2008-08-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Hon som är 24 år och från Stockholm? Inte är hon särskilt lik CS, tjejen har ju typ rött/blont hår och hennes näsa är inte stor (inte för att CS's näsa är det heller) den är snarare ganska benig. Visst skulle man kunna blanda ihop dom om det var mörkt dock, kanske.

På kortet som hon har på spraydate såg hennes näsa konstig ut. (iögonfallande.) Håret såg också mörkare ut än det kanske är i verkligheten.
Inget riktigt höjdarkort.
2008-08-01, 12:50
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Nej det får nog bli sambon som är en alternativ gärningsman, polisen är trångsynt och saknar fantasi och praktik! Åklagaren är en idiot och fet dessutom
2008-08-01, 13:56
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
En intressant hypotes att det kan ha varit två personer i maskopi om detta.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12207526&postcount=15

T kan även varit i maskopi med någon annan. Planerat att tyskan skulle komma till Arboga för att bli den perfekta syndabocken.

Detta är bara hypoteser, inte min åsikt heller.

Vi spinner vidare på det då!
1: Inga DNA från utomstående =ingen utomstående inblandad
T kan ha tröttnat på att vara barnflicka hos E (det framgår ju av hans berättelse om deras vardag att han tagit ett stort ansvar för barnen..) Han vägrar ställa upp på det längre och E funderar ut en annan lösning på problemet för att inte bli av med T (ingen vill ju bli av med T, det har tyskan ju bekräftat) En masterplan smides..man kommer på att man kan använda tyskan som syndabock..man blir då kvitt alla problemen
2008-08-01, 17:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Vi spinner vidare på det då!
1: Inga DNA från utomstående =ingen utomstående inblandad
T kan ha tröttnat på att vara barnflicka hos E (det framgår ju av hans berättelse om deras vardag att han tagit ett stort ansvar för barnen..) Han vägrar ställa upp på det längre och E funderar ut en annan lösning på problemet för att inte bli av med T (ingen vill ju bli av med T, det har tyskan ju bekräftat) En masterplan smides..man kommer på att man kan använda tyskan som syndabock..man blir då kvitt alla problemen

Ja, varför inte?

Liknande händelser har säkert inträffat i verkligheten.
2008-08-01, 23:05
Medlem
Veckans klubbas avatar
"Children under the age of 5 in the United States are more likely to be killed by their parents than by anyone else. FBI crime stats show that in 1999 parents were responsible for 57% of these murders."
(http://www.associatedcontent.com/article/7612/parents_who_murder_their_children.html?cat=48)

Det lär vara samma mönster i Sverige, i mindre skala.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B01E0D8153EF936A35752C1A9629582 60

"Dr. Solomon and several other experts, including Dr. Julie Blackman, a psychologist who is writing a book about mothers who have killed their children, said some mothers appeared to be at least partly motivated by a need for attention and for publicity and sympathy that arise from false claims. But this condition, known as Munchausen-by-proxy, more often appears in mothers who have induced illness in their children, not killed them."

"Marjory Fisher, bureau chief of the Queens District Attorney's special victims bureau, who has prosecuted child abuse cases for more than 12 years, said that in many of those cases, a mother's male companion had killed the child, but the mother either did not intervene or tried to cover up for the man."
2008-08-02, 12:53
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
"Children under the age of 5 in the United States are more likely to be killed by their parents than by anyone else. FBI crime stats show that in 1999 parents were responsible for 57% of these murders."
(http://www.associatedcontent.com/article/7612/parents_who_murder_their_children.html?cat=48)

Det lär vara samma mönster i Sverige, i mindre skala.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9B01E0D8153EF936A35752C1A9629582 60

"Dr. Solomon and several other experts, including Dr. Julie Blackman, a psychologist who is writing a book about mothers who have killed their children, said some mothers appeared to be at least partly motivated by a need for attention and for publicity and sympathy that arise from false claims. But this condition, known as Munchausen-by-proxy, more often appears in mothers who have induced illness in their children, not killed them."

