2016-12-10, 10:41
Medlem
Känns bra att ni tagit kontakt med polisen. Det skadar nog inte om polisen går igenom fallet ännu en gång och när dom gör det att dom bortser från Sture, då kanske dom kan få nya infallsvinklar.

Oavsett vem som är GM skulle det vara bra om det här fallet kunde lösas.
Citera
2016-12-10, 11:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Jag förstår faktiskt inte varför du är så upprörd.
Jag har givit dig rätt i ett par frågor i den här debatten men jag är inte säker på att du har förstått det då du redan från början ser mig som någon sorts "motståndare". Men framför allt är jag osäker på att du förstår att min utgångspunkt i det här med psykotiskt tillstånd eller ej snarare stärker din grundteori (paj som mördare) än din egen utgångspunkt. D.v.s. om gärningsmannen var psykotisk när dådet utfördes var det inte paj som gjorde det eftersom han var lugn och sansad på morgonen, enligt uppgifter i tråden. Din teori om att paj skulle ha varit psykotisk när han utfört dådet går inte ihop med 'Marpet1's uppgift.

Nu nog om detta för min del.
Citera
2016-12-10, 11:51
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Då när det hände så var vi nog alla chockade, rädda och ledsna, men vi pratade naturligtvis om detta och vi blev förhörda också . Själv hade jag inte misstankar åt nåt håll, men min magkänsla sa att det inte kunde vara den där Sture iallafall. Det enda jag då var förbryllad över det var Laban eftersom jag visste hur skygg han var och att det kändes som att GM måste vara någon som kände hunden mkt väl. Vi är flera som nu i efterhand har pratat om det som framkom i programmet och hur vi upplevde situationen då och det är mkt som inte stämmer
Vad är det som inte stämmer?
Hur upplevde ni situationen då? och nu?
Citera
2016-12-10, 12:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast du ser inte överdrivet clever ut när du härleder teorin för psykisk sjukdom ur omständigheten om visst antal knivhugg vid mordet, en omständighet som det alltså ännu måste bevisas är kopplad till denna Paj. Du grundar din teori med det som återstår att bevisa, och teorin syftar till att vara beviset(!!?!)
Hänvisning till wiki är således på ganska rätt nivå för dig, särskilt om du inte funderar igenom din tankegång innan du postar den. Inget fel att ha fel men att besvara inlägg på det sätt du gör när folk hövligt påpekar att du för ett cirkelresonemang ser inte särskilt respektingivande ut.

Jaså det säger du, som om ditt inlägg i vår diskussion skulle ses som överdrivet intelligent och respektingivande, tillåt mig skratta...

Om du inte inser att det finns en risk att allvarlig psykisk störning kan föreligga ett sånt här typ av brott så får det stå för dig. Det är inget felaktigt antagande. Notera att jag inte säger att så ÄR fallet, det är en väsentlig skillnad. Således inte särskilt clever av dig att påpeka och gnälla om den saken. Varken du eller habet är moderatorer här vad jag vet, så lägg er inte i hur andra spekulerar kring detta fall för det står var och en fritt att göra det på ett forum som detta.

Ok, så om en sak inte är bevisad får man alltså inte spekulera kring den enligt dig? Bra då vet jag var du står, DET var ju clever om något.

Hänvisning till wiki kan snarare behövas i ditt fall, om du kollar upp Flashback så kan du läsa att yttrandefrihet är ett centralt begrepp i reglerna för forumet.
Citera
2016-12-10, 12:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
[/spoiler]

Jag förstår faktiskt inte varför du är så upprörd.
Jag har givit dig rätt i ett par frågor i den här debatten men jag är inte säker på att du har förstått det då du redan från början ser mig som någon sorts "motståndare". Men framför allt är jag osäker på att du förstår att min utgångspunkt i det här med psykotiskt tillstånd eller ej snarare stärker din grundteori (paj som mördare) än din egen utgångspunkt. D.v.s. om gärningsmannen var psykotisk när dådet utfördes var det inte paj som gjorde det eftersom han var lugn och sansad på morgonen, enligt uppgifter i tråden. Din teori om att paj skulle ha varit psykotisk när han utfört dådet går inte ihop med 'Marpet1's uppgift.

Nu nog om detta för min del.

Du läsa se min fetning om vad som gör mig upprörd, du är låst vid ditt resonemang, du utgår från att det endast kan vara på ett sätt utan att du har några som helst belägg för det. Du lämnar ingenting öppet, det blir svårt att spekulera i tråden när "bromsklossar" läggs ut. Jag har inte från början sett dig som någon motståndare, däremot har du haft mycket att gnälla om vad det gäller mig. Men det är bara att acceptera att vissa som typ Joe Blow och även andra har en mycket otrevlig debattteknik.

Att P. var lugn och sansad på morgon är ingen motsättning i sig till att han timmar innan kan ha varit psykotisk, eller menar du att 'Marpet1' med sin personliga upplevelse av situationen (utan att vara utbildad inom psykiatri) är den som ska ställa diagnosen angående P's psykiska tillstånd denna morgon? och detta ska i efterhand alltså inte ens gå att ifrågasätta?
Citera
2016-12-10, 12:20
Medlem
För egen del så reagerade jag mest på P:s agerande i programmet . Mkt av det han sa där var helt okänt för mig. Tycker han borde ha nämnt nånting till mig på lö morg om vad han haft för sig under natten , men var inte onormalt orolig utan verkade mest lite bekymrad över vart hon höll hus och samma tanke hade jag också , att hon dyker väl upp snart! Sen när han flera ggr i programmet säger att han inte minns 🙄 För vissa saker glömmer man aldrig efter en sån händelse
Citera
2016-12-10, 12:22
Medlem
olovpalmes avatar
jag tror antal knivhugg inte säger nåt om GMs psykiska status.

