2025-02-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zvenzon
du yrar, jag bemötte din bortförklaring att du inte kan avslöja källan till dina fantasier om Pia och knivar:

och jag visade att dina fantasier om Pia är samma uppgifter som ett gammalt inlägg (som saknar källa),
dvs:
Du blandar ihop mig med Chgpw. Ta källan till hens eventuella fantasier om Pia och knivar med Chgpw., inte med mig.
Citera
2025-02-19, 16:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enidentitet
Vi har ju även dom som bodde på Kontorsvägen.
Bland annat Annelis ex.
Han blev ju bara 40 år gammal.

Misstänkta listan
1. Mr P
2. GN
3. Anneli
4. PG
5. BÅ
6. SE
7. Flax
8. P.Ö
9. Sture
10. Börje Ö

Oustiders
Lampan
Toyboyen
Toyboyens pappa

Där har du nog topp 10 listan över möjliga GMn.
Dom svartlistade är lite extra intressanta.

Din misstänkta-lista kan bli precis hur lång som helst.

Du har t.o.m. polisen Börje Ö med på den, hur tänker du?
Det är betydligt mer sannolikt att "vem som helst" random boendes i närområdet mördade Eva och då är vi uppe i över 100 ytterligare misstänkta personer!

Att hålla på som du gör är direkt kontraproduktivt och bidrar bara till förvirring och onödig fukusförflyttning.

Vi behöver koka ner det här - Ockham's rakkniv.
När jag tar upp vikten av att minska antalet potentiella GM, då gör du direkt tvärtom istället och utökar antalet GM.

Det är inte vad tråden behöver i det här läget.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-19 kl. 16:53.
Citera
2025-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Din misstänkta-lista kan bli precis hur lång som helst.

Du har t.o.m. polisen Börje Ö med på den, hur tänker du?
Det är betydligt mer sannolikt att "vem som helst" random boendes i närområdet mördade Eva och då är vi uppe i över 100 ytterligare misstänkta personer!

Att hålla på som du gör är direkt kontraproduktivt och bidrar bara till förvirring och onödig fukusförflyttning.

Vi behöver koka ner det här - Ockham's rakkniv.
När jag tar upp vikten av att minska antalet potentiella GM, då gör du direkt tvärtom istället och utökar antalet GM.

Det är inte vad tråden behöver i det här läget.

AS och PG's alibi och motiv skulle vara intressant att fördjupa sig i eller?
Citera
2025-02-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Även ChG’s alibi skulle vara intressant; vilket årtal kom hen till ”Kramfors”?
Citera
2025-02-19, 21:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ja högintressant!

Tips, se om Svenska Fall avsnittet (med nya ögon och med nytt tänk) gör PG "en Mats Alm" ?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-19 kl. 21:53.
Citera
2025-02-19, 21:56
Medlem
Kastar in en brandfackla nu.
Tänk om AS inte åkte till sin pojkvän i Bollsta, utan istället åkte hem, inväntade PW för att förbereda mordet på Eva.

Alltså bara en fundering hur det kanske kunnat gått till...
Citera
2025-02-19, 22:39
Citat:
Ursprungligen postat av Chgpw
Tänk om AS inte åkte till sin pojkvän i Bollsta, utan istället åkte hem, inväntade PW för att förbereda mordet på Eva.

Är PGs alibi verkligen vattentätt ?
Var hon ens i Kramfors vid tidpunkten?
Då hon uppenbarligen ligger på sjukhus i Sundsvall på Lördagen.

PG och pojkvännen kan ha varit i Sundsvall redan på Fredag kväll ?

PG kanske bara gav Anneli alibi.
Anneli tackade och tog emot och gav PG alibi.
Även fast PG egentligen inte behövde något alibi.

Men det kan ju vara så att Anneli behövde alibit.

Vad jag förstår var PG och Annelis pojkvänner kusiner med varandra, samma efternamn.

Citat:
Ja högintressant!

Tips, se om Svenska Fall avsnittet (med nya ögon och med nytt tänk) gör PG "en Mats Alm" ?

