2025-02-05, 17:07
Medlem
Timeouts avatar
Se där. Pudelfrillan skriver igen var blocket hittades. Case closed.
Har grannkvinnan bidragit till hjärntvätten också?
2019-12-06 postat av Pudelfrillan och det finns flera inlägg där hen skriver att blocket hittade på parkeringen.
Enligt Pudelfrillan "Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Exakt så, d.v.s. han ser blocket ligga på sidan av vägen - på den plats som även benämns som parkeringen - när han kommer körandes ner för Långbacken.
För mig är det fullkomligt solklart nu. Det hela styrks av uppgiften att grannarna sedan gick till den här s.k. "platsen" (d.v.s. parkeringen) där man nyss hade hittat blocket för att leta fler ägodelar då mannen i sällskapet plötsligt fick syn på Evas ben inne i dungen.

Ja och vet du varför det har ägnats så otroligt mycket utrymmet till detta i tråden? Orsakerna är 2:

1. Därför att det är så oerhört viktigt att det blir rätt.

2. Därför att du har vägrat att förstå och ta till dig hur det verkligen ligger till.

"När grannar gick till platsen för att leta fler ägodelar såg de kroppen". Ja du echoes, vart stod grannen nu igen, när han fick syn på benet som stack upp inne i dungen? Jag har skrivit och förklarat det här säkert 5-7 gånger nu den senaste veckan (läser du inte vad jag skriver?) men ok, jag får väl ta det igen då: Grannen stod på PARKERINGEN (där blocket nyss hade hittats) och blickade in mot den angränsande skogsdungen och det var då han fick syn på Eva.

Case closed, precis som du skrev.
Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Citera
2025-02-05, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Se där.
Citat:
Case closed.

Vet du vad, Timeout, svara på mitt PM som du fick för ett par veckor sedan.

Du kommer att bli överraskad!!!
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-05 kl. 17:35.
Citera
2025-02-05, 17:41
Medlem
Timeouts avatar
2016-10-30 inlägg och dom har rätt. Höjden av inkompetens i mordfallet. Kan knappast bli mer fel.
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Siare har ju redan varit inblandade i fallet, det gick inte så bra. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10350011.ab
Kanske hade hen inte samma förmåga som Saida
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Nej för fan det hade jag missat! SÅ förutom Kwast, Pentineen, Öhman och DaCosta-Obducenten så har vi också en siare!? Då är det ju JACKPOT av inkompetens!

Nej nu vet man inte om man ska skratta eller gråta, så jag tror jag gör både och!

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eller var hundvittnet fejk helt och hållet för att kunna sätta dit Sture?
2022-01-03 svarar Pudelfrillan med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du menar att det kanske inte ens existerade ett hundvittne?

Ingenting förvånar mig i det här fallet med tanke på att det var samma laguppställning som var inblandade i bl.a. utredningen av daCosta-mordet och Tomas Quick. T.o.m. Rättsläkaren G*unilla B*ring som utförde den rättsmedicinska obduktionen av Eva Söderström förekommer i daCosta utredningen.
Citera
2025-02-05, 17:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Vet du vad, Timeout, svara på mitt PM som du fick för ett par veckor sedan.

Du kommer att bli överraskad!!!
Då du väljer att bara citera en liten del av det jag skrev så tänker jag inte svara.
Så här skrev jag.

2019-12-06 postat av Pudelfrillan och det finns flera inlägg där hen skriver att blocket hittades på parkeringen.
Enligt Pudelfrillan "Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Mig kan du inte dupera och jag förstår faktiskt inte ditt pm.
Citera
2025-02-05, 19:19
Avstängd
Citat:
Då du väljer att bara citera en liten del av det jag skrev så tänker jag inte svara.
Citat:
Mig kan du inte dupera och jag förstår faktiskt inte ditt pm.

Okej, hursomhelst, mitt PM till dig handlar inte om att dupera dig, mitt svar tillbaka skulle vara en ögonöppnare.

Jag är ledsen över att du är så tjurig, det är din förlust.
Citera
2025-02-05, 19:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Okej, hursomhelst, mitt PM till dig handlar inte om att dupera dig, mitt svar tillbaka skulle vara en ögonöppnare.

Jag är ledsen över att du är så tjurig, det är din förlust.
Du gör det igen. Citerar bara delar av mitt svar. Vad är du rädd för? Sanningen...
Kan garantera dig att min ögon är väldigt öppna och jag ser igenom dig, dränka tråden i trams fungerar väldigt dåligt

Vi tar det igen det du borde ha citerat om du nu ska citera mig.

2019-12-06 postat av Pudelfrillan och det finns flera inlägg där hen skriver att blocket hittades på parkeringen.

