2016-10-28, 01:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag är inte heller någon expert, har aldrig haft egen hund. Man hör ju definitivt skillnad på säg en schäfer och en chihuahua, men jag tror inte man hör jättebra skillnad på raser däremellan. Speciellt inte på det avståndet. Det var en sådan här hund hon hade: http://imbo.dyrebar.no/users/dyrebar/images/4a2028cd702ca4fd9ca356ff5a167067.jpg?t%5B0%5D=maxS ize%3Awidth%3D590&accessToken=9b93fdc950fbfe8655bd 7c719e6403df3f1fc0a06da76977b1ef949125c6735f

Kan tänka mig att dess skall är svårt att särskilja mot andra mellanstora raser, typ golden retriever, labrador o.s.v.

Jag tror som du gör. Kanske någon hundvan person kan klargöra för oss?
Citera
2016-10-28, 01:10
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Programmet doftar lite sensationsjournalistik, det kan jag hålla med om. Med det sagt tycker jag att Mark och Bo var väldigt noggranna och kom fram till vem den troliga GM, "Mr.P", är.
Dom har en timma på sig att redovisa bakgrund, fakta och komma till en slutsats. Jag tror att det finns mycket mer material än det som programmet handlade om. Därför uppfattar vi det som sensationsjournalistik.
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Undrar vilka som är de värsta pajaserna här?TV eller Polisen?
Polisen, helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Märkligt att P kontaktade föräldrarna under mordnatten. Om Eva lämnat hans hem och begett sig hemåt, varför bli orolig för det? Han hade väl inga indikationer under natten på att hon aldrig kom hem?
Min teori är att han gjorde det för att han var inte säker på att Eva verkligen var död....
Citera
2016-10-28, 01:12
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Man hör om det är sin egna hund som skäller även om dom befinner sig bland andra hundar av samma ras. Har varit med om det många ggr på hundträffar.

Jag hade två tikar av samma ras och det var inga problem att höra vem som skällde av dom, den ena hade ljusare skall än den andre och avslutade på ett annat sätt.
Citera
2016-10-28, 01:13
Medlem
Al-Saidas-Kulas avatar
Apropå mr P...

Per Arne (nämnd på tråden i senare inlägg), 60 år och Slaktargatan [n*o] - torde med andra ord vara en Per Arne J********. Ogift.

PAJ = 1956030*-7*36 (*=5+8).

PAJ var således 31 år då vid mordet på Eva Söderström.
Jag tänker på detta faktum i åtanke av en tidningsartikel den 9 oktober 1987 där man skriver om ett vittne (42-årig kramforsbo) som enligt tidningen ska ha sett en cyklist "på väg i samma riktning som [Eva Söderström]". Vittnet berättade att han på Limstagtan mot Bruket "blev omkörd av en man som körde så fort att han höll på att köra på honom". Cykeln beskrevs sakna belysning.

Enligt vittnet var:
Citat:
mannen [cyklisten] i 30-35-årsåldern, smärt, klädd i blå fritidsjacka och byxor av fjällrävenmodell.

Kan vittnet alltså ha sett Eva Söderströms mördare (PAJ?)?

Intressant program detta Svenska fall för FBI om Eva Söderström förresten!
Senast redigerad av Al-Saidas-Kula 2016-10-28 kl. 01:23.
Citera
2016-10-28, 01:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Tack för detta ytterst informativa inlägg! Jag hade inte läst om detta tidigare. Något om DNA-rester nämns inte i TV-programmet...Varför? Kan man undra... Kanske har polisen redan testat detta mot TV-programmets "Mr-P" och det stämmer inte? Då faller ju hela tesen i programmet och det blir ingen bra TV. Kan det vara så eller är jag för misstänksam och cynisk nu?
Nej tror inte dom har fått fram något DNA ur den DNA resten ännu eller i alla fall inte sista gången som jag kan se att det testades runt 2008-2009.
Det skrev igen om DNA resten 2012.

3 september 2012
25 år sedan mordet på Eva Söderström
Ett sådant exempel kan vara det DNA-spår mördaren lämnat efter sig, alltså något organiskt material, som hår, hudflagor eller sperma. Vad materialet består av vill polisen inte berätta.
Problemet där är att man hittills inte haft tillräckligt bra teknik för att kunna analysera provet, samtidigt som man heller inte vill riskera att förstöra det om nya bättre metoder dyker upp.
– För tre-fyra år sedan tittade Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, på provet men det räckte inte för att kunna ta fram en profil på mördaren.
Men tekniken utvecklas ständigt.
http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/25-ar-sedan-mordet-pa-eva-soderstrom

Jag kan inte släppa det här att P var genomblöt och det regnade den kvällen och natten så pass att dom flesta spåren regnade bort.
Man blir inte genomblöt av att åka runt i en bil!!!
Citera
2016-10-28, 01:20
Medlem
Kilowattjagarens avatar
PAJ kan ju ha förstört brottsplatsen då han sprang dit, därav har dom problem med att använda hans DNA
Citera
2016-10-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Saidas-Kula
Apropå mr P...

