Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Han var aldrig ens misstänkt tänk lite på det. Aldrig misstänkt så något måste ha inverkat att man inte misstänkte honom. Ibland så misstänks ju en person men inte paj. Det är jävligt märkligt måste jag säga. En mor ger ingen alibi då ska dom ha vård även för den saken om dom godkänt det.
Men det är ju det som är grejen, det känns i det närmaste som en självklarhet att hans mor gav honom alibi för tiden för mordet och just därför var han aldrig misstänkt. Om mamman vittnar och ger PAJ alibi genom att säga att han var hemma i lägenheten från 22.40 t.o.m. 00.30, då han for ut en sväng till Kramm så säger väl knappast polisen emot den 70 år gamla damen. Jag tror stenhårt på att PAJ dagen efter mordet har sagt till sin mor, oavsett om hon var vaken eller sov vid denna tidpunkt att: "när polisen frågar dig om vart jag befann mig på kvällen mellan kl. 22.40 och 00.30 så säger du att jag var hemma, annars finns det risk att jag kommer bli misstänkt för mordet på Eva". Vad tror du att en gammal mor som älskar sin enda son över allt annat på jorden svarar? Svarar hon: "Nej, du PAJ, jag tycker allt att dom ska få utreda dig... så du kanske får livstid i fängelset" eller svarar hon: Ja herregud, jag säger att du var hemma, huvvaligen, inte ska du behöva bli misstänkt för något så hemskt.."
Polisen litade blint på hans gamla mor, det är min fulla övertygelse. Det finns ingen annan logisk förklaring till PAJ:s totalt stensäkra vattentäta alibi.