2017-03-07, 00:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är åtskilliga mördare som har varit djurplågare som barn, att barn avsiktligt plågar djur är en varningssignal, det är förmodligen därför som Trapizo undrar hur P-A var som barn och om han var djurplågare. Men eftersom han aldrig får något ordentligt svar på sin fråga så blir det att han hela tiden återkommer till det.
Ja, Trapizo tycks se ett mycket starkt samband mellan djurplågeri och mord. Kan det vara det Trapizo vill säga, att eftersom det inte finns några uppgifter om att Mr.P har plågat djur som liten, så kan Mr.P heller inte vara gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2017-03-07 kl. 00:03.
Citera
2017-03-07, 00:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kanske aldrig har tvättat några nedblodade kläder från honom? Det är väl lite mycket att tycka att någon borde reagera på något som tänkbart inte hänt?

Är det moderns fel att Eva mördats? Att P traumatiserats över att ha bott granne med morsan?

Jag har personligen inte en aning men det finns ett rykte som säger det, förmodligen bara en skröna... eller?

Nej det har jag aldrig påstått. Att P. ska ha "traumatiserats" av att han har bott granne med sin mor har jag heller aldrig påstått, vilken livlig fantasi du har.
Citera
2017-03-07, 00:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, Trapizo tycks se ett mycket starkt samband mellan djurplågeri och mord. Kan det vara så Trapizo tänker, att eftersom det inte finns några uppgifter om att Mr.P har plågat djur som liten, så kan Mr.P heller inte vara gärningsmannen?

Ja och det gör han med all rätt. Ja jag tror att det är så han tänker, men dom få som i sådant fall känner till den sidan av P-A J läser förmodligen inte tråden. Det vore högintressant om det gick att få något sådant bekräftat av någon som kände P-A som barn.
Citera
2017-03-07, 00:13
Medlem
Om polisen ser samma som några av oss andra i tråden så borde dom ta in P på förhör nu om dom inte gjort det, han vill berätta nu.
Visst har jag fattat rätt nu P-A.
Citera
2017-03-07, 00:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du påstår ju än det ena och än det andra för att få teorin om honom som GM att passa.

Det beror väl på, om Evas åsikter om andras rent personliga angelägenher, låtsade intresse för någon i syfte att göra någon svartsjuk berodde på att hon hade någon personlighetsstörning, eller var "lite eljest" så kanske man ler lite översssende om man av någon anledning måste haft med henne att göra? Men visst jag håller principiellt med om att det vore bättre och väl mer civilserat att be henne fara och flyga men ändå lite tveksam på att det nödvändigtvis är någon som generellt har bristande impulskontroll.

Nej det gör jag verkligen inte, vad "påstår" jag? ge ett exempel.

Så är det och det får du leva med, jag tvingas ju leva med att du har en annan åsikt.
Jag skriver och lyfter fram dom saker som jag tycker är intressanta.
Citera
2017-03-07, 00:24
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är åtskilliga mördare som har varit djurplågare som barn, att barn avsiktligt plågar djur är en varningssignal, det är förmodligen därför som Trapizo undrar hur P-A var som barn och om han var djurplågare. Men eftersom han aldrig får något ordentligt svar på sin fråga så blir det att han hela tiden återkommer till det.
Öhh, nej. Åtskilliga mördare har inte varit djurplågare som barn.

De flesta mördare har aldrig plågat djur.

Det blir lite löjets skimmer över denna tråd när påhittade fakta och teorier ständigt framförs och sväljs av merparten av deltagarna här. Ska ni driva er agenda så försök att göra det lite snyggare tack.

