2019-09-29, 13:20
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Igår, 15:23 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Eva hittades naken förutom en t-shirt och låg i en lite märklig placering med ena armen upp och den andra ned.
Idag, 10:06 länk
Citat:
Sen verkar det vara första gången man berättar om armarnas ställning, en detalj man kanske skulle sparat ifall någon velat erkänna.
Sen verkar det vara första gången man berättar om armarnas ställning
Det har tidigare i media framgått att det är en fot som har stuckit upp ur gräset.

Mediedeckarna och mordfallet Eva Söderström
(Hypotes) Tycks vetat i förväg var kroppen låg
Den person som först hittade kroppen var en granne till AS, grannen hade sett en fot sticka upp ur gräset när han tittade inåt skogsdungen.
2019-04-14, 19:52 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Som jag minns det var det en kvinna, en granne till Eva's föräldrar som hade sin bror på besök den här helgen. Dom gick tillsammans ner för Långbacken nångång mellan ca 14:00 och 14:30 för att leta efter Eva och när man befann sig nere vid den lilla grusparkeringen (belägen mittemot skogsdungen) så började dom blicka in mot träden i skogssnåret och då såg kvinnan något som såg konstigt ut där inne. Brodern som förmodligen var lite längre och kanske även tog ett par steg framåt kunde då se att det var en fot / ett ben som stack upp ur snåret.

Man kan väl därmed säga att det var både kvinnan (grannen) och hennes bror som hittade kroppen.
Brodern som förmodligen var lite längre och kanske även tog ett par steg framåt kunde då se att det var en fot / ett ben som stack upp ur snåret.
Det framgår av artikeln Bakgrund: Evamordet fortfarande en gåta att jeansjackan tagits av Eva efter mordet.
Huggits genom kläderna

Men hon har huggits genom kläderna, bland annat genom jeansjackan som sedan tagits av henne.
För att klä av Eva hennes jeansjacka måste armarna först lirkas ur en åt gången. Betänk er hur en babys avklädning går till. Babyn rullas åt ena sidan för att frigöra första armen, därefter hålls den andra armen upp för att jackan ska kunnas tas av.

Därav att Eva hittades i en lite märklig placering med ena armen upp och den andra ned.

Variationer på detta finns ju självklart, och är man två så går det givetvis mycket lättare.

—-

Idag, 09:21 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Bra, sluta kommentera då eller att dra nån rappakalja för att du faktiskt tror att du kan få folk att titta åt ett annat håll. Hade polis jobbat som de gör idag då vet vi alla vem som suttit. Inte hade stackars cykelmannen varit den första de tittat på, nej, det hade varit den självutnämnde sk pojkvännen... obs självutnämnde!
Bra, sluta kommentera då eller att dra nån rappakalja för att du faktiskt tror att du kan få folk att titta åt ett annat håll.
Jag tror faktiskt att jag kan få folk att titta åt ett annat håll.

Men var lugn, du har faktiskt några ihärdiga anhängare i behåll, som t.ex. BerraSWE, kramiklon och Timeout.
Citera
2019-09-29, 13:27
Citat:
Enligt P hade de hållit förhållandet hemligt och bara berättat för ett fåtal, frågan är om polisen kontrollerade dessa uppgifter? Och när skulle de offentliggöra förhållandet? Efter att Eva flyttat till Sundsvall?

Eva hade uppenbarligen andra planer än att att vara ihop med mr P i och med hennes flytt.
Det här är ju den intressanta delen av historien. Någon ville inte se Eva flytta, alternativ så var någon svartsjuk på Eva och mr P.
Enligt mig så är mördaren antingen mr P eller BÅ eller båda ihop. BÅ som lämpligt nog fick jobb på annat håll efter mordet.
Citera
2019-09-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eva hade uppenbarligen andra planer än att att vara ihop med mr P i och med hennes flytt.
Det här är ju den intressanta delen av historien. Någon ville inte se Eva flytta, alternativ så var någon svartsjuk på Eva och mr P.
Enligt mig så är mördaren antingen mr P eller BÅ eller båda ihop. BÅ som lämpligt nog fick jobb på annat håll efter mordet.

Tråkigt att du misstänker BÅ, som inte har något med mordet på Eva att göra!
Citera
2019-09-29, 15:38
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Tråkigt att du misstänker BÅ, som inte har något med mordet på Eva att göra!
Instämmer med echoesofglory!
Citera
2019-09-29, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Instämmer med echoesofglory!

Jag misstänker alla som var med Eva sista kvällen och som skyddar den skyldige.’
Citera
2019-09-29, 23:27
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
En del intressant, men mest gammal skåpmat.

Citat:
"Arne Åkerlund som arbetade på dåvarande Mittnytt på SVT fick den första dagen efter mordet ett tips om vad som hade hänt. Han och en fotograf var de första journalisterna på plats.