Min förlust
Citera
2025-02-05, 19:54
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
Ingen stod på vägen mittför där Evas kropp låg. Det fanns inge som helst släpspår eller någonting som avslöjade platsen. ...
Var framgår det var vittnena stod och var P klev ur bilen?
Att det stod flera vittnen där nånstans påstås i en svt-artikel:
"Han åker då omedelbart till fyndplatsen – enligt Anneli utan att hon berättat för honom exakt var – och hittar enligt flera vittnen på plats direkt till Evas kropp."

När P kom kan han sett någon av vittnenas blick in mot skogen, rusat in i gräset en bit i den riktningen och sedan därifrån sett kroppen.

Det var alltså minst tre personer som fått reda på var Evas kropp låg? (de två som hittat den, och Anneli), innan polisen kommit dit.
Det är väl högst sannolikt att de stod i närheten av fyndplatsen och väntade på polisen när P kom dit (efter att Anneli hade ringt till honom).
Citera
2025-02-05, 20:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zvenzon
Var framgår det var vittnena stod och var P klev ur bilen?
Att det stod flera vittnen där nånstans påstås i en svt-artikel:
"Han åker då omedelbart till fyndplatsen – enligt Anneli utan att hon berättat för honom exakt var – och hittar enligt flera vittnen på plats direkt till Evas kropp."

När P kom kan han sett någon av vittnenas blick in mot skogen, rusat in i gräset en bit i den riktningen och sedan därifrån sett kroppen.

Det var alltså minst tre personer som fått reda på var Evas kropp låg? (de två som hittat den, och Anneli), innan polisen kommit dit.
Det är väl högst sannolikt att de stod i närheten av fyndplatsen och väntade på polisen när P kom dit (efter att Anneli hade ringt till honom).
Det har spritts så mycket felaktigheter om detta och det görs för att förvilla.
Anneli stod uppe vid föräldrahemmet tillsammans med flera. Ingen stod i närheten av mordplatsen och inga kunde titta så långt bort så att Paj kunde följa deras blick ca 100 m kanske lite till.

Från sammanfattningen.
*Varför kör inte PAJ upp för backen först till Evas syster och vän som står där för att trösta dom, vilket vore det normala för en person som inget vet om mordet mer än att Eva är död?
Det var Annelie, Evas syster, som ringde PAJ och talade om att Eva hade hittats mördad men hon talade inte om den exakta platsen där kroppen låg. Hur kunde PAJ veta var kroppen låg utefter den 150 m långa backen?
Paj sa till Anneli, såg du ögonen, såg du ögonen, och verkade upprymd av Evas döda ögon.

Här finns bild på parkeringen och var mordplatsen var. Se hur tät skogen är på platsen och hur långt ifrån föräldrahemmet den var. Finns inga blickar som når så långt.
https://imgur.com/a/3YjCxDb

Bilden är från en tidningsartikel som publicerades vid tiden för mordet.

Polisen hade till och med problem att hitta in till mordplatsen från vägen för inget syntes från vägen.
Senast redigerad av Timeout 2025-02-05 kl. 20:27.
Citera
2025-02-05, 20:45
Avstängd
Citat:
Här finns bild på parkeringen och var mordplatsen var. Se hur tät skogen är på platsen och hur långt ifrån föräldrahemmet den var. Finns inga blickar som når så långt.
https://imgur.com/a/3YjCxDb

Bilden är från en tidningsartikel som publicerades vid tiden för mordet.

Polisen hade till och med problem att hitta in till mordplatsen från vägen för inget syntes från vägen.

Det är inte Evas föräldrahem som är inringad på bilden.
Hennes föräldrahem ligger till höger om den inringade vita villan.
Du kan heller inte se marken från ovan pga alla träd.

Se vad du och din bild 🤥 ljuger för oss.
Citera
2025-02-05, 21:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är inte Evas föräldrahem som är inringad på bilden.
Hennes föräldrahem ligger till höger om den inringade vita villan.
Du kan heller inte se marken från ovan pga alla träd.

Se vad du och din bild 🤥 ljuger för oss.
Hur fan vore det om du tog och la av med dina jävla lögner och påstå att jag ljuger
Allt för att förvilla och jag går inte på den lätta
Så jävla korkad är du inte så du kan få det till att jag har tagit den bilden, eller så är du det
Det är inte MIN bild. Den är från en tidningsartikel vid tiden för mordet.
Det viktiga är var mordplatsen var och hur långt upp det är till föräldrahemmet.

Det man ser på bilden är hur mycket skog det fanns där mordet skedde. Inget kalhygge precis så att PAJ kunde se in i skogen från vägen en kropp som låg ner.
Men ändå lyckades han stanna precis exakt mitt för mordplatsen. Är han synsk?

Här har vi en tekniker på mordplatsen som sitter på huk. Hade han legat ner hade man inte sett honom pga all sly och gräs.
https://imgur.com/a/DKnK5Pq

Den bilden är inte min heller. Kommer från en tidningsartikel vid tiden för mordet.

