2016-12-10, 14:29
Medlem
Ofta när polisen har uttalat sig i media angående fallet har man gjort tydligt att man tror sig veta att vissa personer av olika skäl inte berättat allt de vet, "lojaliteter kan förändras under åren har man sagt".
Det skulle möjligtvis kunna vara uppgifter som smular sönder någons alibi, men även andra uppgifter som månde kunna bringa klarhet i fallet.

De som sitter inne med viktiga uppgifter och ännu inte berättat allt måste rimligtvis känna en stark inre press av skuldkänslor och dåligt samvete. Följaktligen kan man bara säga: Berätta för polisen allt ni vet, för er egen skull, Evas anhörigas skull, allas vår skull. Det är dags att detta fall klaras upp nu!
Citera
2016-12-10, 14:37
Medlem
Ja man får absolut spekulera och framförallt undra över hur människor agerar i olika situationer . Har haft en arbetskamrat som var psykopat och det var fruktansvärt obehagligt hur hon kunde manipulera och lura folk
Citera
2016-12-10, 15:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Ofta när polisen har uttalat sig i media angående fallet har man gjort tydligt att man tror sig veta att vissa personer av olika skäl inte berättat allt de vet, "lojaliteter kan förändras under åren har man sagt".
Det skulle möjligtvis kunna vara uppgifter som smular sönder någons alibi, men även andra uppgifter som månde kunna bringa klarhet i fallet.

De som sitter inne med viktiga uppgifter och ännu inte berättat allt måste rimligtvis känna en stark inre press av skuldkänslor och dåligt samvete. Följaktligen kan man bara säga: Berätta för polisen allt ni vet, för er egen skull, Evas anhörigas skull, allas vår skull. Det är dags att detta fall klaras upp nu!

Det där tyder ju på att de har sett misstämmelser i utsagor av vissa av dem de hört. Frågan är om det är tillräckligt för att "pressa" på angående detta, eller om det helt enkelt är så att just dessa finns i den närmaste kretsen som inte behöver vittna under straffansvar.
D. v. s. de i närståendekrets som typiskt kanske beter sig lite konstigt, man kanske inte berättar om någon gammal konflkt som man tänker är betydelsesös etc...

Tycker det är lite otympligt att gå och antyda på det sättet, ungefär som att man vill uppmuntra ryktesspridning. Man ser det där yttrandet i/kring en del gamla fall, inte bara detta.
Jag brukar fundera vad det så att säga "står för" men brukar landa i att det gissningsvis är någon utsaga i vittnesfria kretsen som kanske är lite svajig (eller någon person som är konstig) men inte tillräckligt för att räcka till att de ska ses som skäligt misstänkta?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-10 kl. 15:35.
Citera
2016-12-10, 15:10
Medlem
Jag har några frågor jag skulle vilja ha svar på . Helst från P som jag sett som vän i många år. Jag vet att du läser den här tråden och undrar var uppgifterna om ditt agerande under natten mellan lö o sö kom ifrån? Sa du det under polisförhöret ? Måste ju finnas dokumenterat eftersom M o B hade klockslag . Då undrar jag bara 1. Varför var du ute och letade Eva ? 2. Hur visste du vart hon låg ? 3. Varför ljög du i programmet? 4. Om du lämnade uppgifter om dina förehavanden under natten hur kan det då komma sig att du inte minns?? Vill avsluta med att säga att är du oskyldig så är detta fruktansvärt att bli uthängd här, men är du skyldig så ska du hängas på torget i pungkulorna för att då i alla år fört oss bakom ljuset
Citera
2016-12-10, 15:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
jag tror antal knivhugg inte säger nåt om GMs psykiska status.

Däremot har polisen trott att 11 knivhugg innebär att en person som inte är 100 har utfört mordet.
då passade Sture in och PAJ avfördes per omgående.
Tror inte PAJ visat sig ha psykisk störning,ohälsa och vårdats för detta.

Jag tror tvärtom, att om ett obefogat och extremt övervåld har brukats så bör man misstänka att Gm KAN lida av en psykiskt störning, kanske t.o.m. en allvarlig sådan. Eller så är han helt frisk, visst.

Hade PAJ gripits som misstänkt inledningsvis, redan vid tidpunkten för mordet så hade han GARANTERAT fått genomgå en § 7-undersökning och kanske även en rättspsykiatrisk undersökning, just med anledning av det extrema övervåldet med 11 knivhugg, allt annat hade varit tjänstefel. Så vad är problemet för alla er som krampaktigt håller er kvar vid att P. endast var svartsjuk och inte hade någon psykisk diagnos?

Att polisen misstänkte att mordet var utfört av en person som inte var "100" var absolut ingen tanke som var fel i sig tvärtom, men att lägga allt fokus på Sture i det läget, det var en grov felbedömning av polisen. Du kan väl inte på fullt allvar jämföra Sture's psykiska status med den som PAJ ev. kan ha lidit av vid tidpunkten för mordet. Sture var ju förståndshandikappad och mer av en "retard".

