2020-03-17, 17:11
Medlem
Allan Svensson har jag träffat vid några tillfällen. Många har kastat skit på honom men i mitt tycke var han en trevlig karl som jag inte hade några problem med att tala om sport, lite politik och andra vardagligheter.

Det beror till viss del på hur man själv beter sig.
Citera
2020-03-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta
Allan Svensson har jag träffat vid några tillfällen. Många har kastat skit på honom men i mitt tycke var han en trevlig karl som jag inte hade några problem med att tala om sport, lite politik och andra vardagligheter.

Kan nog bero på hur han mår om han upplevs trevlig eller otrevlig. Allan är periodare och när han super till det är han inte så kul att ha att göra men men annars inga problem
Citera
2020-03-19, 22:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jill Johnson också, trots att hon var både stressad och trött den gången

Det är det där som skiljer en genuint bra person från ett svin.

Vem som helst kan spela trevlig när man har fått pengar, vunnit ett pris eller fått drömjobbet, i princip alla någorlunda intelligenta personer kan vara trevliga när livet leker. Hur man då beter sig mot medmänniskor säger ingenting om hur man är som person.

Det är hur man beter sig i motgång eller under press som avgör ens karaktär.
Senast redigerad av orrtupp 2020-03-19 kl. 22:37.
Citera
2020-03-28, 05:30
Medlem
ArthurFlecks avatar
Någon som har stött på Pernilla Wahlgren au civil, så att säga? Kan förstås ha fel, men hon känns ganska så starkt att hon nog inte är speciellt trevlig som privatperson, och att hon kanske är ganska så krävande och otacksam? Har ju funnits antydningar till att hon är ganska så "two-faced" när hon umgås med vissa av sina fans och att hon typ hånar dem efteråt i sin teve-serie? Är det så i verkligheten?

Undrar också lite om det är någon som har erfarenheter av att träffa Carola i privatlivet? Man kan förvisso få en känsla av att hon är ganska så "divig" och dominant, men någonting säger mig att skenet bedrar och att hon är helt annorlunda i verkligheten som privatperson? Någon som har mer info?

Sen finns det någon som har råkat ut för att någon svensk kändis har sagt orden "vet du inte vem jag är?" någon gång skulle vara underhållande att höra mer om?
Citera
2020-03-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är det där som skiljer en genuint bra person från ett svin.

Vem som helst kan spela trevlig när man har fått pengar, vunnit ett pris eller fått drömjobbet, i princip alla någorlunda intelligenta personer kan vara trevliga när livet leker. Hur man då beter sig mot medmänniskor säger ingenting om hur man är som person.

Det är hur man beter sig i motgång eller under press som avgör ens karaktär.

Instämmer. Sista meningen är klockren.
Citera
2020-03-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsettdetmesta

Just det. Hur man själv beter sig.

Har under alla mina år här i Sthlm sett många kändisar, men jag bryr mig inte och tar inte kontakt.

En gång med kompisgänget på 90-talet råkade vi på Lasse Berghagen. En av polarna började snacka med honom. Berghagen var mycket trevlig.
Citera
2020-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Någon som har stött på Pernilla Wahlgren au civil, så att säga? Kan förstås ha fel, men hon känns ganska så starkt att hon nog inte är speciellt trevlig som privatperson, och att hon kanske är ganska så krävande och otacksam? Har ju funnits antydningar till att hon är ganska så "two-faced" när hon umgås med vissa av sina fans och att hon typ hånar dem efteråt i sin teve-serie? Är det så i verkligheten?

Nu var detta iofs för säkert 8-10 år sedan men jag har träffat på henne en gång på en spelning eller vad man ska kalla det.

Jag + några till stod backstage och snackade under tiden vi väntade på en person som var på scen.
Hon kom fram till oss och sa något i stil med att vi inte fick vara där då det var backstage och att inga fans fick vara där.
Personen vi väntat på kom precis då och sa att vi var där med honom.
Hon svarade ”jaha” lite surt och gick därifrån.
Verkar inte som att hon blivit mindre divig med åren dock

Annars har jag inte så mycket spännande att bidra med utöver att Nordman är fruktansvärt trevlig och sympatisk
Citera
2020-03-28, 20:55
Medlem
lemonzhellos avatar
Gösta Engström?

De trevligaste:
Carola, Lill-Babs och Jill Johnson. Och Harald Treutiger.

Otrevligast:
”Prins Daniel”, en riktig smilfink som är hatad av praktiskt taget hela Säpo.

En otippad som kört ”vet ni inte vem jag är?!”:

Leif Mannerströms fru, tro det eller ej.
Citera
2020-03-28, 22:22
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck

Undrar också lite om det är någon som har erfarenheter av att träffa Carola i privatlivet? Man kan förvisso få en känsla av att hon är ganska så "divig" och dominant, men någonting säger mig att skenet bedrar och att hon är helt annorlunda i verkligheten som privatperson? Någon som har mer info?

Sen finns det någon som har råkat ut för att någon svensk kändis har sagt orden "vet du inte vem jag är?" någon gång skulle vara underhållande att höra mer om?

Har en kvinnlig kollega som förut under många år arbetat på hotel. Hon har berättat att Pernilla W inte var någon trevlig person att ha att göra med........
Citera
2020-03-28, 23:28
Medlem
monsterbrains avatar
Carola hade stort tålamod efter ett mindre gig häromåret, trevlig o avspänd o ställde upp på massvis av foton trots att mobilkameran strulade.
Citera
2020-03-29, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekatoncheirer
Nu var detta iofs för säkert 8-10 år sedan men jag har träffat på henne en gång på en spelning eller vad man ska kalla det.

Jag + några till stod backstage och snackade under tiden vi väntade på en person som var på scen.
Hon kom fram till oss och sa något i stil med att vi inte fick vara där då det var backstage och att inga fans fick vara där.
Personen vi väntat på kom precis då och sa att vi var där med honom.
Hon svarade ”jaha” lite surt och gick därifrån.
Verkar inte som att hon blivit mindre divig med åren dock

Annars har jag inte så mycket spännande att bidra med utöver att Nordman är fruktansvärt trevlig och sympatisk

Vilken "Nordman"? Han Mats med nyckelharpan eller han den andre - knarkaren?
Citera
2020-03-29, 00:51
Medlem
Faukess avatar
Har inte träffat några legender direkt men några kändisar har det blivit.

Paolo Roberto - Verkar vilja hävda sig på nåt sätt, spela märkvärdig. Han var på "mitt" gym en gång och for omkring som en studsboll bland sina paxade maskiner.
Jag stod och körde marklyft när han släntrade förbi mig i midjehöjd och hotfullt spände ögonen i mig...

Lars Broddesson (föredetta trummis i Svenska bandet Marduk) - Något tystlåten men hur snäll och trevlig som helst. En oväntad talang är att han är en riktig hemmafixare.

Bill Kazmaier - Pratglad och trevlig. Drar gärna sköna historier.

Magnus Samuelsson - Jordnära, snäll och genomtrevlig.

Grabbarna i Adept är grymt trevliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in