Per Arne (nämnd på tråden i senare inlägg), 60 år och Slaktargatan [n*o] - torde med andra ord vara en Per Arne J********. Ogift.

PAJ = 19560*05-78*6 (*=3?3)......

Kan vittnet alltså ha sett Eva Söderströms mördare (PAJ?)?

Intressant program detta Svenska fall för FBI om Eva Söderström förresten!

Kort sagt JA PÅ DET FETADE!
Citera
2016-10-28, 01:23
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej tror inte dom har fått fram något DNA ur den DNA resten ännu eller i alla fall inte sista gången som jag kan se att det testades runt 2008-2009.
Det skrev igen om DNA resten 2012.

3 september 2012
25 år sedan mordet på Eva Söderström
Ett sådant exempel kan vara det DNA-spår mördaren lämnat efter sig, alltså något organiskt material, som hår, hudflagor eller sperma. Vad materialet består av vill polisen inte berätta.
Problemet där är att man hittills inte haft tillräckligt bra teknik för att kunna analysera provet, samtidigt som man heller inte vill riskera att förstöra det om nya bättre metoder dyker upp.
– För tre-fyra år sedan tittade Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, på provet men det räckte inte för att kunna ta fram en profil på mördaren.
Men tekniken utvecklas ständigt.
http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/25-ar-sedan-mordet-pa-eva-soderstrom

Jag kan inte släppa det här att P var genomblöt och det regnade den kvällen och natten så pass att dom flesta spåren regnade bort.
Man blir inte genomblöt av att åka runt i en bil!!!

1. Detta faktum, att "Mr-P" var genomblöt kombinerat med följande två:

2. att han, som en furie, hörde av sig till Evas föräldrar och andra kreti och pleti med "oro om hon kommit hem"

SAMT

3, Att han stannade bilen exakt vid den rätt platsen på vägen och sprang ut till mordplatsen (enligt flera vittnen)

..gör honom, i mina ögon, väldigt starkt misstänkt för detta brott!

Hur kunde han veta om den exakta mordplatsen? Det stod ingen hundförare vid platsen som "Mr-P" påstår i TV-programmet...
Citera
2016-10-28, 01:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
PAJ kan ju ha förstört brottsplatsen då han sprang dit, därav har dom problem med att använda hans DNA
Nja det beror ju vad för DNA spår det är. Hår eller hudflagor kan förklaras ha hamnat där när han kom till mordplatsen dagen efter mordet.
Är det hudavskrap under Evas naglar när hon har klöst GM då har det ju hamnat där när hon slogs för sitt liv.
Är det sperma så har den ju knappast hamnat där när hon hittades död. Han hade väl knappast möjlighet att onanera vid ett lik dagen efter med flera vittnen i närheten.

Dessutom så ska mordet ha varit arrangerat som ett sexmord men det var det inte. Mördaren hade arrangerat kroppen så att det skulle se ut så.
Eva blev mördad med knivhugg både bakifrån och framifrån och det är gjort i raseri med så många knivhugg med en lång kniv.
Hon blev knivhuggen först och avklädd sen. Så gör väl en nekrofil?
En person galen av svartsjuka mördar så som Eva blev mördad...
Citera
2016-10-28, 01:28
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Tack för detta ytterst informativa inlägg! Jag hade inte läst om detta tidigare. Något om DNA-rester nämns inte i TV-programmet...Varför? Kan man undra... Kanske har polisen redan testat detta mot TV-programmets "Mr-P" och det stämmer inte? Då faller ju hela tesen i programmet och det blir ingen bra TV. Kan det vara så eller är jag för misstänksam och cynisk nu?

Nej jag kan inte tänka mig att han har testats, av programmet att döma så har ju Mr P aldrig kollats upp ordentligt, det är ju det som är själva grejen. Polisens utredningsarbete förefaller ha varit ett totalt misslyckande, för att inte säga rent uselt.
Citera
2016-10-28, 01:29
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Är PAJ brevbärare?

Rakbanan var det du som var vittnet?
Citera
2016-10-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Är PAJ brevbärare?