De hade först lite svårt att hitta platsen där Eva hittats, eftersom den låg lite ensligt och var omgiven av sly och högt gräs. Så småningom såg de en polisman i skogen och förstod att de hade kommit rätt."

Antagligen hade P tur som hittade platsen direkt...

Men mördaren hittade platsen direkt från vägen när han kom dit... och det var inte tur!
Dom som hittade kroppen först hittade den från parkeringsplatsen. En annan vinkel och där körde aldrig PAJ in, han kom på grusvägen och sprang rakt in till kroppen.
Reportrarna kom också på vägen och fick leta... men PAJ stannar exakt mitt för och springer rätt in till kroppen. Inget letande där inte.
Citera
2019-09-29, 23:28
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Enligt P hade de hållit förhållandet hemligt och bara berättat för ett fåtal, frågan är om polisen kontrollerade dessa uppgifter? Och när skulle de offentliggöra förhållandet? Efter att Eva flyttat till Sundsvall?
Det fanns inget förhållande för Eva ville inte ha äcklet... och där har vi anledningen till mordet.
Citat:
Såklart det var hemligt....ovh vem kan säga emot det?
Konstigt är att P inte har minsta kontakt med Evas familj..... borde vara sammansvetsade, men, det är noll kontakt...
Per Arne Jakobsson har en passande adress... Slaktargatan och den passar ju bra.

Ja det är mycket som är konstigt med PAJ.
Citat:
Att P hittade platsen direkt... inte så konstigt, eller hur?

Finns bara en som kunnat fånga in Laban....

Och varför var kropp och kläder arrangerade?

Klart att det finns en misstänkt för polisen, så dumma är ni väl inte.....
Från artikeln:
”Laban kände mördaren”
Arne Åkerlund är van vid hundar och han tror att Laban kände mördaren.

Hunden beskrivs som reserverad och brukade skälla på okända. Han gick aldrig fram till någon han inte kände och Eva brukade aldrig ha honom kopplad.

– Det är något jag reagerade på för det är inte så lätt att komma nära en okänd hund och att i det läget döda den med ett enda hugg, det tror jag är näst intill omöjligt, säger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...olisen-i-30-ar
Senast redigerad av Timeout 2019-09-29 kl. 23:40.
Citera
2019-09-29, 23:32
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Män mördar kvinnor för när dom inte få dom ska ingen annan få dom heller!!!

Eva avslutade sitt boende i Kramfors och skulle starta ett nytt liv i Sundsvall... utan äcklet PAJ.
Citera
2019-09-30, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Män mördar kvinnor för när dom inte få dom ska ingen annan få dom heller!!!

Eva avslutade sitt boende i Kramfors och skulle starta ett nytt liv i Sundsvall... utan äcklet PAJ.

Det vore märkligt om inte BÅ märkte något konstigt med Mr P under dom två veckor dom bodde ihop efter mordet. Förmodligen fick hon kalla fötter och drog så fort hon fick chansen och kom aldrig åter. Frågan är varför hon skyddar Mr P.
Citera
2019-09-30, 18:52
Medlem
Tror inte att BÅ skyddar PAJ, hon har nog berättat vad hon vet.....

Jag skulle gärna vilja se den där listan igen, där det stod i % hur någon rangordnade potentiella mördare. Jag kommer inte ihåg vem som skrev det...
Citat:
Det vore märkligt om inte BÅ märkte något konstigt med Mr P under dom två veckor dom bodde ihop efter mordet. Förmodligen fick hon kalla fötter och drog så fort hon fick chansen och kom aldrig åter. Frågan är varför hon skyddar Mr P.
Citera
2019-09-30, 22:05
Medlem
Citat:
Tror inte att BÅ skyddar PAJ, hon har nog berättat vad hon vet.....

Jag skulle gärna vilja se den där listan igen, där det stod i % hur någon rangordnade potentiella mördare. Jag kommer inte ihåg vem som skrev det...

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Senast redigerad av echoesofglory 2019-09-30 kl. 22:13.
Citera
2019-10-01, 11:45
Medlem
Såg dit inlägg nu...
Jag tycker inte att det är det minsta konstigt... vilka var utredarna? Christer van der Kvast, Seppo Pentinen och hur de överhuvudtaget fick arbeta som chefsåklagare och kriminalpolis är en gåta, det är väl bara att titta på Qvick...de hade samma drev efter Sture. Samt var ju Börje Öhman inblandad, en som slickar tungan brun för att få komma till Sundsvall och leka med de STORA killarna🤮😡 fy fan, de tre borde bli dömda och sitta i fängelse.
QUOTE=bradgardsindianen|67332898][/quote]

Om utredningen varit så systematisk och grundlig att man kan utesluta andra till 100% utom en specifik så är det ju märkligt att man inte formellt betraktat denne som misstänkt ens?[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in