2016-10-30, 17:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast varför skulle så många gilla ett helt random inlägg om en blogg? För mig verkar det som att åtminstone dom som klickat gilla är insatta och ger sitt uttalade stöd. Men har man några hundra vänner så kanske ett sånt inlägg får runt 60 likes? Det framgår ju inte hur många vänner han har, men han verka inte så aktiv men som sagt en del av hans aktivitet är dold för oss.

Sen tycker jag Mark och Bo ska slita bladet från munnen, de har ju kastat ut allvarliga anklagelser mot polis och en lätt identifierbar person, har man lämnat material till någon åklagare eller inte, vad händer i fallet? De borde besvara en del av de många frågor som uppstått efter programmet.

Dom lämnar väl alltid det dom tagit fram till polisen har jag för mig?
Citera
2016-10-30, 17:47
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
TV4 kommer säkert att få en hel del kritik nu, men anledning av just de saker du tar upp.

Jag har inte hört ett knyst om någon kritik. Har du sett/läst/hört någon kritik så länka gärna!
Skulle vara intressant att ta del av.
Citera
2016-10-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom lämnar väl alltid det dom tagit fram till polisen har jag för mig?

Fast frågan är när det gjordes, inget har ju hänt så allt kanske var lösa spekulationer. Och vad händer med Börjes jätteheta tips? Förmodligen ingenting där heller...
Citera
2016-10-30, 17:48
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Nja, jag utgår ifrån att man kollat detta med exempelvis samtalslistor. Något säger mig att Bo och Safarik fick fram en lucka i hans sk alibi genom att fråga väninnan direkt om någon ringde den kvällen och hon svarade att ingen ringde alls den kvällen. Så 23.15 från MrP stämmer inte.

Polisen bör ha sett och dragit slutsatsen att han har alibi pga hans uppgifter och genom att kolla hans samtal samt pubbesök och skjutsen som han gav en vän. Där har man inte haft stort intresse heller att spräcka hans alibi för att man letade inte i hennes närhet. Om man nu mot förmodan bara har släppt Mr P utan att kolla upp samtalen ska man ha vård. Men man kan ju fråga sig varför han inte knackade på föräldrarnas hem eftersom ingen svarade och han ändå var där 3 gånger under natten. Hans mor är säkert hörd och behövde inte ljuga om när han var hemma eller när han inte var hemma. Eller om hon sov.
Jag skulle vilja veta varför dom aldrig misstänkte Mr P.

Edit: Han ändrade sin version i programmet med att han var en sväng bara vid föräldrarnas hus, men utredarna B och S har ju kollat vad han uppgett i inledande utredning givetvis.

22.45 släpptes Eva av
Ringde vännen som körde Eva 23.15 ( Hon säger att det inga samtal kom)
23.20 ringde han mamman inget svar 23.45 samma sak.
00.15 ringde han mamman igen inget svar . Han har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. ( I telefon i programmet säger han en sväng inte mer)
00.40 är han på puben där finns 2 vittnen en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han. 06.30 svarar systern.

Hur menar du att polisen bör ha sett och dragit slutsatsen att han har alibi? På grund av vilka uppgifter då? Jag hävdar motsatsen, han har inget alibi, ingen människa har sett PAJ eller mottagit hans samtal under tidperioden 22.40 (när Eva och väninnan lämnade lägenheten) fram till 00.40 efter mordet, när han plötsligt dök upp dyblöt på nattklubben Kramm.

PAJ:s mor kan däremot i efterhand ha gett honom alibi för den tidsperioden.
Citera
2016-10-30, 17:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag har inte hört ett knyst om någon kritik. Har du sett/läst/hört någon kritik så länka gärna! Skulle vara intressant att ta del av.
Jag har kollat i tidningarna, och det förvånar mig att det inte verkar ha kommit någon kritik mot programmet ännu. Det enda jag kunde hitta var den där anonyma bloggen. Jag länkade till den här i tråden för ett tag sedan, och det var antagligen här P sedan fick syn på den.
Citera
2016-10-30, 17:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fast frågan är när det gjordes, inget har ju hänt så allt kanske var lösa spekulationer. Och vad händer med Börjes jätteheta tips? Förmodligen ingenting där heller...

