2008-09-02, 17:31
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Någon som var på besök hos E när messet kom från T. E berättar detta för den besökande. En teori.

Eller någon som T själv meddelade tidpunkten till, någon av "arbets" kollegorna, grabbarna på musikhaket.
2008-09-02, 17:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Inte bara tur tidsmässigt utan även DNA-mässigt.

Ja, det också!!!
2008-09-02, 17:32
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Om vi spekulerar i alt. gm så kanske E avbröts strax efter att besöket fick reda på när T skulle komma hem.

Det kanske rentutav var det planerade sms:et som ledde till att gm slog till. Kanske E skulle berätta vem som var på besök?
2008-09-02, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har också tänkt på det... Det verkar ju så otroligt "välplanerat och utfört" med tanke på att T skulle komma hem minuterna efteråt...

Och hur gm lyckades att undvika att bli sedd av T eller någon granne (var det ingen ute eller i köken hos grannarna) eller av någon ute på promenad (det var tydligen, enligt crap, bara några få ute denna kväll, i och för sig)?

Kan det finnas någon som helst vetskap hos någon (annan än T) om när T skulle komma hem och gm därigenom "visste" att h*n hade mindre än 10 minuter på sig? Eller hade h*n bara en otrolig "tur"?

Sen fundera jag på varför ingen hört något, är de vana att det skriks i familjen? stod något om de i tråden innan,,, för jag bor i träkåk med hyffsad isolering ändå hörs de när grannen (inte ofta) och hans fru bråkar och skriker. För jag har svårt att tänka mig att detta gick ljudlöst till.
2008-09-02, 17:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det kanske rentutav var det planerade sms:et som ledde till att gm slog till. Kanske E skulle berätta vem som var på besök?

Ja, det har jag inte tänkt på tidigare. Men vad skulle kunna utlösa detta våld? Vem skulle bli så rädd för att T skulle få reda på något när han kom hem?
2008-09-02, 17:38
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så sluta med frågor och tillför något så kör jag med frågorna en stund,
så vad är din alt teori???
Vad i meningen tolkar du det till att jag påstår att det florerar piller.

"och det förekommer väl en del piller bland dessa individer han har/haft hand om"
Lär dig gärna förstå vad du läser innan du skriver påsåenden, så slipper du sprida lögner...

När du besvarar de frågor som ställs till dig, så ska jag svara på dina så enkelt är det. Kräv inte av andra...det du inte kan leva upp till själv.

Om man ställer sig frågande till om det finns en del piller bland dessa individer, så hade iaf jag formulerat mig annorlunda. "Förekommer väl" låter mer som ett konstaterande än en fråga.
2008-09-02, 17:39
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Sen fundera jag på varför ingen hört något, är de vana att det skriks i familjen? stod något om de i tråden innan,,, för jag bor i träkåk med hyffsad isolering ändå hörs de när grannen (inte ofta) och hans fru bråkar och skriker. För jag har svårt att tänka mig att detta gick ljudlöst till.

Ja både tidsfönstret, mindre än 10 minuter, samt det "ljudlösa" i hela förloppet får en att undra om det verkligen kan ha varit någon utomstående som agerat.
Kanske var grannarna vana vid gräl och skrik, så att de ej noterade det fasansfulla som hände ?
2008-09-02, 17:41
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Ja både tidsfönstret, mindre än 10 minuter, samt det "ljudlösa" i hela förloppet får en att undra om det verkligen kan ha varit någon utomstående som agerat.
Kanske var grannarna vana vid gräl och skrik, så att de ej noterade det fasansfulla som hände ?

Den snäva tidsramen kan ju innebära att allt gick så fort att offren knappt hann reagera? In i huset...gå till attack och sedan ge sig av därifrån.
2008-09-02, 17:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
E msn:ade med sin syster som tyckte att E inte avslutade som hon brukade med kram E. E hade börjat på ett SMS, som T radera för att larma, brevid E liggandes i hallen fanns en annan telefon - E tog alltså inte med sig mobilen hon höll på att sms:a med, men tog med sig en annan trådlös telefon, eller

Detta är också märkligt. Varför tog hon inte med sig mobilen som hon höll på att sms:a med utan den bärbara?
2008-09-02, 17:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Ja, det är lite underligt. Husen verkar stå hyfsat tätt också. Grannarna verkar ju ha haft koll på underliga personer som gick genom villaområdet, men underliga ljud lyser med sin frånvaro. Å andra sidan hörde jag inte ens när de sköt här på Pettersberg vid två tillfällen.
2008-09-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll

Mig veterligen finns det inte ett enda vittnesmål som talar om att det ofta var bråk/skrik/högljudda röster osv osv ifrån huset innan dådet?

Inte heller finns det väl något vittnesmål som kommit fram efter dådet som talar om någonting sådant heller?

Vet ni något annat?
2008-09-02, 17:49
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Detta är också märkligt. Varför tog hon inte med sig mobilen som hon höll på att sms:a med utan den bärbara?

Någon kanske slet den ur hennes händer och hon sprang då och hämtade den bärbara? Kanske hon uppfattade situationen som väldigt hotfull och bestämde sig för att ringa polisen? Då attackerade gm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in