Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Väldigt många ord blev det! Faktiskt så många att det blir svårt att sortera i ett svar till dig.
Du har en minst sagt märklig debatteknik. Klipper i dina inlägg så de får en annan innebörd.
Så till saken.
Den fetade meningen kan omöjligt tolkas på annat sätt än att paj led av psykisk ohälsa och vad som visar det är att han delat ut 11 knivhugg
Vad grundar du det här uttalandet på, kan det möjligtvis vara pga att han utdelade 11 knivhugg eller har du något annat som talar emot att han skulle vara fullt frisk.
Jag menar precis vad jag skrev. En person som varit i ett psykotiskt tillstånd och dessutom varit utsatt för den enormt stressiga situationen att utfört ett mord, är inte helt normal några timmar efteråt! Det är inte det minsta luddigt, det är rena och skära fakta.
Se ovan, "Den fetade meningen ....."
Nej jag undvek inte frågan, jag började mitt inlägg med att säga att jag mycket möjligt kunde ha fel på just det.
Nej du har aldrig skrivit det men du tog upp personlighetsstörning i samma veva som du pratar om pajs tillfälliga psykos. Jag bara påpekade att personlighetsstörning inte hade något att göra med den debatt vi har här just nu. Paj kan mycket väl lida av en personlighetsstörning det har jag ingen aning om.
Åter igen, nu pratar du om en person som skall ha varit i psykos. Det är du som hävdar att psykosen har med mordet att göra, det finns mängder av mord där personer som inte är psykiskt sjuk utfört dem så du måste på något sätt mena att just psykosen har påverkat paj. Jag skriver det igen, en person som är psykotisk och dessutom skulle utfört ett mord är inte ute och kör hästfinka några timmar senare och människor omkring märker något på dem, var så säker. Innan du skriver om detta igen så ber jag dig ta och fråga någon IRL så slipper du ta upp det igen.
Här har du en poäng. Han borde enligt mig, om han är oskyldig, stämma TV4, det skulle jag gjort
Den fetade meningen kan omöjligt tolkas på annat sätt än att paj led av psykisk ohälsa och vad som visar det är att han delat ut 11 knivhugg
Ja exakt, det är ju det jag skriver, "psykisk ohälsa", vad är det du inte förstår?
Men vad du anklagade mig för var
en helt annan sak, nämligen att jag använde mordet som ett "bevis" för att paj led av en
psykisk störning. Det är en
STOR skillnad på att lida av psykisk ohälsa och en psykisk störning. DU verkar inte ens veta vad du har skrivit...
Vad grundar du det här uttalandet på, kan det möjligtvis vara pga att han utdelade 11 knivhugg eller har du något annat som talar emot att han skulle vara fullt frisk.
Ja det är väl givet, jag hävdar att P. inte var fullt frisk vid detta tillfälle när han mördade Eva med 11 djupa knivhugg, medans du å andra sidan menar att han visst var fullt frisk när han gjorde detta. Men det är helt ok för mig att du är av den den åsikten.
Jag menar precis vad jag skrev. En person som varit i ett psykotiskt tillstånd och dessutom varit utsatt för den enormt stressiga situationen att utfört ett mord, är inte helt normal några timmar efteråt! Det är inte det minsta luddigt, det är rena och skära fakta.
Ja och, det här är väl ingen nyhet? jag har väl aldrig hävdat något annat? det dröjde nog ett bra tag innan P. var normal efter den natten.
Nej jag undvek inte frågan, jag började mitt inlägg med att säga att jag mycket möjligt kunde ha fel på just det.
Jo du har undvikit frågan 2 gånger nu och den handlar om huruvida P. verkligen var "väletablerad i samhället" då, på den tiden, 1987 vid 30 års ålder? Enligt dig var P. så väletablerad så han omöjligen kunde lida av en psykisk störning så jag bad dig därför att berätta hur du tänkte då och var du har fått dom uppgifterna ifrån? Men vi lägger ner den frågan för du vet ju ändå att du har helt fel när det gäller detta.
Nej du har aldrig skrivit det men du tog upp personlighetsstörning i samma veva som du pratar om pajs tillfälliga psykos. Jag bara påpekade att personlighetsstörning inte hade något att göra med den debatt vi har här just nu. Paj kan mycket väl lida av en personlighetsstörning det har jag ingen aning om.