Nä, det är svårt för dom att bita i det sura äpplet och man inväntar kanske något som är betydligt saftigare så det kan leda till åtal. Förhör hålls ju ändå utan att det kanske leder någonstans. Men dom har lite att fundera över antar jag. Det är ju också så att paj har kommit fram i ljuset och det ser inte bra ut. Allt som rör polisers misslyckande eller felaktiga utredningar är svårt för dom att hantera. Så dom smyger sig nog så mycket det går.
Citera
2016-10-30, 17:53
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Jag har kollat i tidningarna, och det förvånar mig att det inte verkar ha kommit någon kritik mot programmet ännu. Det enda jag kunde hitta var den där anonyma bloggen. Jag länkade till den här i tråden för ett tag sedan, och det var antagligen här P sedan fick syn på den.

Frånvaron av kritik förvånar inte mig.
Citera
2016-10-30, 17:53
Medlem
Citat:

Den är ju inte anonym, det är ju Karolina Fjellberg som skrivit den, men jag tror det var oklart eller svårt att se när den publicerades.
Citera
2016-10-30, 17:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Hur menar du att polisen bör ha sett och dragit slutsatsen att han har alibi? På grund av vilka uppgifter då? Jag hävdar motsatsen, han har inget alibi, ingen människa har sett PAJ eller mottagit hans samtal under tidperioden 22.40 (när Eva och väninnan lämnade lägenheten) fram till 00.40 efter mordet, när han plötsligt dök upp dyblöt på nattklubben Kramm.

PAJ:s mor kan däremot i efterhand ha gett honom alibi för den tidsperioden.

Han var aldrig ens misstänkt tänk lite på det. Aldrig misstänkt så något måste ha inverkat att man inte misstänkte honom. Ibland så misstänks ju en person men inte paj. Det är jävligt märkligt måste jag säga. En mor ger ingen alibi då ska dom ha vård även för den saken om dom godkänt det.
Citera
2016-10-30, 17:55
Medlem
Citat:
Nä, det är svårt för dom att bita i det sura äpplet och man inväntar kanske något som är betydligt saftigare så det kan leda till åtal. Förhör hålls ju ändå utan att det kanske leder någonstans. Men dom har lite att fundera över antar jag. Det är ju också så att paj har kommit fram i ljuset och det ser inte bra ut. Allt som rör polisers misslyckande eller felaktiga utredningar är svårt för dom att hantera. Så dom smyger sig nog så mycket det går.

Hoppas verkligen du har rätt. Undrar om Evas anhöriga kan stämma polisen, oavsett vem som är GM, att studera en jäkla näverbit när en närstående till Eva har en historia fylld med hål som en Schweizer-ost är en skandal. Försökte inte Johan Asplunds föräldrar stämma Sundsvallspolisen? Kan det var en väg? Tråkigt att föräldrarna är avlidna idag, kanske hade deras sista tid sett annorlunda ut med en fälld gärningsman?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-30 kl. 17:58.
Citera
2016-10-30, 17:57
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Hoppas verkligen du har rätt. Undrar om Evas anhöriga kan stämma polisen, oavsett vem som är GM, att studera en jäkla näverbit när en närstående till Eva har en historia fylld med hål som en Schweizer-ost är en skandal. Försökte inte Johan Asplunds föräldrar stämma Sundsvallspolisen?

Underbart uttryckt Echoes! Och jag håller helt med dig!
Citera
2016-10-30, 17:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hoppas verkligen du har rätt. Undrar om Evas anhöriga kan stämma polisen, oavsett vem som är GM, att studera en jäkla näverbit när en närstående till Eva har en historia fylld med hål som en Schweizer-ost är en skandal. Försökte inte Johan Asplunds föräldrar stämma Sundsvallspolisen?

Inte i Sverige vi ger ingen den typen av upprättelse eller skadestånd för att en myndighet inte klarade att lösa ett mord. Tyvärr, kanske man ska tillägga. Det är en skandal och frågan är vad som skett egentligen och varför man misslyckas så totalt. Regnet har ju inget med paj att göra. Så här i efterhand så börjar man undra vad i helvete dom sysslat med i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in