Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser era inlägg.
Att ifrågasätta är en sak, men att desperat klamra sig fast vid alla spekulationer som pekar bort från CS som gm är rent absurd. Både jag och BoISaren och andra har bett er lista de argument som talar emot CS och även komma med argument som talar för en alt. gm OCH som i så fall skulle väga tyngre än alla de indicier som binder CS vid brottet. Inget sådant har ni bidragit med. Istället hakar ni er fast vid ett par skor som låg på golvet i köket och vips så har vi hittat en ny gm, en som känner E och T, som kanske även kände barnen etc.
Det lustiga är hur ni nappar på allt som tas upp i denna tråd, oavsett vad/vem det kommer ifrån eller hur mycket trovärdighet eller logik det ligger i det. Om någon skrivit att E hade lagat snabbmakaroner till middag, men att T ville ha idealmakaroner och därför blir skogstokig och försöker döda hela familjen, hade ni väl spunnit vidare även på detta!
Ok, vad är absurt med ett scenario där gm hade varit på besök i villan en längre tid än blott några minuter, där kanske E ville skicka ett sms till T för att berätta om vem som var på besök eller vad som sagts vid besöket. Besökaren vill hindra sms:et och tar mobilen från E, E försöker då använda en trådlös telefon då hon känner sig hotad, och då attackerar gm? Det är väl ändå hyfsat trovärdigt? En situation som eskalerar något abnormt.