2008-08-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Detta berättade team satan om också. Att de helt plötsligt blinkade å massa ljus kom till platsen. Vissa blev förvirrade och andra kommer ihåg detta. Än en gång slukar du detta som nån kebabrulle. Du frågesätter inte team satan, aldrig gjort det.

Citat:
Hahaha, du gick rakt i fällan. Ännu ett tecken på att du bara är ute efter att "basha", och att du uppenbarligen inte läser inläggen, utan snarare väljer ut valda delar av dem som du känner att du måste attackera.

Är du verkligen så dum? Var står det att jag accepterar deras förvirring eller att ljuset fanns? Vilken jävla fälla pratar du om, att jag acceptera deras historia? Ta och läs om vafan.
Jag sa klart och tydligt att DE SA SÅ, och DU slukar dessa ord utan några som helt jävla bildbevis eller klipp. Inte jag, så det är du som är ute och cyklar.

Citat:
EDIT: Vad gäller Team Satan och deras trovärdighet får man givetvis också ta det med en nypa salt, och jag är inte helt övertygad om att de ensamma står bakom alla dessa cirklar. Det mest troliga alternativet är att en del "copy cat"-grupper är i farten, vilka jobbar helt individuellt och avskilt från varandra.

Hahahah, med denna "citat" menar du att du är kritisk mot Team satan? Låt oss kolla på citatet igen. Du menar att team satan står bakom VISSA crops, men inte alla. Vafan va de kritiskt nånstans? Du accepterar att de har gjort 1 eller 2 eller kanske 100 crops men inte alla, genom ord? genom 5sekunders klipp? Du e fanumig ingen bra på diskutera.

Citat:
I just denna fråga har jag varit bestämd i mina åsikter sedan länge. Om du bemödar dig med att läsa HELA inlägget jag refererar till ovan, så kommer den sanningen uppenbara sig. Men vem vet, kanske tillhör förmågan att dra slutsatser inte en av dina starkaste sidor?

Det är kanske du som borde läsa HELA inlägget rätt istället för att säga massa skit.

1. Du la ut en fälla som du fastna på, för att ja inte sa det du sa.

2. Du säger att du har visst varit kritisk mot team satan genom att säga att de inte gjort ALLA crops, alltså bara några, utan några som helst bevis? Ingen klipp, ingenting?

3. Du säger att ja borde läsa HELA inlägg? Herrejävlar, tragiskt.
Citera
2008-08-12, 20:50
Bannlyst
Citat:
Är du verkligen så dum? Var står det att jag accepterar deras förvirring eller att ljuset fanns? Vilken jävla fälla pratar du om, att jag acceptera deras historia? Ta och läs om vafan.
Jag sa klart och tydligt att DE SA SÅ, och DU slukar dessa ord utan några som helt jävla bildbevis eller klipp. Inte jag, så det är du som är ute och cyklar.

Jag har inte ens nämnt eller hört något om att Team Satan skulle ha sett några "ljus" eller upplevt "förvirring" i denna tråden, och jag har aldrig "slukat" eller kommenterat något som du har påstått tidigare i tråden innan du valde att attackera mig för min skepsism, så jag väljer att bortse från detta.

Citat:
Hahahah, med denna "citat" menar du att du är kritisk mot Team satan? Låt oss kolla på citatet igen. Du menar att team satan står bakom VISSA crops, men inte alla. Vafan va de kritiskt nånstans? Du accepterar att de har gjort 1 eller 2 eller kanske 100 crops men inte alla, genom ord? genom 5sekunders klipp?

Svar ja. Se längre ner för förklaring.

Citat:
Det är kanske du som borde läsa HELA inlägget rätt istället för att säga massa skit.

1. Du la ut en fälla som du fastna på, för att ja inte sa det du sa.

Du försatte dig själv i fällan genom att påstå att jag aldrig har varit kritisk mot Team Satan.

Det blev inte en fälla förrän du själv valde att falla i den.

Citat:
2. Du säger att du har visst varit kritisk mot team satan genom att säga att de inte gjort ALLA crops, alltså bara några, utan några som helst bevis? Ingen klipp, ingenting?