God natt, sov gott, dröm vackra drömmar.
Citera
2017-03-07, 00:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nä, jag menar att det framstår som ett väldigt långskott enbart konstruerat för att inget egentligt motiv finns. Eller möjligt finns men inte presenterats eller framkommit.
Jag tror att Safariks teori om ett fejkat sexmord kan ha krånglat till det här. Kan det inte vara så enkelt ändå att det faktiskt fanns ett sexuellt motiv, oavsett om gärningsmannen nu var utsocknes eller Kramforsbo? Jag vet inte hur statistiken ser ut, och vi behöver kanske inte gå in på detaljer, men det måste ju förekomma ibland att sexuella brott inte slutar exakt på det sätt som gärningsmannen har tänkt sig? T.ex. kan ju hunden knappast ha varit en stämningshöjare.
Citera
2017-03-07, 00:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men ditt redogörande av fakta var han bott exempelvis färgas starkt av dina åsikter, och ibland rena spekulationer där du justerar förutsättningar lite hit och dit. Och ibland förutsätter du det som du med teorin vill bevisa.

Jag kan inte rå för att han har bott inom ett minimalt område i hela sitt liv, jag återger endast fakta.

Vad är det som är rena spekulationer? ge exempel.
Vad är det för förutsättningar som jag justerar? ge exempel.
Vad menar du med att jag förutsätter det teorin vill bevisa? ge exempel.
Citera
2017-03-07, 00:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att Safariks teori om ett fejkat sexmord kan ha krånglat till det här. Kan det inte vara så enkelt ändå att det faktiskt fanns ett sexuellt motiv, oavsett om gärningsmannen nu var utsocknes eller Kramforsbo? Jag vet inte hur statistiken ser ut, och vi behöver kanske inte gå in på detaljer, men det måste ju förekomma ibland att sexuella brott inte slutar exakt på det sätt som gärningsmannen har tänkt sig? T.ex. kan ju hunden knappast ha varit en stämningshöjare.

Jo så kan det givetvis vara, att P-A till vilket pris som helst "skulle ha" Eva men att det hela inte slutade på det sättet som han hade tänkt sig, det blev istället till att vika ihop kläder och göra fint på mordplatsen när samvetet började spöka. Det innebär i sådant fall att BÅ definitivt kan strykas från listan över misstänkta, en hästskändare kan det inte heller vara, för den personen skulle förmodligen inte bli upphetsad av att bli påkommen.
Citera
2017-03-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Det blir lite löjets skimmer över denna tråd när påhittade fakta och teorier ständigt framförs och sväljs av merparten av deltagarna här. Ska ni driva er agenda så försök att göra det lite snyggare tack.

Nu är det ju så att vad gäller mördare som varit djurplågare som barn är något som Trapizo tagit upp gång på gång i tråden. Pudelfrillan har endast svarat honom. Tror att det är löjets skimmer du ska svara Trapizo på.

Det är ju nu som det kommit fram en hel del om P som gör att allt blir väldigt misstänksamt vad gäller honom. Anser att det är helt och hållet polisens fel att det blivit så.

Sen poliserna i Kramfors, den av dom som är kompis med P, den polisen gör allt för att mörka och gjorde väl även så 1987. Den kompisen hoppas jag att ingen i den här tråden glömmer och till er poliser som som läser här så tror jag att ni är fullständigt medveten om vem det är.

God natt du oxå, och snart vaknar du upp i verkligheten.
Citera
2017-03-07, 01:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Kolla först upp vad ordet åtskilliga betyder innan du uttalar dig så korkat.
Med åtskilliga menas: En hel del, många, flera etc.
De flesta mördare har givetvis inte plågat djur men åtskilliga har gjort det, förstår du inte skillnaden? jag har aldrig någonsin hävdat att de flesta mördare har plågat djur.

Det finns inga påhittade fakta eller påhittade teorier som dryftas f.n. därmed inte heller några deltagare som sväljer något sådant.

Du får ta och ge något konkret exempel på detta annars har du noll trovärdighet. Du dyker upp som gubben i lådan och kastar ur dig någon slasktratts-kommentar och sedan kryper du tillbaka in under den sten du kom ifrån, vad är du för en ryggradslös amöba egentligen?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-07 kl. 01:16.
Citera
2017-03-07, 01:01
Medlem
HarAltunderCtrls avatar
Någon som vet namnet på han "Mr P"? Enda benämningen jag sätt och det måste ju ligga ute någonstans vad han heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in