2016-10-30, 18:01
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte i Sverige vi ger ingen den typen av upprättelse eller skadestånd för att en myndighet inte klarade att lösa ett mord. Tyvärr, kanske man ska tillägga. Det är en skandal och frågan är vad som skett egentligen och varför man misslyckas så totalt. Regnet har ju inget med paj att göra. Så här i efterhand så börjar man undra vad i helvete dom sysslat med i detta fallet.

Ja, borde rubriken på nästa blogg som publiceras om det här mordfallet i mainstream-media skrivas!
Citera
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Vem såg/talade med honom 23.40? Var det inte Eva och väninnan som var de sista som såg honom strax före 23.00 när de for från lgh?

Sorry, råkade skriva fel tidsangivelse, 22.40 ska det vara...

Eva och väninnan bör ha lämnat lägenheten ca. 22.35 för att kunna vara vid korsningen Limstagatan/Bruksvägen kl. 22.45 och släppa av Eva och hunden. Säg att det tar dom 2-3 min att förflytta sig från lägenheten till bilen, in med hunden, satta sig, på med säkerhetsbälten, starta bilen och påbörja resan. 5 min. att köra från Björstagatan 18 till den aktuella korsningen och slutligen 1-2 min. för Eva och Laban att komma ur bilen och säga några avskedsord = 22.45.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2016-10-30 kl. 18:32.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Den är ju inte anonym, det är ju Karolina Fjellberg som skrivit den, men jag tror det var oklart eller svårt att se när den publicerades.
Ah, jag trodde det var en vanlig okänd tv-tittare som bloggade. Googlade nu och såg att hon är journalist. Det förklarar ju varför texten är så välskriven. Jag har för mig att jag hittade den dagen efter programmet. Egentligen är inte bloggen uttalat kritisk till programmet, utan kanske snarare (liksom mig) förundrad över hur fan det har gått till. Och vad man skall tro om alltihop.

http://bloggar.aftonbladet.se/tvkoll/2016/10/forenklar-svenska-fall-for-fbi/
Senast redigerad av Draifos 2016-10-30 kl. 18:08.
Citera
2016-10-30, 18:07
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Fast varför skulle så många gilla ett helt random inlägg om en blogg? För mig verkar det som att åtminstone dom som klickat gilla är insatta och ger sitt uttalade stöd. Men har man några hundra vänner så kanske ett sånt inlägg får runt 60 likes? Det framgår ju inte hur många vänner han har, men han verka inte så aktiv men som sagt en del av hans aktivitet är dold för oss.

Sen tycker jag Mark och Bo ska slita bladet från munnen, de har ju kastat ut allvarliga anklagelser mot polis och en lätt identifierbar person, har man lämnat material till någon åklagare eller inte, vad händer i fallet? De borde besvara en del av de många frågor som uppstått efter programmet.

Anledningen till att så många gillar inlägget beror förmodligen på, (som någon tidigare skrev i tråden) att den bloggsida som PAJ länkar till från sin facebook är mycket läsvärd. Det finns alltså anledning att tro att det är själva bloggsidan man "gillar" här: http://bloggar.aftonbladet.se/tvkoll...-fall-for-fbi/
Citera
2016-10-30, 18:10
Medlem
EDIT: Förresten, den där "Saida" (den där media-spåtanten om ni minns) kan inte snälla hon också kontaktats i denna mordutredning? Det vore "grädden på moset" av det totala intellektuella haveri som drabbat polisen i denna utredning!

Saida är död sedan många år tillbaka (-98) må hon vila i frid! I alla fall en av döttrarna har ärvt hennes s k mediala förmåga.
Citera
2016-10-30, 18:14
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
EDIT: Förresten, den där "Saida" (den där media-spåtanten om ni minns) kan inte snälla hon också kontaktats i denna mordutredning? Det vore "grädden på moset" av det totala intellektuella haveri som drabbat polisen i denna utredning!

Saida är död sedan många år tillbaka (-98) må hon vila i frid! I alla fall en av döttrarna har ärvt hennes s k mediala förmåga.

Ja, men Saida levde väl 1987? Och dessa mordutredare var säkert inte främmande för att kontakta ett medium som kunde bekräfta deras teorier om ritualmord och lokala byfånar?

EDIT: Må hon vila i frid!
Citera
2016-10-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Anledningen till att så många gillar inlägget beror förmodligen på, (som någon tidigare skrev i tråden) att den bloggsida som PAJ länkar till från sin facebook är mycket läsvärd. Det finns alltså anledning att tro att det är själva bloggsidan man "gillar" här: http://bloggar.aftonbladet.se/tvkoll...-fall-for-fbi/

Fast att om hans vänner på FB inte vet om att han är P, så är det kanske inte smart att länka till bloggen då folk kommer till den här tråden om de googlar fallet. Men du kan ha rätt visst, tänkte mig mer att han skulle vilja ligga lågt om han vill dölja detta för sin omgivning.
Citera
2016-10-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ja, men Saida levde väl 1987? Och dessa mordutredare var säkert inte främmande för att kontakta ett medium som kunde bekräfta deras teorier om ritualmord och lokala byfånar?

EDIT: Må hon vila i frid!

Siare har ju redan varit inblandade i fallet, det gick inte så bra. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10350011.ab
Kanske hade hen inte samma förmåga som Saida
Citera
2016-10-30, 18:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective

Medier har naturligtvis varit inblandade här också. Det är så pass pinsamt att det passar bäst i en spoiler. Känsliga läsare varnas

Edit: Enligt Jörgen är det alltså en T.A. som är mördaren.
Senast redigerad av Draifos 2016-10-30 kl. 18:29.
Citera
2016-10-30, 18:20
Medlem
Börjar röra sig på PAJS fb konto nu.
Citera
2016-10-30, 18:20
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Siare har ju redan varit inblandade i fallet, det gick inte så bra. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10350011.ab
Kanske hade hen inte samma förmåga som Saida

Nej för fan det hade jag missat! SÅ förutom Kwast,Pentineen, Öhman och DaCosta-Obducenten så har vi också en siare!? Då är det ju JACKPOT av inkompetens!

Nej nu vet man inte om man ska skratta eller gråta, så jag tror jag gör både och!

Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-10-30 kl. 18:22.
Citera
2016-10-30, 18:23
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Fast frågan är när det gjordes, inget har ju hänt så allt kanske var lösa spekulationer. Och vad händer med Börjes jätteheta tips? Förmodligen ingenting där heller...
Den 8 september 2015 knivhöggs en tvåbarnsmamma ihjäl.https://www.flashback.org/t2618229p2
17 åringen gick själv till polishuset i Sundsvall och sa att han mördat.GM var Svensk medborgare sen 2009.
Där fick han ställa sig sist i kön och ta nummerlapp och vänta på sin tur och lade kniven på bänken sägs det.Tur att han inte ångrade sig och försvann iväg.
Med anledning av ovanstående tror jag inte polisen prioriterar ett mord så enormt högt.
Ett nästan 30 år gammalt mord läggs nog ingen möda alls på att försöka lösa.skulle tippa på att Evamordet är sist i kön.

Till Trapizo vill jag säga att jag tvivlar på att 17 åringen var jägare.Är säker på att knivmord kan utföras av andra än jägare.
Slutsats PAJ kan vara mördare oavsett erfarenhet av jakt eller inte.Och frågan är om polisen är så mycket bättre nu än 1987.
Senast redigerad av olovpalme 2016-10-30 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in