2008-08-03, 18:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
FUP s.1286
Tillfrågad om hur Hellberg var klädd när han lämnade bostaden så säger han att han hade
gråa jeans, en brunvit rutig skjorta, en svart huvtröja samt svarta mjuka vinterkängor. Han
hade också haft en svart jacka i tyg, halv lång som räckte ner till övre delen av låren. Samtliga
kläde är tagna i beslag av polisen.

Togge anger alltså att han har gråa jeans när han lämnade bostaden.
FUP s.261, Beslagsprotokoll Torgnys kläder står det att är jeansen som beslagtogs är blå till färgen.
Jackan som beslagtogs uppges vara midjelång.

Är Togge färgblind eller ljuger han? (eller är det poliserna som är tokiga?)

Tack Caramia.
Ja , den måste de ju ha hittat annars är det märkligt.
Det är ju möjligt att han tog av sig den när han var iväg och glömde den, annars känns det märkligt att de inte hittat den.
Däremot vad gäller jeansen, så enligt mina ögon ser de gråa ut. Mer gråa ut på vissa bilder än andra, men jag är lite färgblind
Däremot står det blå i protokollet som du säger.
2008-08-03, 19:10
Medlem
eloges avatar
Två debatter

Nu finns debatten om Arbogamorden i två trådar. I den "fina" tråden hänvisas vissa hit. Jämför:https://www.flashback.org/showpost.php?p=12246832&postcount=15187
Det är mycket oklart om det skall vara på det sättet. Som jag förstår det så kan inget inlägg betraktas som OT i den "fina" tråden om det inte betraktas som OT här. Jämför:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12224052&postcount=259
Har jag fel i ovanstående så tycker jag moderatorn skall förklara sig utförligt i båda trådarna. Om MT är skyldig enligt åtal så finns det inga alternativa GM och finns det alternativ GM så är inte MT skyldig enligt åtal. (Åtalet bygger på att hon är ensam skyldig.)
I väntan på en mycket tydlig förklaring från moderatorn föreslår jag en bojkott av denna tråden och att inläggen här presenteras i den riktiga tråden. Tycker denna trådstart är en avancerad form av censur som inte passar sig på FB. Nu är kärnan i debatten är CS skyldig eller ej. Skall de som tror det ena diskutera i en tråd och de som tror det andra diskutera i en annan tråd?
Dumare har jag inte varit med om.
2008-08-03, 19:11
Medlem
Citat:
Var bara nyfiken på om han gillar att köra för fort.

Ring och fråga T direkt, telefonnumret går säkert att finna för den kreative.
2008-08-03, 19:19
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nu finns debatten om Arbogamorden i två trådar. I den "fina" tråden hänvisas vissa hit. Jämför:https://www.flashback.org/showpost.php?p=12246832&postcount=15187
Det är mycket oklart om det skall vara på det sättet. Som jag förstår det så kan inget inlägg betraktas som OT i den "fina" tråden om det inte betraktas som OT här. Jämför:
Har jag fel i ovanstående så tycker jag moderatorn skall förklara sig utförligt i båda trådarna. Om MT är skyldig enligt åtal så finns det inga alternativa GM och finns det alternativ GM så är inte MT skyldig enligt åtal. (Åtalet bygger på att hon är ensam skyldig.)
I väntan på en mycket tydlig förklaring från moderatorn föreslår jag en bojkott av denna tråden och att inläggen här presenteras i den riktiga tråden. Tycker denna trådstart är en avancerad form av censur som inte passar sig på FB. Nu är kärnan i debatten är CS skyldig eller ej. Skall de som tror det ena diskutera i en tråd och de som tror det andra diskutera i en annan tråd?

Moderatorn har redan förklarat i den andra tråden varför han tycker att alternativa gärningsmän ska diskuteras här.
Kolla in det.
2008-08-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ring och fråga T direkt, telefonnumret går säkert att finna för den kreative.

