kan man undra vart mordvapnet kommer ifrån.
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du någonting om det förekommer eller vad för slags människor som T är övervakare åt?

Nej och av en enkla anledningen så spekulerar jag inte ens i det. Dess mindre så uttalar jag mig så det låter som om jag visste något om det.
2008-09-02, 18:58
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu är du inne på hur jag skriver, hur go e du då.
Detta gör dig till ett tramstroll, vill du trolla gå till min blogg
Nu svara inte SnyggBäver på något mer från dig.

Det var ganska väntat Herr Bäver. Du har ju tidigare vägrat svara på varför du formulerar dig som du gör. Det är dock fritt fram för dig att tolka hej vilt bland allt som skrivs.

Jag finner inte din blogg det minsta intressant, eftersom det inte tillför den här tråden någonting alls.
2008-09-02, 18:59
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Eftersom du beskriver att alt. gm kommit hem före den tidpunkt som framkommit i FU så menar du väl T? Och detta har diskuterats.

Finns kanske fler än T som kan ha använt E:s telefon, chattat och haft tid att förstöra eventuella bevis? Jag tror det finns andra möjliga än T. Även att det kan vara två gm.

Bara teorier dock.
2008-09-02, 19:00
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Svar JA! Leta i gamla inlägg så slipper vi upprepa oss. Detta har ältats om och om igen så det borde inte vara så svårt att hitta. Vill du ha snabba svar, utan några förklaringar, på dina punkter ovan kan vi göra det enkelt:

* NEJ
* NEJ
* NEJ igen
* NEJ om du med bevis menar DNA-bevis på brottsplatsen.
2008-09-02, 19:01
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser era inlägg.
Att ifrågasätta är en sak, men att desperat klamra sig fast vid alla spekulationer som pekar bort från CS som gm är rent absurd. Både jag och BoISaren och andra har bett er lista de argument som talar emot CS och även komma med argument som talar för en alt. gm OCH som i så fall skulle väga tyngre än alla de indicier som binder CS vid brottet. Inget sådant har ni bidragit med. Istället hakar ni er fast vid ett par skor som låg på golvet i köket och vips så har vi hittat en ny gm, en som känner E och T, som kanske även kände barnen etc.

Det lustiga är hur ni nappar på allt som tas upp i denna tråd, oavsett vad/vem det kommer ifrån eller hur mycket trovärdighet eller logik det ligger i det. Om någon skrivit att E hade lagat snabbmakaroner till middag, men att T ville ha idealmakaroner och därför blir skogstokig och försöker döda hela familjen, hade ni väl spunnit vidare även på detta!

Ok, vad är absurt med ett scenario där gm hade varit på besök i villan en längre tid än blott några minuter, där kanske E ville skicka ett sms till T för att berätta om vem som var på besök eller vad som sagts vid besöket. Besökaren vill hindra sms:et och tar mobilen från E, E försöker då använda en trådlös telefon då hon känner sig hotad, och då attackerar gm? Det är väl ändå hyfsat trovärdigt? En situation som eskalerar något abnormt.
2008-09-02, 19:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Om det var oplanerat så kan man undra vart mordvapnet kommer ifrån.

Kan ha funnits i huset. Vissa har även hammarliknande föremål med sig i t.ex ryggsäck eller väska. Men som plockats fram i raseri.
2008-09-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Måste man grunda spekulationer på fakta nu också? Det är väl rätt uppenbart att jag har framställt ett möjligt scenario utifrån den okända sms-texten? Fakta är att ett ej färdigskrivet sms raderades av T, enligt hans egen uppgift. Fakta är också att den trådlösa telefonen fanns i hallen bredvid E, återigen dock enligt T:s uppgift. Varför skulle E använde telefonen? Vem var sms:ets mottagare? Menar du att jag måste ha fakta om detta för att kunna spåna fram ett scenario?

Så ett ej färdigskrivet sms är ett motiv för mord då? Det känns jävligt tunnt... Personligen så "TROR" jag det finns helt naturliga anledningar till den sk trådlösa telefonen (närmast till hands etc etc, barnen har lekt med dem hittar inte mob osv osv) Att du få ihop det på dessa lösar tråd till övergrepp mot barn är fan dels inte klokt utan ett stort hån och övergrepp verbalt till de drabbade
2008-09-02, 19:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ok, vad är absurt med ett scenario där gm hade varit på besök i villan en längre tid än blott några minuter, där kanske E ville skicka ett sms till T för att berätta om vem som var på besök eller vad som sagts vid besöket. Besökaren vill hindra sms:et och tar mobilen från E, E försöker då använda en trådlös telefon då hon känner sig hotad, och då attackerar gm? Det är väl ändå hyfsat trovärdigt? En situation som eskalerar något abnormt.

Om vi diskuterar alternativa gm så tycker jag att detta är fullt tänkbart.
2008-09-02, 19:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det har talats om att det är konstigt att ingen sett när/om CS kom till villan och när/om hon lämnade huset vid 19.15-tiden. Är det inte konstigt att ingen tycks ha sett detta mystiska besök komma till villan när det borde ha varit, åtminstone lite, ljusare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in