Svar ja. Jag menar att Team Satan inte är rädda för att överdriva sin betydelse i det stora sammanhanget, och att de ger sina historier en hel del extra krydda som gör dem tvivelaktiga. Jag står fast i att dessa åsikter bör och skall betraktas som kritik riktad mot dem.

Citat:
3. Du säger att ja borde läsa HELA inlägg?

Japp, och det menar jag till 110%.
Citera
2008-09-18, 22:34
Medlem
Gringons avatar
skön cirkel:
http://www.cropcircleconnector.com/i...Horb2008a.html

Undrade vad sjutton ummo var, hittade detta på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ummo
Citera
2008-11-02, 22:37
Medlem
Mauldins avatar
Görs det fortfarande crop circles?? Känns jävligt 90-tal. Eller när det nu var.
Citera
2008-11-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauldin
Görs det fortfarande crop circles?? Känns jävligt 90-tal. Eller när det nu var.

Jaime Maussan brukar hålla i UFO Conference varje år. Senast 2008, och de finns att ladda ner hela grejen och kolla. I slutet går de igenom crops och så. Nya crops, inte 90tal

Men de jag är extremt skeptiskt mot är dessa människor som säger sig ha gjort dessa cropcircles. De har inga filmklipp på när de gör en crop från scratch. Ja menar, om JAG gör någonting och lyckas med det och sen går de ut att de INTE är jag som gjort de, då gör ja fanumig en hel dokumentär från början där ja gör en crop för att sen bevisa omvärlden om att det är JAG eller MIN grupp som gjort detta. Då har ja filmklipp på 5-10 timmar där vi i mörkret går runt och gör detta, men finns det sånt? Nej, och ändå accepterar folk snack från dessa. Utan filmklipp, Utan bevis, utan någonting.

Människan har haft filmkameror i åratal men ändå inte gjort en dokumentär där ett gäng ska göra en crop från början till slut i mörkret.

De ända ja har sett är 3 gubbar som skulle göra en cirkel. De tog de några timmar och de va på dagen, och cirkeln såg ut som en fyrkant. Till och med TV teamet började skämmas över dessa gubbar som sa sig vara Gurun bakom Team Satan. De kunde inte göra en vanlig cirkel på dagen och nu pratar vi om Mayakalendern med avancerade tecken och skit över en natt. Hmm. Ja håller mig nog till utomjordingarna tills de motsatta har bevisats. Och med bevis menar ja inte en gubbe med 3 tänder ska berätta historier, utan med bevis menar ja att de ska finnas film där de gör en crop från början till slut. I mörkret !
Citera
2008-11-03, 16:54
Bannlyst
hittade lite länkar som pulse eller vad han nu heter borde läsa i

http://circlemakers.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Lundberg
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_circles

det finns en havre ring som är rätt häftig dock den såg ut som en vanlig ring med massa kladd i tills en matte snubbe tittade på den och märkte att det var en tabell för att räkna pi eller något liknande
Senast redigerad av pundartugg 2008-11-03 kl. 16:57.
Citera
2008-11-03, 19:04
Medlem
Cybertrons avatar
Alltså att tro att människor inte kan göra en massa cropcircles, speciellt dom med väldigt fantastiska mönster, känns lite naivt tycker jag. Vi kan ta oss till månen, bygga gigantiska båtar och flygplan och göra en massa komplicerade matematiska beräkningar sedan ett par tusen år sedan men vi kan inte räkna ut hur vi ska göra ett mönster i ett havrefält? ...

Visst är det lite konstigt när det dyker upp radioaktivitet i fälten. Såg en discovery-dokumentär (tror jag) där ett gäng unviersitetsstudenter fick i uppdrag att fejka en cropcircle, som dom lyckades med och sen skulle dom få dit något radioaktivt material också och skapa ett speciellt bränt utseende på havret som dom lyckades med också har jag för mig men att det var lite mer komplicerat än vad dom hade trott.

Men, det jag försöker säga är att det nog finns flera metoder för att fakea cropcircles.
Citera
2008-11-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundartugg
hittade lite länkar som pulse eller vad han nu heter borde läsa i

http://circlemakers.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Lundberg
http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_circles

det finns en havre ring som är rätt häftig dock den såg ut som en vanlig ring med massa kladd i tills en matte snubbe tittade på den och märkte att det var en tabell för att räkna pi eller något liknande

Tack för länkarna, kollade igenom dom. Läste lite, men jag är fortfarande skeptisk. Varför ska jag tro på dessa? De har inte bevisat något förutom bilder och text.