Ja det går inte utesluta.
Man berättar sanningen men ur någon annans synvinkel.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-19 kl. 22:46.
Citera
2025-02-19, 23:06
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
... Det är betydligt mer sannolikt att "vem som helst" random boendes i närområdet mördade Eva ...
Just det. Mördaren behöver inte ens varit boende i området, utan bara på väg till/från nån i området. T.o.m. en för polisen och oss helt okänd person.

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Du blandar ihop mig med Chgpw. Ta källan till hens eventuella fantasier om Pia och knivar med Chgpw., inte med mig.
Haha, nej Du blandar ihop, när du svarade på mitt inlägg så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Nej, där har du fel; det uppmärksammades inte i nyhetsmedia 1987.
Jag har alltså aldrig påstått att Pia och knivar uppmärksammades i nyhetsmedia (varken 1987 eller annat årtal).
Citera
2025-02-19, 23:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chgpw

Inte alls omöjligt, jag tänker som du.
Det är mycket som talar för att AS och PG kan vara GM.
Dom flyger under radarn och "kommer undan" alldeles för lätt, bara för att Anneli är lillasyster och eftersom dom är tjejer.
Dom avskrevs automatiskt, rätt av, det var en självklarhet liksom. Skrämmande naivt...
Citera
2025-02-20, 04:26
Medlem
Enligt Boanchga och Echoesofglory skulle polisfrun INTE ha varit I Kramfors vid tiden för mordet p.g.a att Hen hade drabbats av en "olycka"
Samtidigt påstås det att polisfrun lämnar Kramfors tidigt på morgonen efter mordet.

Vilket olyckligt sammanträffande att det var precis vid tidpunkten för mordet som hon drabbades av den här olyckan?

Sedan åker hon från Kramfors TIDIGT på morgonen så därför har hon ingen aaaaning om vad som hänt ES, utan råkar bara få se rubrikerna när hon läser i morgontidningen?

Allting känns ihopdiktat.
Citera
2025-02-20, 07:52
Citat:
Inte alls omöjligt, jag tänker som du.
Det är mycket som talar för att AS och PG kan vara GM.
Dom flyger under radarn och "kommer undan" alldeles för lätt, bara för att Anneli är lillasyster och eftersom dom är tjejer.
Dom avskrevs automatiskt, rätt av, det var en självklarhet liksom. Skrämmande naivt...

En man skulle inte arrangera mordplatsen på det sättet, med hopvikta kläder och fått det att se ut som en våldtäkt. Men om gärningsmannen tog Evas kläder hemifrån förklarar det också varför dom låg ihopvikta och varför Laban kunde dödas med ett enda knivhugg, i sin säng, eller hemma på farstukvisten.

Annelis alibi kan vara påhittat.
PG kanske inte var i Kramfors överhuvudtaget, om hon nu befann sig i Sundsvall efter en olycka.

Kan man bekräfta att PG faktiskt låg på sjukhus?
Eller är det också påhittat ?

Eller så är den delen att hon var i Kramfors påhittad?
För att skydda Anneli.
Senast redigerad av enidentitet 2025-02-20 kl. 08:06.
Citera
2025-02-20, 10:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Enligt Boanchga och Echoesofglory skulle polisfrun INTE ha varit I Kramfors vid tiden för mordet p.g.a att Hen hade drabbats av en "olycka"
Samtidigt påstås det att polisfrun lämnar Kramfors tidigt på morgonen efter mordet.

Vilket olyckligt sammanträffande att det var precis vid tidpunkten för mordet som hon drabbades av den här olyckan?
Sedan åker hon från Kramfors TIDIGT på morgonen så därför har hon ingen aaaaning om vad som hänt ES, utan råkar bara få se rubrikerna när hon läser i morgontidningen?
Allting känns ihopdiktat.

Ja allting rörande AS och PG känns ihopdiktat, många olika uppgifter, inget går riktigt ihop, det spretar, det är här man ska gräva vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in