Jag hade ledsnat på den här tråden och alla dyngspridare som bara är ute efter att förvilla.
Men nu är irriterad och tänker bjuda på motstånd mot all idioti i tråden. Så vänte er mer
Senast redigerad av Timeout 2025-02-05 kl. 21:14.
Citera
2025-02-05, 21:37
Medlem
Citat:
Hur fan vore det om du tog och la av med dina jävla lögner och påstå att jag ljuger
Allt för att förvilla och jag går inte på den lätta
Så jävla korkad är du inte så du kan få det till att jag har tagit den bilden, eller så är du det
Det är inte MIN bild. Den är från en tidningsartikel vid tiden för mordet.
Det viktiga är var mordplatsen var och hur långt upp det är till föräldrahemmet.

Det man ser på bilden är hur mycket skog det fanns där mordet skedde. Inget kalhygge precis så att PAJ kunde se in i skogen från vägen en kropp som låg ner.
Men ändå lyckades han stanna precis exakt mitt för mordplatsen. Är han synsk?

Här har vi en tekniker på mordplatsen som sitter på huk. Hade han legat ner hade man inte sett honom pga all sly och gräs.
https://imgur.com/a/DKnK5Pq

Den bilden är inte min heller. Kommer från en tidningsartikel vid tiden för mordet.

Jag hade ledsnat på den här tråden och alla dyngspridare som bara är ute efter att förvilla.
Men nu är irriterad och tänker bjuda på motstånd mot all idioti i tråden. Så vänte er mer

Men hur kan någon som står längst uppe i långbacken kunna se ner till parkeringen, backen går ju som i en svag böj och då kan ju dom som står där längst upp inte se var mrP stannar och "springer rakt in" i skogen. Och om han då dessutom springer rakt in till mordplatsen från parkeringen (om det var därifrån hon släpades in i skogen?) så finns det ju ingen chans att se detta. Då måste man själv stå nedanför för att kunna se någonting???
Eller menar du att AS och de andra stod lite längre ner i backen när de såg PAJ springa in där?
Citera
2025-02-05, 21:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Men hur kan någon som står längst uppe i långbacken kunna se ner till parkeringen, backen går ju som i en svag böj och då kan ju dom som står där längst upp inte se var mrP stannar och "springer rakt in" i skogen. Och om han då dessutom springer rakt in till mordplatsen från parkeringen (om det var därifrån hon släpades in i skogen?) så finns det ju ingen chans att se detta. Då måste man själv stå nedanför för att kunna se någonting???
Eller menar du att AS och de andra stod lite längre ner i backen när de såg PAJ springa in där?
En svag böj var det ja och PAJ stannade en bit uppe i backen och sprang rakt in i skogen till där Evas kropp låg.
Han sprang inte in från parkeringen.

Det är ingen skarp kurva där PAJ vita bil inte syns.
Hur många gånger ska den uppgiften behöva upprepas?

2016-11-07 gjorde echoesofglory en sammanfattning som sedan är påfylld ett antal gånger med uppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Sammanfattning Mr "P"

Mycket ny info i tråden nu, dags för en sammanfattning av ny och gammal information:

Sista mötet
*Alkohol dracks under sista mötet.
*Eva skulle återvända till Sundsvall dagen efter.
*P skulle köra ett släp inför hästtävling.

Relationen till Eva
*P "otrogen" med kamrat till Eva.
*Eva hade en relation med annan man hon kallade "toyboy" inför P.
*Tömde Evas lägenhet, förde familjens talan efter mordet.

Mr P´s person
*Umgicks med yngre personer
*Klädd i militärkläder
*Intresse för dolkar
*Genomgått FBU, frivillig befälsutbildning

Cykeln
Gott om röda cyklar kring grannhuset.

Övrigt om Eva
*Hade dagbok som P kom över innan polis, motsägs av vissa.

Alternativa gärningsmän
Sture aka "Cykelmannen", avförd från utredningen 1996
Mystisk försäljare
MGM i Appojaure.morden 1984
Missbrukare i Bruket, ägare av röd cykel, avfärdad.
"Lampan"(?) officer och bekant till P, f. 1966

Om programmet
*Enligt Börje Öhman fick Mark Safarik och Bo Åström en del av förundersökningen, mötet med Öhman tog någon timme.

Länkar

Svenska Fall för FBI 2016 del 1
http://www.tv4play.se/program/svensk...deo_id=3501212

AB om Svenska fall för FBI omgång 1, 2015
https://minfil.org/Y3Nbpebbbc/svenska_fall.pdf

P4, Börje Öhman menar att P är kartlagd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6551468

Tidningsartiklar från 1987-

http://s1033.photobucket.com/user/da...erstrom%201987

"Nya tips om Eva-fallet"
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...-om-eva-mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in