Den dagen de kommer ut en dokumentärfilm som visar hur de gör en crop mitt i natten utan att bli upptäckta och dagen efter skulle bli hysteri och skriveri om cirklarna som de gjort och sen lagt ut filmen för att motbevisa varenda jävla person som tror att det är utomjordingar som gör dessa.

De kan alltså få tyst på Jaime Maussan om hans snack om cropcircle om de vill. De kan motbevisa för alla att det är dom som gör det, men nu 20 år senare och de finns ingen dokumentär om det? Varför, jo, för att det inte är dom som gjort de.

Dina sidor som du gav va bra, men ingen film. Ja kan lika gärna göra en sida där ja säger att ja sett massa utomjordingar och lägga upp bilder och lite text, inte fan kommer ni hålla med mig. Ni kommer säga "det är fejk", samma som ja gör mot dessa sidor. GE MIG FILM där de gör en crop från början till slut.
Citera
2008-11-03, 20:22
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Dina sidor som du gav va bra, men ingen film. Ja kan lika gärna göra en sida där ja säger att ja sett massa utomjordingar och lägga upp bilder och lite text, inte fan kommer ni hålla med mig. Ni kommer säga "det är fejk", samma som ja gör mot dessa sidor. GE MIG FILM där de gör en crop från början till slut.

Nu får du ju ta och ge dig. Du jämför någonting mindre logiskt framför det mest logiska alternativet, hur går det ihop?

Fetstilta: Nej, jag kommer inte hålla med dig. Men gör du en sida där det står hur man successivt kan göra cropcircles (vilket det redan finns massor med sidor av) så skulle jag tro på dig. Eftersom det låter mer logiskt att en eller flera människor med erfarenhet och flera timmars planering skulle göra det, än att en utomjording som vi säger ha rest flera ljusår bara för att lämna ett avtryck i ett sädesfält. Låter riktigt långsökt, om jag får säga.

Jag har sett filmen Signs, det är en kul film, när det sägs att de vill lämna meddelanden "Här ska vi anfalla" i sädesfälten. Om det är något sådant som försiggår i verkligheten? Knappast.
Citera
2008-11-06, 11:25
Medlem
Mauldins avatar
Utomjordingar värda namnet lämnar sina "crop circles" i hälleberget.
Citera
2008-11-06, 21:20
Medlem
KoettFaerss avatar
Länken har nog redan postats men lägger upp den mer än gärna. Många av de som vissa här ansett vara the real deal har gjorts av denna grupp: http://circlemakers.org/

De svarar för de årliga rapporterna av de mest avancerade sädescirklarna, där majsen påverkats av hetta, sädesstjälkarna är böjda vid olika längder beroende på vart i formationen man tittar etc.
Citera
2008-11-06, 21:27
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Tack för länkarna, kollade igenom dom. Läste lite, men jag är fortfarande skeptisk. Varför ska jag tro på dessa? De har inte bevisat något förutom bilder och text.

Den dagen de kommer ut en dokumentärfilm som visar hur de gör en crop mitt i natten utan att bli upptäckta och dagen efter skulle bli hysteri och skriveri om cirklarna som de gjort och sen lagt ut filmen för att motbevisa varenda jävla person som tror att det är utomjordingar som gör dessa.

De kan alltså få tyst på Jaime Maussan om hans snack om cropcircle om de vill. De kan motbevisa för alla att det är dom som gör det, men nu 20 år senare och de finns ingen dokumentär om det? Varför, jo, för att det inte är dom som gjort de.

På vilka grunder skulle utomjordingar besöka oss bara för att röva bort ensamma bondlurkar och utföra anala experiment eller göra sädescirklar?

Det var ju en kvacksalvarkärring som skrev upp kriterier för en utomjordisk crop circle. Då bland annat ett jämt spritt spår av järn inuti cirkelformationerna, att sädesslagan hade påverkats av intensiv hetta, att stjälkar var böjda vid en viss längd osv. Ett gäng civilingenjörer lyckades ju göra en sådan på en natt, då helt plötsligt ändrade hon sina kriterier. Jäkla kvacksalveri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in