Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
jag tror antal knivhugg inte säger nåt om GMs psykiska status.
Däremot har polisen trott att 11 knivhugg innebär att en person som inte är 100 har utfört mordet.
då passade Sture in och PAJ avfördes per omgående.
Tror inte PAJ visat sig ha psykisk störning,ohälsa och vårdats för detta.
Jag tror tvärtom, att om ett obefogat och extremt övervåld har brukats så bör man misstänka att Gm
KAN lida av en psykiskt störning, kanske t.o.m. en allvarlig sådan. Eller så är han helt frisk, visst.
Hade PAJ gripits som misstänkt inledningsvis, redan vid tidpunkten för mordet så hade han
GARANTERAT fått genomgå en § 7-undersökning och kanske även en rättspsykiatrisk undersökning, just med anledning av det extrema övervåldet med 11 knivhugg, allt annat hade varit tjänstefel. Så vad är problemet för alla er som krampaktigt håller er kvar vid att P. endast var svartsjuk och inte hade någon psykisk diagnos?
Att polisen misstänkte att mordet var utfört av en person som inte var "100" var absolut ingen tanke som var fel i sig tvärtom, men att lägga allt fokus på Sture i det läget, det var en grov felbedömning av polisen. Du kan väl inte på fullt allvar jämföra Sture's psykiska status med den som PAJ ev. kan ha lidit av vid tidpunkten för mordet. Sture var ju förståndshandikappad och mer av en "retard".
Nej det har du förmodligen helt rätt i, jag tror inte heller att någon diagnos någonsin har ställts på P. eller att han har vårdats för detta, men det kvittar i sammanhanget för det är så oerhört många människor som går "odiagnostiserade" genom ett helt liv och P. kan mycket väl vara en av dessa.