Du är inte sann... Du skrev i ditt inlägg: Berätta isåfall gärna varför du vill ha en källa på fortkörningen

Och när jag frågar så får jag bara spydigheter till svar.
Du är nu på min igonorera lista.
2008-08-03, 19:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Var bara nyfiken på om han gillar att köra för fort.
Tydligen inte eftersom det tog honom drygt 20 min till Kungsör som ligger
16,4km från arboga.
FUP sid.1286

Själv åkte Hellberg ifrån bostaden vid ca 16.40
tiden. Han åkte då i familjens Ford Mondeo kombi.

Hellberg säger vidare att han kommit fram till Kungsör strax efter klockan 17.00. Det var
bestämt att han skulle komma till Kungsör vid 17.00 tiden och han hade kommit ihåg att han
tänkt att, "nu är jag sen igen", men det hade rört sig bara om några få minuter. Mötet hade
avhållits och med de personer som tidigare nämnts i förhöret. Det avslutades vid ca 18.20
tiden och då sätter sig Hellberg i sin bil och åker mot Köping.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-03 kl. 19:28.
2008-08-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Bra inlägg av dig!
2008-08-03, 19:24
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tydligen inte eftersom det tog honom drygt 20 min till Kungsör som ligger
1,6km från arboga.
FUP sid.1286

Själv åkte Hellberg ifrån bostaden vid ca 16.40
tiden. Han åkte då i familjens Ford Mondeo kombi.

Hellberg säger vidare att han kommit fram till Kungsör strax efter klockan 17.00. Det var
bestämt att han skulle komma till Kungsör vid 17.00 tiden och han hade kommit ihåg att han
tänkt att, "nu är jag sen igen", men det hade rört sig bara om några få minuter. Mötet hade
avhållits och med de personer som tidigare nämnts i förhöret. Det avslutades vid ca 18.20
tiden och då sätter sig Hellberg i sin bil och åker mot Köping.

Jag antar att du menar 1,6 mil
2008-08-03, 19:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Vilken sida står det på?

Det står i samband med att man klockar hans mobil till han kommer hem och avgivit tider mellan det han kommer hem och till dess han ringer blåljus. Hade han kört laglydigt hade han kommit hem senare.

Det har även påståtts från viss att han i sin blogg brukade skriva att han körde väldigt snabbt. Men jag har inte kollat hans blogg förutom ett besök då jag tyckte hans text som fanns där inledningsvis var intetsägande.
2008-08-03, 19:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det står i samband med att man klockar hans mobil till han kommer hem och avgivit tider mellan det han kommer hem och till dess han ringer blåljus. Hade han kört laglydigt hade han kommit hem senare.

Det har även påståtts från viss att han i sin blogg brukade skriva att han körde väldigt snabbt. Men jag har inte kollat hans blogg förutom ett besök då jag tyckte hans text som fanns där inledningsvis var intetsägande.
Från Arboga via Kungsör ca tid 16.40- 17.00= ca 20 min på 16,4km
Från Kungsör till Köping ca tid 16.20-16.40 (45) = 20-25 min på 13,7km.
Alltså beräknad restid från Arboga till Köping via Kungsör 40-45 min.

Från Köping till Arboga ca tid 19.00-19.15 = 15 min på ca 20,0 km.

Hemresan går tydligen fortare att köra.
2008-08-03, 19:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Från Arboga via Kungsör ca tid 16.40- 17.00= ca 20 min på 16,4km
Från Kungsör till Köping ca tid 16.20-16.40 (45) = 20-25 min på 13,7km.
Alltså beräknad restid från Arboga till Köping via Kungsör 40-45 min.

Från Köping till Arboga ca tid 19.00-19.15 = 15 min på ca 20,0 km.

Hemresan går tydligen fortare att köra.

Och vad bevisar det här?
2008-08-03, 19:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och vad bevisar det här?
Att det tar mer en dubbelt så lång tid att komma till Köping via Kungsör än vad raksträckan Köping-Arboga tar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in