"Marjory Fisher, bureau chief of the Queens District Attorney's special victims bureau, who has prosecuted child abuse cases for more than 12 years, said that in many of those cases, a mother's male companion had killed the child, but the mother either did not intervene or tried to cover up for the man."
Tack för bra info!
Marjorie Fishers uttalande är j u det man i första hand kommer att tänka p å i denna historia där partners varit utbytbara med kort tid emellan. Kännns som om man "leker familj" istället för att växa ihop och bli en.
Men vad vet jag? Jag kan bara hoppas att polisen jobbat så pass brett att de nogaövervägt och granskat dessa möjligheter innan man bestämt sej för ett lättköpt alternativ.
2008-08-02, 12:56
Medlem
marinkas avatar
Tyskans leeende..

Kanske beror på att (som många redan sagt) hon vett att advokaten har ett trumfkort att kasta fram sista dan.
Sen kan man spekulera i vad det kan vara? Ett brev till tyskan från herr T som ber henne komma till Arboga ett visst datum så att de kan utföra sin masterplan?
2008-08-02, 13:04
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Kanske beror på att (som många redan sagt) hon vett att advokaten har ett trumfkort att kasta fram sista dan.
Sen kan man spekulera i vad det kan vara? Ett brev till tyskan från herr T som ber henne komma till Arboga ett visst datum så att de kan utföra sin masterplan?

Och hur skulle det här vara ett "trumfkort"? Hon skulle fortfarande vara skyldig till dubbelmord och mordförsök.

Att familjen skulle vara inblandad uteslöts tidigt.
2008-08-02, 14:13
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Och hur skulle det här vara ett "trumfkort"? Hon skulle fortfarande vara skyldig till dubbelmord och mordförsök.

Att familjen skulle vara inblandad uteslöts tidigt.

Nej varför det? Hur skulle hon kunna vara skyldig till det om hon inte utfört det aktivt? Hennes medverkan kan ju ha varit av annan art..Hur haer ma kunant utesluta familjen? De kan ju haft medhjälpare? Think outside the box..
2008-08-02, 14:20
Medlem
William Hainess avatar
Dessutom - är det ens "lagligt" att sitta på ett sådant trumfkort i Sverige eller räknas inte det som undanhållande av bevis? Jag är inte expert på det svenska rättsväsendet, men det är mer något man ser i amerikanska serier och filmer.

Och hur kan hon INTE ha utfört det aktivt om hon det var hon som hamrade ned dom? Eller menar du att hon bara skulle stått och sett på medans styvpappan hamrade?
2008-08-02, 14:27
Medlem
Nån påpekade att det finns en alternativ tråd. Då tar jag mig friheten att flytta min postning hit:

Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
"Malin säger själv att hon är rädd för Niklas, hon har sett hur hans ögon förändras då han blir riktigt förbannad, hur ögonen liksom brinner och han verkar inte ha någon spärr."

FU Arbogamålet sidan 1049-1050.

Där står även att läsa: "Han har även sagt att han ska förstöra Emmas liv och han ska se till att hon får ett helvete. Han har även skrivit att hon aldrig ska få ha det bra. Allt detta ska Emma ha sparat i sin dator."

Vore det inte för att N anses ha ett heltätt alibi och på alla möjliga sätt vara utesluten så skulle jag gissa på att han är inblandad på något sätt, i någon del.
2008-08-02, 14:45
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Nån påpekade att det finns en alternativ tråd. Då tar jag mig friheten att flytta min postning hit:

Där står även att läsa: "Han har även sagt att han ska förstöra Emmas liv och han ska se till att hon får ett helvete. Han har även skrivit att hon aldrig ska få ha det bra. Allt detta ska Emma ha sparat i sin dator."

Vore det inte för att N anses ha ett heltätt alibi och på alla möjliga sätt vara utesluten så skulle jag gissa på att han är inblandad på något sätt, i någon del.

Hur kan ett kvitto på en lakritspuck vara ett heltätt alibi?
Han kan ha hittat ett kvitto på gatan.
Någon av hans kompisar kan ha köpt glassen.
Eller tjejen kanske täcker upp för honom.
Gillar hon killar som misshandlar osv så kan hon säkert tänka sig hjälpa till för att hålla honom ute ur kurran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in