2017-01-30, 13:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Pojkvän eller inte så har PAJs eventuella DNA under Evas naglar inget som helst bevisvärde då det kan ha avsatts under kvällen som PAJ och Eva spenderade ihop.

Så ser den bistra sanningen ut dessvärre och jag är rädd för att ett direkt erkännande av gärningsmannen/kvinnan är det enda sättet detta kan få sin lösning.

Finns det någon "gärningskvinna" någonsin i Svensk kriminalhistoria som har delat ut 11 djupa knivhugg mot en medsyster och sedan dödat hunden med ett perfekt stick i nacken, något som f.ö. endast en person som kände hunden mycket väl kan ha gjort, för att därefter, avslutningsvis "rigga" mordplatsen så det hela ser ut som ett sexmord, utfört av en man? Eftersom man kan räkna personerna som Laban hade förtroende för på en hand så måste du ju i sådant fall även veta vem denna gärningskvinna är, så låt höra? eller du kanske inte är tillräckligt påläst i fallet? Ok, då kan jag upplysa dig om att gärningkvinnan antingen måste vara Eva's mor eller hennes syster Anneli, problemet är att systern har alibi för mordkvällen/natten.

Men jag repekterar din teori. Den här kvinnan måste i sådant fall bli historisk när det handlar om Svenska mord! Så du menar alltså på fullaste allvar att det till och med kan vara så att ett "historiskt mord" har begåtts i det här fallet... av en kvinna! Uträknat av en tvättäkta hobbydeckare med andra ord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-30 kl. 13:59.
Citera
2017-01-30, 13:58
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det där vet du inte ett skvatt om. Det var 2 andra personer/vittnen närvarande i PAJ's lägenhet under mordkvällen, dom borde väl ha lagt märke till om Eva kliade PAJ blodig på ryggen?

Låtsas inte tala som om du vet allt när du inte gör det. Enligt dig finns det ju inget som har något som helst bevisvärde inte ens DNA. Säg mig, hur kommer det sig i sådant fall att polisen nyligen har gått ut med att man satsar extra resurser på att lösa bl.a. det här fallet?

Ja det är möjligt, man får hoppas att PAJ tillslut tar sitt förnuft tillfånga och erkänner, det är ynkligt att han inte kan stå för sina sjuka handlingar.
Vänta lite nu, är det blod eller DNA vi talar om?

Har polisen funnit blod under Evas naglar?
Citera
2017-01-30, 14:01
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Finns det någon "gärningskvinna" någonsin i Svensk kriminalhistoria som har delat ut 11 djupa knivhugg mot en medsyster och sedan dödat hunden med ett perfekt stick i nacken, något som f.ö. endast en person som kände hunden mycket väl kan ha gjort, för att därefter, avslutningsvis "rigga" mordplatsen så det hela ser ut som ett sexmord, utfört av en man? Eftersom man kan räkna personerna som Laban hade förtroende för på en hand så måste du ju i sådant fall även veta vem denna gärningskvinna är, så låt höra? eller du kanske inte är tillräckligt påläst i fallet? Ok, då kan jag upplysa dig om att gärningkvinnan antingen måste vara Eva's mor eller hennes syster Anneli, problemet är att systern har alibi för mordkvällen/natten.

Den kvinnan måste i sådant fall bli historisk när det handlar om Svenska mord! Så du menar alltså på fullaste allvar att det till och med kan vara så att ett "historiskt mord" har begåtts i det här fallet... av en kvinna! Uträknat av en tvättäkta hobbydeckare med andra ord.
Jag tycker inte om att måla in mig i hörn utan föredrar att tänka brett.

Nu börjar du med personpåhopp och otrevligheter igen så jag får återigen be dig att höja debatten.
Citera
2017-01-30, 14:05
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:

Polisens utredare har aldrig sagt att det finns blodspår från gärningsmannen, det är i så fall en trådsanning man skapat här i brist på argument. Läs bakåt lite så får du se hur debattörerna förvanskar olika saker för att kunna nå slutsatsen att en viss person är skyldig till dådet.
Citera
2017-01-30, 14:14
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Polisens utredare har aldrig sagt att det finns blodspår från gärningsmannen, det är i så fall en trådsanning man skapat här i brist på argument. Läs bakåt lite så får du se hur debattörerna förvanskar olika saker för att kunna nå slutsatsen att en viss person är skyldig till dådet.
Precis, en oärlig agenda-driven debatt är vad som pågår i denna tråd och det är mycket olyckligt.
Citera
2017-01-30, 14:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag menade bara att dom andra 2 personerna som var med i lägenheten borde ha sett om Eva "kliade" PAJ på ryggen innan hon åkte hem, inte kliade blodig då givetvis... det var en ironisk överdrift!

