2025-02-20, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja allting rörande AS och PG känns ihopdiktat, många olika uppgifter, inget går riktigt ihop, det spretar, det är här man ska gräva vidare.

PG verkar ju ha snurrat på bra den där Fredagen.
Från Umeå till Kramfors.
Från Kramfors till Sundsvall.
Hamnat på sjukhus.
Allt inom loppet av några timmar.

Både Eva och PG skulle vara med på samma tävling vad jag förstår.
Anneli ingick inte i dom planerna.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-20 kl. 10:53.
Citera
2025-02-20, 10:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enidentitet
En man skulle inte arrangera mordplatsen på det sättet, med hopvikta kläder och fått det att se ut som en våldtäkt. Men om gärningsmannen tog Evas kläder hemifrån förklarar det också varför dom låg ihopvikta och varför Laban kunde dödas med ett enda knivhugg, i sin säng, eller hemma på farstukvisten.

Annelis alibi kan vara påhittat.
PG kanske inte var i Kramfors överhuvudtaget, om hon nu befann sig i Sundsvall efter en olycka.

Kan man bekräfta att PG faktiskt låg på sjukhus?
Eller är det också påhittat ?

Eller så är den delen att hon var i Kramfors påhittad?
För att skydda Anneli.

Nej jag har mycket svårt att tänka mig att en "galen" våldtäktsman skulle ha vikt ihop Eva's kläder, ställt skorna i ordning och placerat Laban intill hennes kropp.
Nej det finns inte på kartan.

Jag tror att AS och PG initialt ville försöka få det hela att se ut som ett våldtäktsförsök som spårat ur, just för att "säkra" att polisens misstankar direkt, från dag 1 skulle riktas mot en MAN.

Några dagar/nån vecka senare tog man det hela ett steg vidare med sitt utpekande av PAJ. Han fick offras för att dom själva skulle kunna gå säkra.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-20 kl. 10:57.
Citera
2025-02-20, 11:06
Citat:
Nej jag har mycket svårt att tänka mig att en "galen" våldtäktsman skulle ha vikt ihop Eva's kläder, ställt skorna i ordning och placerat Laban intill hennes kropp.
Nej det finns inte på kartan.

Jag tror att AS och PG initialt ville försöka få det hela att se ut som ett våldtäktsförsök som spårat ur, just för att "säkra" att polisens misstankar direkt, från dag 1 skulle riktas mot en MAN.

Några dagar/nån vecka senare tog man det hela ett steg vidare med sitt utpekande av PAJ. Han fick offras för att dom själva skulle kunna gå säkra.

Ännu enklare är det ju om kläderna och skorna togs från Evas hem, vad jag förstår hade hon en egen ingång. Det var vad jag förstår ett flerfamiljshus där Eva hade egen liten lägenhet.
Om inte kunde nog Anneli ändå ta Evas kläder och lägga dom på plats.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-20 kl. 11:11.
Citera
2025-02-20, 12:44
Medlem
Boanchga skrev någonstans att hon och AS var på två ställen under kvällen och ett av dom var då Bollstabruk. Frågan är hur länge de var på det "andra stället" (Kramfors?) innan de åkte till Bollsta
Citera
2025-02-20, 13:25
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Boanchga skrev någonstans att hon och AS var på två ställen under kvällen och ett av dom var då Bollstabruk. Frågan är hur länge de var på det "andra stället" (Kramfors?) innan de åkte till Bollsta

Ja det kan man undra.

Säg att Eva faktiskt kommer hem och träffar toyboyen i lägenheten, Anneli upptäcker att toyboyen är otrogen och tar första bästa kniv och hugger Eva.

PG tror jag inte var där överhuvudtaget.

Det kanske var så att alla 3 delade på samma kille.
Citera
2025-02-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Även ChG’s alibi skulle vara intressant; vilket årtal kom hen till ”Kramfors”?

Anledningen till att det skulle vara intressant att veta är för att PG:

Redan 1997 bodde de tillsammans i Skog (ca 1 mil bort).

Citera
2025-02-20, 19:09
Medlem
Hoppas ChG på att det feta äcklet till PAJ dör en långsam plågsam död?

Om det ligger till så, varför?

Studerade ChG i Umeå?
Senast redigerad av Slaskheter 2025-02-20 kl. 19:33.
Citera
2025-02-20, 20:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Både Eva och PG skulle vara med på samma tävling vad jag förstår.

Anneli ingick inte i dom planerna.

Jag tror du är felinformerad.
Citera
2025-02-20, 20:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Det första stället = kan vara PAJ's lägenhet i Kramfors, fram till ca kl. 21:00.

Det andra stället = Bollstabruk (falskt alibi), efter kl. 21:00 och för resten av kvällen/natten.
Citera
2025-02-20, 20:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja det kan man undra.

Säg att Eva faktiskt kommer hem och träffar toyboyen i lägenheten, Anneli upptäcker att toyboyen är otrogen och tar första bästa kniv och hugger Eva.

PG tror jag inte var där överhuvudtaget.

Det kanske var så att alla 3 delade på samma kille.

Jag tror inte att någon utomstående är inblandad, det här handlar bara om Anneli, PG och Eva.

"Man ska inte krångla till det i onödan", som GW så klokt sa.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-20 kl. 20:28.
Citera
2025-02-20, 22:54
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
Jag tror inte att någon utomstående är inblandad, det här handlar bara om Anneli, PG och Eva. ...

När flyttade PiaW från Kramfors? (dvs PiaG). Bör skett under 1987-1989.

Om Pia mördade Eva, vad kan motivet varit?
Och hur kan Anneli kommit in i den hanteringen?

I Svenska fall för FBI (2016) ger Pia ett märkligt intryck med sitt misstänkliggörande av mrP.
Citera
2025-02-20, 23:21
Citat:
Det första stället = kan vara PAJ's lägenhet i Kramfors, fram till ca kl. 21:00.

Det andra stället = Bollstabruk (falskt alibi), efter kl. 21:00 och för resten av kvällen/natten.

Att PG hamnar på sjukhus i Sundsvall borde ha granskats mer, så att man verkligen kan utesluta om det har något med mordet att göra.

PGs bilåkande runt hela länet borde ha väckt misstankar.
Efter mordet på Eva tror jag hon bodde i Härnösand en period, iaf 1990.
Det är möjligt att deras alibi inte är så vattentätt.

Pojkvännen hade ingen lägenhet i Bollstabruk vad jag förstår.
I såna fall måste dom ha sovit över på Lindholmen, möjligen hos sin pojkväns farbror.

Om dom kom sent vid 23 tiden, och åkte tidigt på morgonen vid 05, så kanske toyboyens farbror(Alf) och hans hustru, aldrig såg till PG och Anneli på Lindholmen. Om dom nu var där.
Jag tror dom körde runt flera varv på Lindholmen innan dom bestämde sig för vad dom skulle göra. Antagligen drog dom vidare.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-20 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in