2008-09-27, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Visst men prova detta och se om du förstår något, även om det kanske är att kräva för mycket...

Ingen har sett någon gå in eller ut på brottsplatsen, förutom T när han kom hem

T är avförd från utredningen vilket gör att han inte är gärningsmannen.

Man har sett en okänd person på uppfarten bredvid huset strax före tidpunkten för morden. Den här personen försökte att dölja sitt ansikte.

CS var i Arboga vid den tidpunkten...

Edit: Jag glömde att nämna att Emma har pekat ut CS...

Du menar personen som var en man, som sedan i ett i ett styrt polisförhör blev en han ev hon och som till slut blev en kvinna. Haha. Du är rolig du, Du kanske inta har vad som krävs för att inse att vittnets värde är rätt lågt... Eller de vittnen som beskriver en kort mullig som sedan blir en lång small person, en sån fantastisk förändring av vad dessa goa vittnen sett. Vi hade ju ett vittne som sett en tysk kvinna i skogen, men det visade sig vara fel. Så finns den några seriösa vittnen i målet? Eller är man vittne bara för att man är vän eller släkt?
Men detta gör ju att det blir ett bra läge att fundera över alt gm, precis som denna tråden skall handla om.
2008-09-27, 22:39
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och du väljer som vanligt att tro på det som passar in på T utan att kolla i FUP.

Att vi har olika åsikter angående möjligheten till att det finns en alternativ gm eller kanske flera vet vi ju vid det här laget. Jag respekterar din åsikt. Hoppas att du respekterar min?
2008-09-27, 22:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du menar personen som var en man, som sedan i ett i ett styrt polisförhör blev en han ev hon och som till slut blev en kvinna. Haha. Du är rolig du, Du kanske inta har vad som krävs för att inse att vittnets värde är rätt lågt... Eller de vittnen som beskriver en kort mullig som sedan blir en lång small person, en sån fantastisk förändring av vad dessa goa vittnen sett. Vi hade ju ett vittne som sett en tysk kvinna i skogen, men det visade sig vara fel. Så finns den några seriösa vittnen i målet? Eller är man vittne bara för att man är vän eller släkt?
Men detta gör ju att det blir ett bra läge att fundera över alt gm, precis som denna tråden skall handla om.
Jag tror inte att du är rätt person att avgöra någonting baserat på tidigare inlägg från dig. Du kan inte ens läsa en text och förstå vad den betyder...

Jag upplever att de vittnen som finns är väldigt seriösa. De berättar det dem känner sig säkra på och inget mer. I min värld hade det varit konstigare om de hade beskrivit saker de inte hade sett...
2008-09-27, 22:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
För att Kjell Eriksson under ed lämnar de uppgifterna. Han kanske är kapabel att ljuga under ed, men eftersom han absolut inte har någon anledning att ljuga om att skospåren blev säkrade sent i utredningen så väljer jag att tro på honom.

Detta är anmärkningsvärda uppgifter. Förstår nu varför det varit så svårt att få några svar angående skoavtrycken här på tråden. Det är inget man direkt basunerar ut eftersom det är till nackdel för åklagaren och till fördel för advokaten. Det här öppnar ju upp för flera tänkbara scenarier.
2008-09-27, 22:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är anmärkningsvärda uppgifter. Förstår nu varför det varit så svårt att få några svar angående skoavtrycken här på tråden. Det är inget man direkt basunerar ut eftersom det är till nackdel för åklagaren och till fördel för advokaten. Det här öppnar ju upp för flera tänkbara scenarier.
Som vilka då?
2008-09-27, 22:58
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Bra. Då tror du på:

"Säkrades skoavtrycken före eller efter rekonstruktionen?
- Jag tror att det var före, säger Kjell Eriksson.
Innebär detta att det under en hel månad inte har förts protokoll över vilka som varit på brottsplatsen?
- Jo, det har vi kontroll på."

"Huset var också avspärrat, och några tecken på att obehöriga tagit sig in finns inte, enligt Eriksson."

(Observera att det som hänvisas till är en källa från en journalist som rapporterade från rättegången. Eloge, var du närvarande vi rättegången?)

Eloge, Tror du inte på det som står i FUP?
Du behöver inte tala om för mig vad jag tror på eller vad jag borde tro på. FUP är en partsinlaga. Den bör man läsa som en sådan. Det som är intressant är vad som framkommer under rättegången. Tyvärr är referaten bristfälliga, men man får hålla till godo med vad man har. I detta fallet får man förutsätta att Kjell Eriksson är rätt citerad. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att närvara vid rättegången
2008-09-27, 22:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Som vilka då?

PIE spekulerade väl redan om detta i rättegången. Tror nog att han kommer att gå hårdare fram i HR om detta. Undrar om skoavtrycken överhuvudtaget blir värda något som bevis?

Lite fel tråd kanske om detta?

Jag tycker iallafall att detta ytterligare visar på ännu ett misstag i utredningen.

Och stärker tron på att det finns någon eller några alternativa gm.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-27 kl. 23:02.
2008-09-27, 23:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
PIE spekulerade väl redan om detta i rättegången. Tror nog att han kommer att gå hårdare fram i HR om detta. Undrar om skoavtrycken överhuvudtaget blir värda något som bevis?

Lite fel tråd kanske om detta?

Jag tycker iallafall att detta ytterligare visar på ännu ett misstag i utredningen.

Och stärker tron på att det finns någon eller några alternativa gm.
Citat:
Det här öppnar ju upp för flera tänkbara scenarier.
Hade du bara otur när du tänkte, eller kommer du inte på några tänkbara scenarier som öppnades.

Det kanske bara kändes bra att skriva den frasen, som du så ofta gör?
2008-09-27, 23:19
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Att vi har olika åsikter angående möjligheten till att det finns en alternativ gm eller kanske flera vet vi ju vid det här laget. Jag respekterar din åsikt. Hoppas att du respekterar min?

Det vore i alla fall lämpligt om du tog dig till vad som står i FUP, men det vägrar du konstant.
2008-09-27, 23:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hade du bara otur när du tänkte, eller kommer du inte på några tänkbara scenarier som öppnades.

Det kanske bara kändes bra att skriva den frasen, som du så ofta gör?

Läs vad som kom fram angående skoavtrycken i rättegången.

Klart att det blir spekulationer när man hittar avtrycken så sent.
2008-09-27, 23:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det vore i alla fall lämpligt om du tog dig till vad som står i FUP, men det vägrar du konstant.

Ge mig några exempel som jag kan brottas med lite.
2008-09-27, 23:26
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ge mig några exempel som jag kan brottas med lite.

Vi kan ju ta det här angående vart polisen startade sin mätning angående T:s färdväg.

Sen måste jag fråga om du minns medlemmen som sa att det var halt den kvällen?
Du trodde honom då, tror du honom fortfarande?
Senast redigerad av watson6669 2008-09-27 kl. 23:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in