Nej, det enda som har nämnts är "hudavskrap" så man får väl tyvärr utgå ifrån att det inte var särskilt djupa riv och klösmärken.

Synd som sagt att ingen kroppsbesiktning gjordes av PAJ.
Citera
2017-01-30, 14:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tycker inte om att måla in mig i hörn utan föredrar att tänka brett.

Nu börjar du med personpåhopp och otrevligheter igen så jag får återigen be dig att höja debatten.

Ja nog tänker du brett alltid, tyvärr blir det inte alltid så lyckat som ditt förslag om en "gärningskvinna".

Ok, ge mig gärna ett exempel på person påhopp eller på otrevligheter (endast såna saker som du själv inte har kallat mig för tidigare) eller svamlar du bara för att åter få upphöja din egen grandiosa självbild genom att nedlåtande säga: "får jag återigen be dig att höja debatten"... vilket löjligt trams.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-30 kl. 15:07.
Citera
2017-01-30, 14:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern

Det har jag aldrig heller sagt, du tolkar ju saker som fan läser bibeln.

Du som har läst bakåt och nu kommer med en massa lösa beskyllningar, kan du ge ett exempel där debattörerna "förvanskar olika saker för att kunna nå slutsatsen att en viss person är skyldig till dådet"? Låt höra nu 'Sommarsemestern', några exempel kan du väl vaska fram eller?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-30 kl. 15:08.
Citera
2017-01-30, 14:48
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Jag menade bara att dom andra 2 personerna som var med i lägenheten borde ha sett om Eva "kliade" PAJ på ryggen innan hon åkte hem, inte kliade blodig då givetvis... det var en ironisk överdrift!

Nej, det enda som har nämnts är "hudavskrap" så man får väl tyvärr utgå ifrån att det inte var särskilt djupa riv och klösmärken.

Synd som sagt att ingen kroppsbesiktning gjordes av PAJ.
Är det där med ryggkliandet också en ironisk överdrift?

Citat:
Ja nog tänker du brett alltid, tyvärr blir det inte alltid så lyckat som ditt förslag om en "gärningskvinna".

Ok, ge mig ett exempel på person påhopp eller på otrevligheter (endast såna saker som du själv inte har kallat mig för tidigare)
Nu höjer vi debatten och slutar med ironiska överdrifter och personangrepp tycker du inte det?
Citera
2017-01-30, 15:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Är det där med ryggkliandet också en ironisk överdrift?

Nu höjer vi debatten och slutar med ironiska överdrifter och personangrepp tycker du inte det?

Ja det var givetvis en överdrift eftersom det är fullkomligt uppenbart att hudavskrapet under Eva's naglar kommer från när hon kämpade för sitt liv och försökte undkomma mördaren.

Du ser, du kunde varken hitta något personangrepp eller någon otrevlighet från mig som du inte redan själv hade använt dig av. Du anklagade mig på falska grunder, trots att du alltså inte är det minsta bättre själv... Men visst, jag förstår att du ville ta chansen, för visst får du väl en kick varje gång du tvingas be mig "höja nivån på debatten" så du själv får känna dig sådär riktigt överlägsen och tillfreds med dig själv.

Jadå om du bara kan få ordning på dina attityd problem så ska vi nog kunna höja nivån avsevärt på den här debatten. När du kom in igår kväll så valde du att inleda direkt med 2 fula personangrepp/påhopp i din kommentar till mig, jag bara friskar upp ditt minne lite...

Du föregår knappast själv med gott exempel.
Citera
2017-01-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ja alltså jag säger inte att PAJ är oskyldig, det kan dock vara friskt att alternativa teorier luftas i tråden då det råder en sällsam konsensus här.

Allt nytt blod med en annan uppfattning än att PAJ är den skyldiga skall misstänkliggöras och slås ned då det hotar den allsmäktiga sanningen som torgförs här.

Vad som sker här är precis det som sanningsapostlarna i denna tråd beskyller snuten för då det gäller Sture.

Det är inte friskt och verkligen inte bra då det gäller en chosefri och framgångsrik debatt.

Nu har jag sagt mitt, ni kan återgå till er navelskådning nu mina vänner.

Det är absolut inget fel att komma med alternativa teorier. Sen är det upp till var och en att bedöma trovärdigheten, och välja vad man vill tro på.
Citera
2017-01-30, 19:16
Medlem
Citat:

Blod är också DNA likväl som hudavskrap, saliv etc.

Vad jag kan förstå har man ännu inte lyckats få fram en fullständig DNA-profil från det material man har för att kunna jämföra med en misstänkt GM. Tekniken går dock framåt och specialanalyserna utvecklas mer och mer.

DNA bevisning ska ju användas i kombination med andra uppgifter för att sedan i slutändan prövas vid en rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in