Däremot har polisen trott att 11 knivhugg innebär att en person som inte är 100 har utfört mordet.
då passade Sture in och PAJ avfördes per omgående.
Tror inte PAJ visat sig ha psykisk störning,ohälsa och vårdats för detta.
Citera
2016-12-10, 12:26
Medlem
Nej jag har ingen utbildning i psykiatri , men vad jag läst och hört om personer med nån form av störning så kan dom växla ganska snabbt i sitt beteende och det hade ju gått typ 8 timmar mellan mordet och vårat möte på morgonen
Senast redigerad av Marpet1 2016-12-10 kl. 12:33.
Citera
2016-12-10, 12:48
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Har nyligt fått berättat gör mig att på söndagen efter mordet så var PAJ på en buggkurs och dansade arslet av sig 😖 Flera av dom övriga deltagarna på kursen reagerade över detta märkliga beteende. Vem i hela friden gör detta dagen efter att en nära vän hittats mördad?
Märkligt att vara så oberörd och dansa arslet av sig på buggkursen samma helg som mordet på sin flickvän.Var inte PAJ förtvivlad efter mordet?Sörjde han Eva mycket?
Citat:
För egen del så reagerade jag mest på P:s agerande i programmet . Mkt av det han sa där var helt okänt för mig. Tycker han borde ha nämnt nånting till mig på lö morg om vad han haft för sig under natten , men var inte onormalt orolig utan verkade mest lite bekymrad över vart hon höll hus och samma tanke hade jag också , att hon dyker väl upp snart! Sen när han flera ggr i programmet säger att han inte minns 🙄 För vissa saker glömmer man aldrig efter en sån händelse
Tog PAJ dödsfallet hårt?
Att han glömmer och inte minns trots att det gäller mord på hans flickvän vad beror de på?
Konstigt att han inte berättade att han sökt henne på natten.Var trodde han Eva var nånstans?
Brukade hon utebli och inte komma på avtalad tid?

Citat:
Nej jag har ingen utbildning i psykiatri , men vad jag läst och hört om personen med nån form av störning så kan dom växla ganska snabbt i sitt beteende
Har han visat sig vara psykiskt instabil?Hur är han egentligen som person?
Har han fått psykvård?Är de någon som misstänkt psykisk störning hos honom?
Intresserade han sig för vem som mördade sin nära vän(flickvän)?
Är de någon som vet vad han sa efter mordet och vem han trodde var GM och varför Eva knivhöggs?
Citera
2016-12-10, 13:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jaså det säger du, som om ditt inlägg i vår diskussion skulle ses som överdrivet intelligent och respektingivande, tillåt mig skratta...

Om du inte inser att det finns en risk att allvarlig psykisk störning kan föreligga ett sånt här typ av brott så får det stå för dig. Det är inget felaktigt antagande. Notera att jag inte säger att så ÄR fallet, det är en väsentlig skillnad. Således inte särskilt clever av dig att påpeka och gnälla om den saken. Varken du eller habet är moderatorer här vad jag vet, så lägg er inte i hur andra spekulerar kring detta fall för det står var och en fritt att göra det på ett forum som detta.

Ok, så om en sak inte är bevisad får man alltså inte spekulera kring den enligt dig? Bra då vet jag var du står, DET var ju clever om något.

Hänvisning till wiki kan snarare behövas i ditt fall, om du kollar upp Flashback så kan du läsa att yttrandefrihet är ett centralt begrepp i reglerna för forumet.

Ta av dig offerkoftan och kasta "prinsessan på ärten" tonen i dystacken där den hör hemma vad gäller dig (om en säger att du argumenterar som ett arsle kan du skita i det men är det flera kanske det är klokt att fundera) . Jag behöver inte undervisning från dig om ämnet yttrandefrihet. Varför gnäller du om "yttrandefrihet" över huvudtaget? Jag har inte velat begränsa din yttrandefrihet på något sätt. Jag ser inte tillstymmelse till sådan ansats hellet hos habet, det hen gjorde initialt var att på ett tämligen artigt sätt ifrågasätta ditt argument. Man kanske t. o. m. skulle kunna kalla det hyggligt, det är ju lätt att hamna i ett cirkelresonemang om man funderar på ett problem själv, det är ju inte ovanligt, därav nyttan med diskussionsforum.

Tack och hej.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-10 kl. 13:54.
Citera
2016-12-10, 14:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jag skulle inte vara så säker på hur "man" gör eller inte, peppar peppar något dylikt har inte hänt direkt närstående till mig men om det skulle hända, och som här att personen först verkar *bara* försvunnen, så tror jag nog oro och ev. sömnlöshet kan göra att folk som är nära offret beter sig lite knepigt, även kanske misstankar mot andra eller upplevelse att vara misstänkt själv. Som närstående vet väl många också att det i regel är dem polisen särskilt granskar.
Och statistiskt sett är det väl ofta en närstående, men ändock inte alltid.
Citera
2016-12-10, 14:06
Medlem
Citat:
Nej jag har ingen utbildning i psykiatri , men vad jag läst och hört om personer med nån form av störning så kan dom växla ganska snabbt i sitt beteende och det hade ju gått typ 8 timmar mellan mordet och vårat möte på morgonen

Det är ett komplicerat område det här med psykiska störningar. Psykiska störningar är ett vitt begrepp och spannet är stort. Bland annat skulle det kunna yttra sig som en oförmåga att känna empati, så pass stor att man klassas som psykopat. En sådan person skulle bara känna sig oövervinnerlig och leva i en annan och sin egen lilla verklighet.
Det är inte lätt att avgöra var någonstans en person befinner sig på den skalan.
Jag har inte heller någon utbildning inom området....spekulera får man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in