2008-07-31, 01:53
Medlem
Allt man har hittat av värde är skoavtryck, är det så? Jag att det låter skumt det nu är tyskan.
2008-07-31, 02:03
Medlem
Kollade precis på TV4 text-TV.

Hårtussen som mamman höll i handen är inte tyskans, sannolikt är det mammans egna hårtuss. Det låter lite konstigt, men i ett tumult kanske det kan bli så...

Katthåren på tyskans kläder kommer inte från Arbogafamlijens katter.

Det som förvånar mest är att mamman har, enligt TV4, läst och kommenterat morden på just Flashback och dessutom sett bilder på tyskan. Enligt Expressen har ju en polis "bevakat" eller varit med henne hela tiden efter uppvaknandet just för stt mamman inte skulle förvränga sina eventuella minnesbilder av händelsen.

Om det inte dyker upp något helt oväntat, nytt och för allmänheten helt okänt bevis för oss allmänheten så lutar det nog åt att ingen kan dömas för detta brott.

Visst... Tyskan verkar inte ha alla hästar hemma, men hon behöver inte vara en mörderska för det. Att hon enligt media verkar ta det ganska lugnt o.s.v. och ler ibland kan tyda på att hon antingen är fullständigt galen, eller så är hon ruskigt oskyldig.

Fan vet...
2008-07-31, 10:30
Medlem
nackepas avatar
T kanske visste att CS skulle komma? Kan ha träffats i smyg under en längre tid. Samarbetat med detta. Har allt kollats när det gäller T?

Tror att det är CS men här kunde vi ju lägga ut alternativa teorier.
2008-07-31, 11:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
T kanske visste att CS skulle komma? Kan ha träffats i smyg under en längre tid. Samarbetat med detta. Har allt kollats när det gäller T?

Tror att det är CS men här kunde vi ju lägga ut alternativa teorier.

Problemet är ju att varför skulle T vilja mörda Emma och hennes barn.
Det är väl bara att göra slut.
2008-07-31, 11:09
Medlem
watson6669s avatar
Jag är säker på att det ät tyskan som mördade barnen och försökte mörda Emma, men det innebär inte att jag är säker på att hon blir fälld.
Blir hon inte fälld så får nog familjen se till att få skyddad identitet för tyskan kommer med all sannolikhet försöka mörda Emma igen.
2008-07-31, 11:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Problemet är ju att varför skulle T vilja mörda Emma och hennes barn.
Det är väl bara att göra slut.

Alla kan inte göra slut. Låter kanske konstigt men människor kan ha olika hållhakar på varandra mm.

Håller annars med dig men undrar som sagt om T utretts ordentligt.
2008-07-31, 11:16
Medlem
T:s ex

Jag reagerade på beskrivningen av ett av T:s ex som stämmer bra på E:s beskrivning av gm.

Hon heter Camilla och hon var fram tills igår medlem på spraydate där hon använder nicket actinggirl.

Hon har en iögonfallande näsa på bilden, har mörkt axellångt hår, ansiktsformen påminner om CS:s. Hon är 175 cm lång om jag inte missminner mig. Jag skulle personligen kunna förväxla denna Camilla med CS i mörkret.

FUP s.1273
Hellberg tillfrågas om hur den Camilla från Stockholm som han träffade kort under våren /
försommaren 2007, hur hon sett ut, och han beskriver henne varande ca 25-26 år gammal,
170-175cm lång, kraftigt byggd. Hellberg säger "mullig". Hon hade brunt, axellångt hår. Hon
hade glasögon. Beträffande klädsel så hade hon olika klädsel vid de tillfällen Hellberg
träffade henne. Hon hade både jeans och klänning. Det var ingenting speciellt utmärkande
med hennes klädsel
Senast redigerad av caramia 2008-07-31 kl. 12:02. Anledning: Hennes profil är kvar, skrev tidigare felaktigt att hon tagit bort profilen.
2008-07-31, 11:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag reagerade på beskrivningen av ett av T:s ex som stämmer bra på E:s beskrivning av gm.

Hon heter Camilla och hon var fram tills igår medlem på spraydate där hon använde nicket actinggirl. Nu har hon tagit bort sin profil men jag hann spara en print screen från sidan igår.

Hon har en iögonfallande näsa på bilden, har mörkt axellångt hår, ansiktsformen påminner om CS:s. Hon är 175 cm lång om jag inte missminner mig. Jag skulle personligen kunna förväxla denna Camilla med CS i mörkret.

FUP s.1273
Hellberg tillfrågas om hur den Camilla från Stockholm som han träffade kort under våren /
försommaren 2007, hur hon sett ut, och han beskriver henne varande ca 25-26 år gammal,
170-175cm lång, kraftigt byggd. Hellberg säger "mullig". Hon hade brunt, axellångt hår. Hon
hade glasögon. Beträffande klädsel så hade hon olika klädsel vid de tillfällen Hellberg
träffade henne. Hon hade både jeans och klänning. Det var ingenting speciellt utmärkande
med hennes klädsel

Caramia!
Du har fått PM!

Intressant info!
2008-07-31, 11:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Alla kan inte göra slut. Låter kanske konstigt men människor kan ha olika hållhakar på varandra mm.

Håller annars med dig men undrar som sagt om T utretts ordentligt.

Då är det ju lustigt att T har kunnat göra slut med andra flickvänner.
2008-07-31, 12:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Då är det ju lustigt att T har kunnat göra slut med andra flickvänner.

Hållhakar?

Det kan finnas för oss helt okända anledningar till varför en människa inte kan göra slut. Sådant måste väl ha inträffat många gånger i kriminalhistorien?
2008-07-31, 13:47
Medlem
marinkas avatar
I maskopi?

Finns nåra amerkanska fall (har tyvärr inget att länka till f.n) där mamma och bonuspappa som flyttat ihop ansett barnen inte vara en bonus utan ett hinder. Dessutom har barnen varit högt försäkrade. Mamman har också uppvisat skador efter attack. Utåt sett har man gett sken av den lyckliga familjen. Mammorna har varit väldigt lugna och samarbetsvilliga..starka enligt familjen. Berättade inför TV-kameraorna om den hemska händelsen men att de måste gå vidare.Polisen ställde sej frågan: Varför överlevde mamman?
Man arbetade utefter teorin att det inte var meningen att hon skulle dö.
I ett av fallen hade mannen i stundens affekt tillgripit övervåld mot mamman, det är svårt att sätta en gräns för vad som inte ska skada och vad som ska ge sken av en brutal attack. Ett ntå av fallen var det kvinnans relativt lindriga skador som väckte misstankar.
Observera att detta inte är MIN ÅSIKT om vad som hänt (undanber mej invektiv och kommentarer från de som inte kan skilja på en hypotes och en åsikt.
Många av er har säkert sett nåra av dessa fall på Discory Crimenights.
2008-07-31, 15:00
Medlem
marinkas avatar
Tillägg

Kanske bäst att tillägga i några all dessa fall skylldes på en okänd gärningsman och i nåt fall på mammans ex..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in