Men hur är du funtad? Ja det är klart att jag tar upp personlighetsstörning i samma veva som jag pratar om PAJ's tillfälliga psykos, eftersom man kan utveckla psykoser när man lider av en personlighetsstörning.
"Bara påpekade att personlighetsstörning inte hade något att göra med den debatt vi har här just nu"??? Luddigt värre som vanligt... syftar du på debatten vi har i tråden eller vad? Allt som vi diskuterar om P. i tråden är aktuellt och har med "debatten" att göra, även huruvida han lider av en personlighetsstörning eller ej.
Du avslutar stycket ovanför med att skriva:
Paj kan mycket väl lida av en personlighetsstörning det har jag ingen aning om. Hur är det möjligt? det är ju det här du har stött och blött nu i otaliga inlägg, att P. INTE led av någon personlighetsstörning vid mordtillfället och därför har både förtalat och kastat skit på mig för att jag är av annan åsikt än dig och hävdar motsatsen. Men nu plötsligt kläcker du ur dig att han mycket väl alltså kan lida av en personlighetsstörning, du vet inte skriver du dessutom, kan man bli annat än mållös?
Åter igen, nu pratar du om en person som skall ha varit i psykos. Det är du som hävdar att psykosen har med mordet att göra, det finns mängder av mord där personer som inte är psykiskt sjuk utfört dem så du måste på något sätt mena att just psykosen har påverkat paj. Jag skriver det igen, en person som är psykotisk och dessutom skulle utfört ett mord är inte ute och kör hästfinka några timmar senare och människor omkring märker något på dem, var så säker. Innan du skriver om detta igen så ber jag dig ta och fråga någon IRL så slipper du ta upp det igen.
Nej, du läser uppenbarligen inte vad jag skriver, läs om och läs rätt! Jag hävdar inte att P. har en psykos morgonen efter men jag utesluter inte att han fortfarande kan befinna sig i ett tillstånd från efterdyningarna av en psykos som utlöstes i samband med mordet, eller innan. Jag är inte låst till något av alternativen vilket DU däremot är, du hävdar att P. MÅSTE vara "helt vanlig och normal" morgonen efter för annars skulle han inte kunna köra hästsläpet... lol vet du överhuvudtaget i vilka psykiska tillstånd IRL som människor har kört bil och säkert även bil med hästfinka för den delen...
Han körde f.ö. aldrig någon hästfinka den här morgonen så det kan du inte komma dragandes med. Och NEJ, man kan inte ALLTID se på en person om den har varit psykotisk ett antal timmar tidigare. Du är extremt låst vid att saker och ting i det här fallet endast kan vara på ETT sätt. Jag försöker vidga vyerna kring vad som kan ha hänt i fallet lite åtminstone men vad fan bidrar du med egentligen? Hur går det med din lista?...
Ja jag menar att just en psykos KAN ha påverkat PAJ, är det något fel med det? Jag är fullt medveten att det finns mängder av mord utförda av personer som inte är psykiskt sjuka, (nu har jag iofs. inte hävdat att P. är just "psykiskt sjuk") utan mer pratat om en allvarlig personlighets störning. Men i ett fall där mördaren utdelar 11 knivhugg och använder sig av ett onormalt och obefogat övervåld så ligger det nära till hands att misstänka att gärningsmannen lider av t.ex. en allvarlig psykiskt störning.
Nu får du ta och lägga ner, vad gör du i den här tråden om du inte tål att höra någons åsikt om att P. förmodligen led av psykisk ohälsa när han utfördet mordet?
Jag har många erfarenheter som berör dessa ämnen och som jag har erfarit IRL vilket jag har nytta av när jag skriver i tråden. Men du då, som tyckte att jag skulle fråga någon IRL istället, säg mig vad har du för erfarenheter av det vi diskuterar här i tråden som du har förvärvat IRL?
Här har du en poäng. Han borde enligt mig, om han är oskyldig, stämma TV4, det skulle jag gjort
Ok, men P. är skyldig, jag är övertygad om det. Men du får givetvis tro vad du vill, var och en blir salig på sin egen tro...