2016-10-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ja, men Saida levde väl 1987? Och dessa mordutredare var säkert inte främmande för att kontakta ett medium som kunde bekräfta deras teorier om ritualmord och lokala byfånar?

EDIT: Må hon vila i frid!
¨
Jaha, du tänkte så, att hon borde ha kontaktats då? Ja, då levde hon ju. :-)
Citera
2016-10-30, 18:27
Medlem
nu händer det saker(nåja) Paj har tagit ned sin profilbild med barnen...Nu har han en bild på bildel, flera kommentarer rullar in..
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-30 kl. 18:35.
Citera
2016-10-30, 18:29
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han var aldrig ens misstänkt tänk lite på det. Aldrig misstänkt så något måste ha inverkat att man inte misstänkte honom. Ibland så misstänks ju en person men inte paj. Det är jävligt märkligt måste jag säga. En mor ger ingen alibi då ska dom ha vård även för den saken om dom godkänt det.

Men det är ju det som är grejen, det känns i det närmaste som en självklarhet att hans mor gav honom alibi för tiden för mordet och just därför var han aldrig misstänkt. Om mamman vittnar och ger PAJ alibi genom att säga att han var hemma i lägenheten från 22.40 t.o.m. 00.30, då han for ut en sväng till Kramm så säger väl knappast polisen emot den 70 år gamla damen. Jag tror stenhårt på att PAJ dagen efter mordet har sagt till sin mor, oavsett om hon var vaken eller sov vid denna tidpunkt att: "när polisen frågar dig om vart jag befann mig på kvällen mellan kl. 22.40 och 00.30 så säger du att jag var hemma, annars finns det risk att jag kommer bli misstänkt för mordet på Eva". Vad tror du att en gammal mor som älskar sin enda son över allt annat på jorden svarar? Svarar hon: "Nej, du PAJ, jag tycker allt att dom ska få utreda dig... så du kanske får livstid i fängelset" eller svarar hon: Ja herregud, jag säger att du var hemma, huvvaligen, inte ska du behöva bli misstänkt för något så hemskt.."

Polisen litade blint på hans gamla mor, det är min fulla övertygelse. Det finns ingen annan logisk förklaring till PAJ:s totalt stensäkra vattentäta alibi.
Citera
2016-10-30, 18:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Men det är ju det som är grejen, det känns i det närmaste som en självklarhet att hans mor gav honom alibi för tiden för mordet och just därför var han aldrig misstänkt. Om mamman vittnar och ger PAJ alibi genom att säga att han var hemma i lägenheten från 22.40 t.o.m. 00.30, då han for ut en sväng till Kramm så säger väl knappast polisen emot den 70 år gamla damen. Jag tror stenhårt på att PAJ dagen efter mordet har sagt till sin mor, oavsett om hon var vaken eller sov vid denna tidpunkt att: "när polisen frågar dig om vart jag befann mig på kvällen mellan kl. 22.40 och 00.30 så säger du att jag var hemma, annars finns det risk att jag kommer bli misstänkt för mordet på Eva". Vad tror du att en gammal mor som älskar sin enda son över allt annat på jorden svarar? Svarar hon: "Nej, du PAJ, jag tycker allt att dom ska få utreda dig... så du kanske får livstid i fängelset" eller svarar hon: Ja herregud, jag säger att du var hemma, huvvaligen, inte ska du behöva bli misstänkt för något så hemskt.."

Polisen litade blint på hans gamla mor, det är min fulla övertygelse. Det finns ingen annan logisk förklaring till PAJ:s totalt stensäkra vattentäta alibi.

Okej, men värdet av moderns uppgifter väger lätt om tex hon skulle vittnat i en domstol. Bevisets värde är lika med noll i det läget. Men man vet aldrig dom kan ha varit tillräckligt korkade i den här utredningen för att lita på vad hon sagt.
Citera
2016-10-30, 18:42
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast att om hans vänner på FB inte vet om att han är P, så är det kanske inte smart att länka till bloggen då folk kommer till den här tråden om de googlar fallet. Men du kan ha rätt visst, tänkte mig mer att han skulle vilja ligga lågt om han vill dölja detta för sin omgivning.

Ja exakt, håller med dig och det är ju det som är så märkligt. Han borde vilja ligga så lågt det bara går efter att programmet sändes. Men han kanske inte är så smart? eller så har han is i magen och ser sig som oövervinnerlig "ingen kan ändå komma åt mig"', lite självgott och småkaxigt. Han har ju dessvärre oddsen på sin sida för det verkar inte finnas mycket till DNA att använda sig av.
Citera
2016-10-30, 18:46
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Nej, nej jag får inte den här skandalen att gå ihop. Inte ens med dessa förskräckligt infantila mordutredare: Kwast, Pentineen, Öhman och obducenten Bring. (Plus en "siare"!)

Jag börjar bli konspiratorisk. Och börjar fundera om någon mäktig lokal/regional person har skyddat P från de värsta juridiska svårigheterna i detta fall?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-10-30 kl. 18:53.
Citera
2016-10-30, 18:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja exakt, håller med dig och det är ju det som är så märkligt. Han borde vilja ligga så lågt det bara går efter att programmet sändes. Men han kanske inte är så smart? eller så har han is i magen och ser sig som oövervinnerlig "ingen kan ändå komma åt mig"', lite självgott och småkaxigt. Han har ju dessvärre oddsen på sin sida för det verkar inte finnas mycket till DNA att använda sig av.
Tja, eller också är han helt enkelt oskyldig. Några bevis har ju faktiskt inte framkommit, och den enda information vi har är från kvällstidningarna, och från en kommersiell TV-kanal som naturligtvis kan ha vinklat det ganska hårt för att göra ett så spännande program som möjligt.
Citera
2016-10-30, 18:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag börjar bli konspiratorisk. Och börjar fundera om någon mäktig lokal/regional person har skyddat P från de värsta juridiska svårigheterna i detta fall?
Man skall aldrig underskatta de politikerskyddande mekanismerna i en liten kommun. Han har säkert en del bra kontakter.
Citera
2016-10-30, 18:55
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, men värdet av moderns uppgifter väger lätt om tex hon skulle vittnat i en domstol. Bevisets värde är lika med noll i det läget. Men man vet aldrig dom kan ha varit tillräckligt korkade i den här utredningen för att lita på vad hon sagt.

Ja med tanke på hur den här utredningen har hanterats så tror jag definitivt att dom har litat på vad PAJ:s mor har sagt och därmed avfört honom som tänkbar GM och istället lagt allt krut och fokus på den lokala kufen "cykelmannen".
Citera
2016-10-30, 18:56
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man skall aldrig underskatta de politikerskyddande mekanismerna i en liten kommun.

Precis det jag tänkte på. Kanske någon mäktig politiker som satt i polisstyrelsen? Fast nu fanns det väl ingen politikertillsatt polisstyrelse 1987...

Jag måste kolla upp hur polisen styrdes 1987.
Citera
2016-10-30, 18:58
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ja med tanke på hur den här utredningen har hanterats så tror jag definitivt att dom har litat på vad PAJ:s mor har sagt och därmed avfört honom som tänkbar GM och istället lagt allt krut och fokus på den lokala kufen "cykelmannen".

Stackars djävel den där. Säkert var han knepig och otrevlig, men han fick troligen ta all skit efter att ett mord på en ung kvinna inträffat. Jag skänker honom en tanke av rättvisa!
Citera
2016-10-30, 19:03
Medlem
Citat:

Skulle en 70-åring vara mer trovärdig än en 60-åring eller 50-åring? Så korkade kan väl inte polisen ha varit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in