Nej det har du förmodligen helt rätt i, jag tror inte heller att någon diagnos någonsin har ställts på P. eller att han har vårdats för detta, men det kvittar i sammanhanget för det är så oerhört många människor som går "odiagnostiserade" genom ett helt liv och P. kan mycket väl vara en av dessa.
Citera
2016-12-10, 15:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
För egen del så reagerade jag mest på P:s agerande i programmet . Mkt av det han sa där var helt okänt för mig. Tycker han borde ha nämnt nånting till mig på lö morg om vad han haft för sig under natten , men var inte onormalt orolig utan verkade mest lite bekymrad över vart hon höll hus och samma tanke hade jag också , att hon dyker väl upp snart! Sen när han flera ggr i programmet säger att han inte minns 🙄 För vissa saker glömmer man aldrig efter en sån händelse

Jag tror att anledningen till att P. inte nämnde någonting på morgonen om vad han haft för sig under natten berodde på att han ännu inte hade hunnit dikta upp sina lögner vid denna tidpunkt.
Citera
2016-12-10, 15:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Då när det hände så var vi nog alla chockade, rädda och ledsna, men vi pratade naturligtvis om detta och vi blev förhörda också . Själv hade jag inte misstankar åt nåt håll, men min magkänsla sa att det inte kunde vara den där Sture iallafall. Det enda jag då var förbryllad över det var Laban eftersom jag visste hur skygg han var och att det kändes som att GM måste vara någon som kände hunden mkt väl. Vi är flera som nu i efterhand har pratat om det som framkom i programmet och hur vi upplevde situationen då och det är mkt som inte stämmer

Du nämnde själv att inte ens du fick klappa Laban, vilka var det som fick klappa honom? Jag antar att Eva's mördare bör vara en av dom som kände Laban mycket väl:

Anneli
Niklas
Eva's mor
Eva's far
Per-Arne

Om du kommer på fler så skriv ner dessa personer.
Citera
2016-12-10, 16:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej jag har ingen utbildning i psykiatri , men vad jag läst och hört om personer med nån form av störning så kan dom växla ganska snabbt i sitt beteende och det hade ju gått typ 8 timmar mellan mordet och vårat möte på morgonen

Ja exakt, du har helt rätt och det är just därför det är svårt för en "vanlig" person att bedöma detta, bra att åtminstone du förstår vad jag menar.

Det finns ju endast en anledning till varför vi diskuterar detta och det är för att vi alla vill komma så nära sanningen som möjligt och för att vi alla vill att mordet på Eva ska bli löst eller hur?
Citera
2016-12-10, 16:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja man får absolut spekulera och framförallt undra över hur människor agerar i olika situationer . Har haft en arbetskamrat som var psykopat och det var fruktansvärt obehagligt hur hon kunde manipulera och lura folk

Tack, skönt att höra, då är vi av samma åsikt.

Ja precis, ta bara exemplet med din arbetskamrat, det är mycket man inte vet om folk och mycket som dessa personer kan lyckas dölja för sin omgivning. Det stod ju inte psykopat skrivet i pannan på denna människa.
Citera
2016-12-10, 16:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja exakt, du har helt rätt och det är just därför det är svårt för en "vanlig" person att bedöma detta, bra att åtminstone du förstår vad jag menar.

Det finns ju endast en anledning till varför vi diskuterar detta och det är för att vi alla vill komma så nära sanningen som möjligt och för att vi alla vill att mordet på Eva ska bli löst eller hur?

Halleluja.... kan det bli mer sosse dagis...?
Citera
2016-12-10, 17:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ta av dig offerkoftan och kasta "prinsessan på ärten" tonen i dystacken där den hör hemma vad gäller dig (om en säger att du argumenterar som ett arsle kan du skita i det men är det flera kanske det är klokt att fundera) . Jag behöver inte undervisning från dig om ämnet yttrandefrihet. Varför gnäller du om "yttrandefrihet" över huvudtaget? Jag har inte velat begränsa din yttrandefrihet på något sätt. Jag ser inte tillstymmelse till sådan ansats hellet hos habet, det hen gjorde initialt var att på ett tämligen artigt sätt ifrågasätta ditt argument. Man kanske t. o. m. skulle kunna kalla det hyggligt, det är ju lätt att hamna i ett cirkelresonemang om man funderar på ett problem själv, det är ju inte ovanligt, därav nyttan med diskussionsforum.

Tack och hej.

Ta och sila snacket lite nu, även om du blev trampad på en öm tå.

Vidare, säg inte åt mig vad jag ska göra eller försök att undervisa mig, när du inte tål att jag svarar med samma mynt.

Så länge du har fel måste jag fortsätta att korrigera dig, jag har INTE argumenterat för att det endast kan förhålla sig på ett sätt när det gäller P. och hans psykiska hälsa. Jag har endast spekulerat kring hans möjliga psykiska tillstånd vid tillfället för mordet. Varför ska ett fritt spekulerande från min sida totalsågas av i det här fallet 'habet' när han själv omöjligen kan ha någon vetskap om PAJ's psykiska hälsa.

Själv har jag hela tiden varit öppen för alla möjliga infallsvinklar och dessutom även för att det kanske inte ens existerar någon psykisk ohälsa hos P. (även om jag finner det osannolikt), medans 'habet' är låst och i det närmaste religiöst övertygad om att P. är helt frisk och endast var svartsjuk vid mordtillfället. Sedan dyker du plötsligt upp som guds skänk från ovan i denna tråd och tar honom i försvar?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-12-10 kl. 17:28.
Citera
2016-12-10, 17:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Halleluja.... kan det bli mer sosse dagis...?

Ja, jag förstår att du mår dåligt nu, men det blir bättre ska du se.

I stället för att vara inne och håna andra användare och spamma tråden kan du väl pynta julgranen eller göra något annat mer vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in